Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gul motorlampe på ford mondeo

Anbefalte innlegg

Hei!

Den gule motorlampen min begynte å lyse for litt siden. Jeg kjørte først da den ikke lyste men hørte en ugjevn tikkelyd fra motoren, kunne kun høre den når jeg kjørte bilen, ikke når jeg sto iro. Jeg slo så av tenningen og lot bilen stå et par timer. Da jeg startet motoren hørte jeg ingenting, men lampen var begynt å lyse. Når jeg så kjørte fremover igjen var det akkurat som gassen hengte seg opp. Den holdte akkurat 3000 omdreininger(dette skjedde når jeg trykket in klutchen), Jeg tok så rolig ut klutchen og da roet det seg. Bilen gikk så ned til normalt turtall før jeg så kjørte videre. Tikkelyden vedvarte da jeg kjørte og blir tydeligere i større hastighet(har kun kjørt opptil 40 km/t etter dette). Motorlampen lyser fortsatt.

litt tilleggsinfo: Skiftet motor i februar, fikk da beskjed at innsuget var "slitt" så dette burde byttes, men det var ikke noe problem. Motorlampen har tidligere begynt og lyse, men blitt borte igjen etter en stund, jeg har ringt merkeforhandler og fikk beskjed om at når man skrudde av og på bilen ville systemet nullstilles og dermed hvis lampen var borte var ikke feilen der så har ikke gjort noe med dette.

Noen som har forslag på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...