Gå til innhold

Digitalkamera til skikjøring og annen sport

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe digitalkamera nå. Jeg kjører på ski og padler elvekajakk. Jeg har ikke tenkt å bruke mer enn 3000 kroner.

Siden jeg har tenkt å ta bilder "da det skjer" er oppstartstid og sånne ting viktige. Jeg skal bare bruke bildene på amatørnivå, så mp kravet er ikke så høyt. Jeg har aldri hatt "ordentlig" digitalkamera før, bare mustek mini dritt. så nå trenger jeg råd. det er mye hvitt der jeg skal ta bilder. om dette har noe å si på hvilket kamera jeg bør velge får du avgjøre, da jeg ikke har peiling. zoom er ikke et must, men hadde vært kjekt med en optisk zoom. kamerat bør være robust, men at det er lite er heller ikke så viktig.

en ting til som hadde vært fett, men som kanskje ikke er mulig til denne prisen, er mulighet for å ta bildeserier.

håper noen kan gi noen tips!

Endret av kristo_l_w
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett Olympus Mju-300 bør du vel få ned mot 3000 kroner nå. Det tåler fuktighet, og er ganske robust. Det er heller ikke av de tregeste kameraene på markedet, men som de fleste andre kompakte digitale, bruker den litt tid på å fokusere (forhåndsfokuserer du, tar den bildet i det du trykker på utløseren).

Minolta har noen kamera i omtrent samme prisklasse som er meget raske til å ta bilde. Det nyeste, som vel egentlig er ett Konica... husker ikke navnet... er meget kjapt, men koster vel noe over 3000 (Konica og Minolta har slått seg sammen). Disse kamera tåler imidlertid ikke fuktighet.

Lenke til kommentar

canon sd10 har allværshus som sikkert er greit i skimiljøer, det har også en hurtig lukker som afyres momentant uten å fokusere (fungerer alikevel på alt over 1.5 meter). Eneste jeg kan anbefale i denne kategorien. Ta også en titt på F410, har meget hurtig respons iflg. dinside.

johanG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...