Gjest Slettet+0987123 Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Verktøy... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Verktøy er viktig for håndverkerne. Flotte bilder alle sammen. Jeg har i vel en måned vært på tek.no og kun brukt 2 av mine små kamera med kit linse. Begge er kjøpt brukt for under 2000 kroner hver inkludert linsa. Det jeg savner på disse er søker som er god å ha i solskinn. Det blir litt bomskudd som er vanskelig å skjule i etterbehandlingen med LR. Dette er et program som passer for meg som må ha ting gjort litt raskt og enkelt. Hyggelig å bli kjent med deg. Håper jeg klarer å få dette sendt fra mobilen uten for mange skrivefeil. Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Hei, Alec. God følgetekst bidrar til en Informativ og interessant bildeserie, og bildene i seg selv er knivskarpe, - dog er skarhetsdybden på versjon 4 noe beskjeden, etter min oppfatning. Men du har sikkert bevisst valgt å "highlighte" den fenomenale optikken dette kameraet er utstyrt med. Utmerket arbeid, Alec ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Fin serie, Alec, men du burde tørka vekk støvet . Har lenge tenkt meg et slik ekstrakamera, men det er sjelden de dukker opp på bruktmarkedet. De siste to åra har jeg bare brukt XT-1. Men det er for stort til å putte i lomma... Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Roar F. Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Smutsig? Ser ut som det er fullt av rusk, kan det stemme? Etter at jeg nettopp har begynt å bruke et Nikon D200 semi-proft kamera (10 år gammelt), så synes jeg selvsagt at det kameraet du viser må da ha alt for få knapper?? :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Takker for hyggelige og positive kommentarer - Gunnar , Albert , Fredrik N ,og Roar !!! Her på v1 er det nok noe smuss/støv børster av jevnlig , men det dukker opp igjen nokså raskt . Vurderer en sprayflaske med trykkluft men denne må brukes med forsiktighet . Er enig i at søker er et must da de aller fleste skjermer er ubrukelige i sterkt lys . Dybdeskarpheten i v4 er gjort med hensikt . disse bildene er att med to kameraer v1-v3 med Sony RX100 IV og v4-v6 med RX1r II . De to er blitt mine hovedkameraer , de utfyller hveradre . RX100 IV med 1'' sensor , 4k videoo , slow mo video , elektronisk lukker opp til 1/32000 sek i tillegg til den mekaniske .Innebygget ND filter . Dette er et lommekamera med zeiss optikk , tilsvarende 24-70 mm i fullformat . Det andre er et Sony RX1r II som er et av verdens minste fullformatkameraer , det har et fastmontert 35mm f72 zeiss sonnar T* objekttiv . @ Roar : jeg synes det ikke er for få knapper på RX1r II . Det har manuell blenderring , fokuseringsring og macroinnstilling på objektivet . Programhjul , eksponerings kompensasjonshjul og en programmerbar knapp (c1) oppe på kameraet . Bak på kameraet r det : knapp som er programmerbar (c2) ,samt et kontrollhjul som også kan tilpasses brukerens behov . Menyknapp og hurtigmenyknapp. Hurtigmenyen kan også settes opp slik man vil ha den. i tillegg er det på programhjulet mulig å lage 3 oppsett og lagre dem .Foreløpig har jeg bare laget et som er s/hv . Slik jeg har satt det opp har jeg ISO på c1. Brukermodus (enkeltbilde , serie , selvutløser osv ) på venstre del av kontrollhjulet . Hvitbalanse på høyre del av kontrollhjulet Lukkeren er et hjul øverst bak på kameraet lett tilgjengelig for tommelen .Så nei jeg savner ikke flere knapper på RX1 , kanskje på RX100 . Og : RX1r II er ikke noe lommekamera med mindre en har store lommer . Mvh Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg