DanielHH Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Hei, har en 2.7TT som oppfører seg rart, Når jeg napper ut LMM, så kommer ABS og EBC ut men ingen forskjell gange på motoren. når jeg kjører rolig på lavt turtall så napper og rykker bilen, og på pådrag så er det Fet blanding, så etter 4/5000 Rpm så lugger bilen ganske mye? bilen er chippet/trimmet med rs4/6 oppsett Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Hvordan er fargen på eksosen? Kan være turboer som sliter. Evt bensinpumpe som går varm. (på tide å bytte i så fall) Lenke til kommentar
DanielHH Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 Eksosen er hvit, men har en veldig kraftig lukt, turboer har bare gått 7000km. Sjekka plugger 5 var fin, men 1 hadde fått litt rødfarge Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Kan i værste fall være lekkasje i toppakning... Sjekket bensintrykket? Lenke til kommentar
DanielHH Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 Toppakning er også byttet for 7000km siden 3 lags stålpakning, har ikke sjekke trykket enda nei. Bilen går godt i 1gir og 2 gir, veldig store hakk på lavt turtall Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Har bytta lambdasonder(alle 4) og temp-føler på disse her noen ganger. Ikke at jeg har satt diagnosen. Lenke til kommentar
DanielHH Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 Har bare 3 lamdaer, 2 i downpipe og 1 der KAT skal være, men den hår vell til bredbåndlamdaen, målte lamda å de skal fungere Lenke til kommentar
DanielHH Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 Har tatt diagnose og det var ingen feilkoder Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Hva viser motor/luft temp inne på testeren? Og henger LMM med? Har du noe misfire count? Lenke til kommentar
DanielHH Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 Skal sjekke det over helg, er veldig sterk lukt av eksosen og da, fikk bilen til å gå bra når oljetemperaturen kom rundt 120 grader. Eller så var det fordi jeg kjørte ganske harde piruetter i 1gir Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Nylig byttet toppakning ingen garanti dersom det ikke er gjort skikkelig eller sprikk i topp 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Det jeg tenker også, Luske_Ludvig. Å ha spola rundt i 1. gir et inntrykk av at bilen blir hardt brukt... Lenke til kommentar
DanielHH Skrevet 5. november 2016 Forfatter Del Skrevet 5. november 2016 Bruker verken olje eller vann, bare noe jævli med bensin. Bilen har ikke blitt brukt så veldig hardt, selv om den er bygget for det Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Tviler ikke på at det er bygget for det, men det er mange bygg som har rasa som har vært bygd for å tåle. Sikker på at den ikke bruker vann? Når sjekker du det? Skal ingenting til. (altså, hvor målbart det er ved å se på tanken og nivåstreken...) Lenke til kommentar
DanielHH Skrevet 5. november 2016 Forfatter Del Skrevet 5. november 2016 Bruker kanskje 1dl i mnd med vann? er ganske synelig å måle. Byttet olje fra 10w 60 til 5w40 idag, ingen tegn til noe dritt i olja heller Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Om jeg skal bidra med gjetting så tenker jeg vakuumlekkasje eller muligens eksoslekkasje før turbo. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Bruker kanskje 1dl i mnd med vann? er ganske synelig å måle. Byttet olje fra 10w 60 til 5w40 idag, ingen tegn til noe dritt i olja heller Kjølevæske skal i utgangspunktet være et lukket system. Men jeg vet også at VAG har hatt utfordringer hvor lokket til beholderen ikke lukker utlufting. Min hadde det og det dampet bort der. Men så er det den andre muligheten også da... Siden den lugger osv. Hadde selv lekkasje inn til sylinder på en gammel Omega, ingen tegn i tanken til kjølevæska (olje, misfarging osv), men mener å huske at det var ganske like symptomer om du beskriver (rykking og lugging på laft turtall og pådrag). Lenke til kommentar
DanielHH Skrevet 5. november 2016 Forfatter Del Skrevet 5. november 2016 Hvordan finner jeg ut at d e sprukket osv da? Er ikke vacum lekasje, mulig eksosen ja, men litt vanskelig å sjekke på disse bilene? hører en liten putre/klikkelyd fra kat/downpipen der en plass også Lenke til kommentar
DanielHH Skrevet 5. november 2016 Forfatter Del Skrevet 5. november 2016 Lmm har ingen funksjon heller. Selv om kontakten står i eller ute. Lenke til kommentar
DanielHH Skrevet 5. november 2016 Forfatter Del Skrevet 5. november 2016 Lmm er ny, plugger er ny, coil er ny? Kan det være strekt ledningsnett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå