lettere-gal Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Jeg kjører cs:go på full guffe, og aldri lagga tidligere, samme med bf 3 og 4, men nå lagger det uansett grafikk innstillinger og om jeg kjører offline. Til og med age of empires lagger. Ikke noe voldsomt men nok til at det er plagsomt. Sjekka fps på cs:go og lå på 200 kanskje, men av å til droppa det i et millisekund elns. CPU Intel Core i5 4690k GPU Geforce GTX 970 4gb Endret 3. november 2016 av lettere-gal Lenke til kommentar
Bad Dog Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Oppdater driverne. Simple. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 3. november 2016 Forfatter Del Skrevet 3. november 2016 Det har jeg nettopp gjort etter en formatering. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Er temperaturene normale eller går de til rundt 100 grader?Har du overklokket? Hvis cpu får for lav spenning kan den være stabil men få redusert ytelse og blant annet lagge i spill. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 3. november 2016 Forfatter Del Skrevet 3. november 2016 Har ikke overklokket, sånt har jeg ikke peil på. Temperaturene går sjelden over 70 såvidt jeg har sett.. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Er du sikker på at spillene kjører på det dedikerte grafikkortet og ikke det fra prosessoren? 1 Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 3. november 2016 Forfatter Del Skrevet 3. november 2016 Hvordan vet jeg det? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Har du noen prosesser i bakgrunnen som kjører? Det kan være noe Windows update som kjører. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Oppdater driverne. Simple. Det har jeg nettopp gjort etter en formatering. Legg inn eldre drivere. Annenhver Nvidia driver er crappy For å se hvem GPU som brukes så går du inn på Nvidia control panel. Det beste er om du går inn i BIOS og deaktiverer den integrerte GPU'en, da slipper du å tenke på det. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 Funka ikke med eldre drivere heller. Ingenting som kjører i bakgrunnen som ikke skal kjøre heller. Eneste som funker uten lagg er Cs 1.6.. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Funka ikke med eldre drivere heller. Ingenting som kjører i bakgrunnen som ikke skal kjøre heller. Eneste som funker uten lagg er Cs 1.6.. Er det slått på noe greier som rendrer i 4k og nedskalerer 1920x1080? Eller noe nvidia shadowplay som filmer mens du spiller? Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Hvordan vet jeg det? høyreklikk på ett spill du spiller. Så velger du "velg grafikkprosessor" (eller noe lignende) så velger du det dedikerte grafikkortet ditt. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 (endret) Når jeg høyreklikker så kommer det bare opp egenskaper, kopier osv.. hvordan går jeg innpå velg grafikkprossesor? Bruker forresten en tv å spille på, men ikke vært samme problemet før. Endret 4. november 2016 av lettere-gal Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Legg inn noe program som ser på temperaturen på alt mulig rart. Kan hende cpu eller skjermkort har for mye støv. Har akkurat samme problemet selv nå, så på tide å skru opp maskina å ta en rensk igjen. Men om det er det som er problemet. Pleier ytelsen i spill å være helt fin når du starter for så å bli værre jo lenger du spiller. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Kan være at grafikkortet har tatt kvelden Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Ettersom at du ikke kan velge hvilken grafikkprossessor du skal bruke så kan det være som Pliscin nevner.. Ser du at kortet er på? Er skjermen du bruker koblet til grafikkort eller hovedkort? Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Bærbar eller stasjonær pc? Modell? Antar det ikke er selvbygd. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 (endret) Opplevde noe av det samme for en tid tilbake. Viste seg at Windows kjørte noe game recording i bakgrunnen som måtte deaktiveres. Edit: Disable XBOX DVR you need to go to XBOX app > settings > DVR for games Endret 6. november 2016 av Mr. ve Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 8. november 2016 Forfatter Del Skrevet 8. november 2016 Opplevde noe av det samme for en tid tilbake. Viste seg at Windows kjørte noe game recording i bakgrunnen som måtte deaktiveres. Edit: Disable XBOX DVR you need to go to XBOX app > settings > DVR for games Det er gjort. Nytta hovedkort, cpu å skjermkort for litt over et år sia. Skjermen er kobla i grafikkortet. Kan aldri huske å sett noe valg der jeg kan velge mellom 2 grafikkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå