Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Mandag ettermiddag parkerte jeg bilen like borti nabolaget hvor jeg bor. Jeg tok hensyn til at bilen foran hadde tilhengerfeste, så jeg parkerte med god margin. Da jeg skulle kjøre på jobb tirsdag stod det en annen bil foran, fortsatt god margin, men jeg registrerte at det var kommet to merkelige flekker oppå bakskjermen (like nedenfor bagasjeromsluka). Ved nærmere ettersyn oppdaget jeg at noe hadde vært oppå og laget riper. Bilen er i praksis splitter ny, så motivasjonen for å bare akseptere det hele og tenke "shit happens, kunne vært verre" er ikke helt til stede. Se bild2 som viser skaden. Det jeg ikke helt kunne forstå var at med ca 35cm mellomrom var det en tilsvarende skade med akkurat samme symmetri. Noe firkantet som har skrapet over + hakk ca midt på. Dette er jo tross alt ganske høyt oppe på bilen, og det er ingen skader under eller ved siden, så det må jo ha vært noe veldig høyt og smalt som har vær borti ettersom det ikke er skader noen andre plasser. Frustrert over at ingen hadde lagt igjen lapp eller sendt sms, bestemte jeg meg for å gjøre det jeg kunne gjøre for å finne gjerningspersonen. Med en såpass spesiell skade kunne det umulig være så alt for mange alternativer, svært få etter min mening. Det var ingenting som tydet på at det var noen som hadde rygget på meg, det fikk jeg ikke til å stemme med skrapene og avstanden mellom. Like oppi gaten stod det en bil jeg umiddelbart fattet interesse for, hovedsaklig grunnet ekstralysene montert i fronten. Under lyktene var det en firkantet logo og de var begge festet med en stor skrue som godt kunne forklare skaden. Umiddelbart gikk jeg tilbake til egen bil, jeg målte bredden på område som var skadet hos meg, begge skadeområdene hadde samme bredde som logoen til lyktene. Avstanden mellom logoene er samme som avstanden mellom skadeområdene. Høyden opp fra bakken stemte godt med nødvendig høyde for å skade området på bilen min. Da jeg undersøkte undersiden av den ene logoen oppdaget jeg noe interessant under logoen på venstre lykt.Se bildet Logo. Det jeg opppfatter det som er rester fra bakskjermen min. Jeg synes dette stemmer forferdelig godt med skaden jeg ser på bild2. Bredden, fargen, den remsen som henger igjen, alt ser ut til å stemme. Mistanken min er jo at remsen på bildet er fra den lange skrapen, det stemmer jo veldig godt utifra avstanden ut fra midten på skaden. Jeg har vansker for å tro at det hele er en såpass stor tilfeldighet når alt annet stemmer, ikke minst når det henger igjen en rest....Etter å ha tatt bilde så fjernet jeg lakkremsen for å oppbevare den. Jeg har tatt kontakt med eier, etter å først spørre om hva jeg krever ble tonen mer at han stiller seg uforstående til at bilen skal ha vært involvert i uhellet, og at bilen har stått parkert i perioden det gjelder. Det er dessverre ståa slik det er nå, og jeg er litt rådvill i forhold til hva jeg skal gjøre videre. Jeg er selvsagt åpen for muligheten at jeg tar feil, men i mine øyne er det rett og slett litt for mye som stemmer til at det bare skal være tilfeldigheter.. Endret 3. november 2016 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 meld fra til forsikringen din. skriv også d du skriver her. ta med bilder. send en kopi til bileier 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Skriv skademelding og send denne til ditt forsikringsselskap. Hvis du føler for det kan du selvsagt også vurdere en politianmeldelse for forholdet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 meld fra til forsikringen din. skriv også d du skriver her. ta med bilder. send en kopi til bileier Vel, jeg har sendt bildene og detaljert tekst til eier uten at det hjalp nevneverdig. Når det gjelder forsikringen så vet jeg ikke helt. Jeg kan for all del skrive skademelding hvor jeg noterer skiltnummeret til bilen det er snakk om, men vil ikke dette bare bli påstand mot påstand Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Skriv skademelding og send denne til ditt forsikringsselskap. Hvis du føler for det kan du selvsagt også vurdere en politianmeldelse for forholdet. Hvor mye vil skademeldingen hjelpe når den bare er fra min side, selv med bildene og infoen. Hvis ikke jeg får dette dekket av hans forsikringselskap så er det jo katastrofalt å skulle ta dette på egen forsikring. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Skriv skademelding og send denne til ditt forsikringsselskap. Hvis du føler for det kan du selvsagt også vurdere en politianmeldelse for forholdet. Hvor mye vil skademeldingen hjelpe når den bare er fra min side, selv med bildene og infoen. Hvis ikke jeg får dette dekket av hans forsikringselskap så er det jo katastrofalt å skulle ta dette på egen forsikring. Når ditt selskap får inn saken vil de sende en forespørsel til motpartens selskap. Motpartens selskap vil da be om en redegjørelse fra motparten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Skriv skademelding og send denne til ditt forsikringsselskap. Hvis du føler for det kan du selvsagt også vurdere en politianmeldelse for forholdet. Hvor mye vil skademeldingen hjelpe når den bare er fra min side, selv med bildene og infoen. Hvis ikke jeg får dette dekket av hans forsikringselskap så er det jo katastrofalt å skulle ta dette på egen forsikring. Når ditt selskap får inn saken vil de sende en forespørsel til motpartens selskap. Motpartens selskap vil da be om en redegjørelse fra motparten. Erfaring ? bekymringen min er jo at så fort han nekter så er det ingenting å gjøre lengre Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Siden det ser ut til å være rester av lakk/under på logoen (Hella) så kan det tas prøver av de restene og din lakk i det området så vil man se om det matcher. Lakk er ganske unikt fra bil til bil. Regner med forsikringsselskapet kan hjelpe til der. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Tviler på du kommer noen vei, disse lakkrestene er hvor? Den stripa på ekstralyset hvor den hvite lakken er slitt vekk? Eller kunne du skrape vekk mørk lakk? 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Tviler på du kommer noen vei, disse lakkrestene er hvor? Den stripa på ekstralyset hvor den hvite lakken er slitt vekk? Eller kunne du skrape vekk mørk lakk? Jeg kan legge ut bedre oppløsning, men det grå er lakkrester og ikke noe som er skrapt bort fra Hella logoen. Den lange remsen som henger der er tilsynelatende rest fra bilen min ( lokasjonen under lykten stemmer på en prikk med hvor den lange ripen er på bilen min) Jeg har også målt ganske grundig. Fra enden på hella logoen og inn til festet jeg mener har tatt i og laget et hakk, så er det ganske nøyaktig samme avstand som lengden på skrapene på bilen min før noe har tatt i og laget hakk. Høyden fra asfalten og opp til hella logoen som jeg mener har skrapet i, stemmer også overens med høyden opp til bakskjermen hvor skaden er. Under venstre lykt så er hodet på skruen vendt med kant ut, mens på høyre side så er det flatbiffen som går ut. På venstre skade hos meg så er det et dypere hakk i skjermen, mens på høyre side så ser man bare at noe har vært borti og skrapet lakk. Disse skadene er veldig konsekvent i forhold til skruene... Det er litt for mye som stemmer på en prikk til at jeg anser det som sannsynlig at det hele er en ekstrem tilfeldighet At jeg kommer noen vei med det hele, annet enn at jeg vet hvem det er, anser jeg dessverre som høyst usannsynlig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 (endret) 1 serie bilde: Bredden på skaden stemmer godt overens med bredden på Hella logoen. Målingene er selvsagt omtrentlige, og bredden på Hella skiltet er hakket mindre (snevres inn på bunnen hvor det er litt smalere). Uansett stemmer det veldig godt overens. Bilde 04.11.2016, 00.35.25 by MadNoggie, on Flickr Bilde 04.11.2016, 00.33.02 by MadNoggie, on Flickr 2 serie bilder: Lengden objektet som har skrapet opp bilen før noe har tatt i og laget et hakk i skjermen, stemmer veldig godt overens med lengden før man når braketten hvor skruen står. Bilde 04.11.2016, 00.16.49 by MadNoggie, on Flickr Bilde 04.11.2016, 00.23.48 by MadNoggie, on Flickr 3 serie bilder: Avstanden fra den ene enden på hella logoen til motsatt ende stemmer veldig godt med lengden fra hvor skaden starter og hvor skaden stopper. Bilde 04.11.2016, 00.41.30 by MadNoggie, on Flickr Bilde 04.11.2016, 00.38.04 by MadNoggie, on Flickr 4 serie bilder: Hvor det ser ut som skruene har truffet. Det er markant forskjell på hva slags skade de har etterlatt seg. På venstre side av bilen min ser det ut som en spiss kant har truffet, mens på høyre side har det vært noe flatere som har truffet. Høyre hella underside - legg merke til at skruehodet er med flat ende Bilde 03.11.2016, 00.20.40 by MadNoggie, on Flickr Venstre underside - legg merke til at skruehodet er med kanten ut. Hellavenstre by MadNoggie, on Flickr Hvor jeg mener høyre skruhode har truffet på bilen min: Bilde 04.11.2016, 08.03.29 by MadNoggie, on Flickr Hvor jeg mener venstre skruhode har truffet bilen min: Jeg mener at det er klare antydninger til et hakk formet som akkurat kanten på skruehodet som stikker ut. Man ser en spiss både over og under området som så er blitt trykket inn. Bilde 04.11.2016, 08.03.19 by MadNoggie, on Flickr Serie5: Hvor jeg mener at det er rester fra bilen min. Zoomer man inn mener jeg det er tydelig at det er lakkrester som er skrapet av fra bilen min og som ligger igjen som rest. Det er også en lang remse. Remsens posisjon under Hella logoen er skremmende lik lokasjonen på den lange ripen på bilen min. Hellavenstre by MadNoggie, on Flickr Bilde 02.11.2016, 19.23.47 by MadNoggie, on Flickr Endret 4. november 2016 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Mes såpass liten skade vil jeg vanskelig tro forsikringsselskapet vil dekke test av lakk osv, og så lenge eier du tilfeldigvis fant oppi gata nekter tvert vil jeg tro hans forsikringsselskap sier blankt nei til å akseptere noe krav. Her må du nesten ta de på fersk gjerning eller få en tilståelse om du skal ha håp om å få noe tilbake. Blir nok arkivert som nok en parkeringsskade med ukjent gjerningsperson. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 (endret) Jeg hadde en hendelse med naboen min for noen år siden der jeg kom til bilen min en morgen og ene forskjermen hadde skikkelige riper fra en bil som hadde subba greit borti. Felles parkeringsplass, men naboen min parkerte 9 av 10 ganger ved siden av meg, og kvelden før stod hun parkert der. PÅ TROSS AV mål, bilder, klare tegn på at min sølvfargede bil hadde hennes svarte lakkfarge dratt over skaden og at hennes bil tilfeldigvis hadde fått masse sølvlakk på sin skjerm og at disse skadene gikk "som hånd i hanske" blånekta hun på at hun hadde gjort noe. "Tror du ikke jeg kan kjøre bil, eller?" sa hun med bilen sinn full av småskader, kantkjørte felger etc.. Jeg la også merke til at den relevante skaden var ny, for den var ganske påfallende, og vi i nabolaget gjorde av og til litt narr av at bilen hennes snart ramla sammen pga alle småbulkene (skulle tenkt litt lenger enn jeg gjorde ved å parkere ved siden av henne, men jeg trodde seriøst at folk klarte å kjøre bilen sin ut av en parkeringsplass uten å treffe bilen ved siden av da det var rygg inn/kjør inn-plasser). 1. Dette ødela naboforholdet vårt for alltid 2. Jeg kom ingen vei, hverken med henne, forsikringsselskapet eller politiet Jeg hadde konfrontert eieren en gang til med bevisene du har samlet nå, på en ryddig og grei måte uten å bli ufin. Siden han påstår at dette ikke er ham så skal det ikke være noen risiko for ham å direkte sammenligne bilene foran/bak hverandre? Det tar maks ett minutt å line dem opp og da finner dere jo fort ut om noen lyver. Avt rygg inntil fronten hans ved første anledning og ta noen bilder til. Få hjelp av noen til å komme så nært som overhodet mulig, bare pass på å ikke treff bilen hans igjen Er han ålreit så ordner dere opp allikevel, er han ikke så hadde jeg anmeldt dette sammen med alle bildene dine, start i konfliktrådet, og sett hvor det bærer hen. Endret 4. november 2016 av H.A.M. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 PS: Det heter mutter, skruehodet er toppen av skruen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå