Gå til innhold

Beste radiator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du må ikke ha prommy, vappo eller peltier for å få minusgrader, en billigløsning er å ha radiator ute i minusgradene, ellers kan du sette radiatoren et annet kaldt sted. går sikkert ann å modde en fryser eller lignende og, de to siste er sansynligvis ganske uaktuelle men å la radiatoren være ute kan være et godt alternativ siden du da ikke trenger vifter(og hvis du vil(sansynligvis unødvendig)slipper du fortsatt støyen siden viftene er ute) du vil jo da ikke ha en så transportabel pc lengre, noe som vil være en ganske negativ ting for mange. det er også ikke sikkert at du får lov\har plass til radiatoren utendørs

Lenke til kommentar

får gå tilbake til vanlige systemer da

Har du litt dårlig plass så kan jeg annbefale deg innovatek sin single radiator (plass til 1 stk 120mm vifte.)

Bruker kun en slik med en stillegående vifte på. Med 39 grader på northbridgen ligger prosessoren min på 43. I tillegg kjøles skjermkortet.

I følge en FORTSATT upublisert test på overklokking.no var innovatek sin dual 120mm radiator best.

Koster 635 på microplex.

Du overlever nok med aqua sine radiatorer og. Enten plass til 1 - 2 - 3 eller mange 120mm vifter.

Annbefaler forresten papst vifter. De enermax viftene som er i mitt system virker ikke så solide (står i strømforsyningen min).

Veldig gdot fornøyd med den papst 120mm som jeg har på radiatoren. På 12 volt bråker den 26db, jeg har den på 7 så knapt hørbar.

Lenke til kommentar

kanskje et dumt spørsmål.. Hva om du har fryseren på siden av pcen, og bare legger radiatoren oppi der? Viss du ikke er mester på moding er jo det ganske lett måte å gjøre det på.. hull til slangene er jo ikke no pes.. er jo bare å borre, og tette med silikon etterpå..? eller bare feste den i lokket, å ha hurtig koblinger opp av toppen.. ? mange ideer der.. dette vil vel kjøle ganske bra?

SAK

Lenke til kommentar

en fryser er ikke lagd for at noe med konstant varmeutvikling skal kjøles ned.

Den skal isolere og holde tempen nede. Allerede frossede varer hjelper til med nedkjølingen.

En løsning er å montere radiator på et rom i huset som har ganske lav temperatur. En bod, kjellerrom, garasje osv. og så trekke slangene gjennom veggen.

Lenke til kommentar
en fryser er ikke lagd for at noe med konstant varmeutvikling skal kjøles ned.

Den skal isolere og holde tempen nede. Allerede frossede varer hjelper til med nedkjølingen.

En løsning er å montere radiator på et rom i huset som har ganske lav temperatur. En bod, kjellerrom, garasje osv. og så trekke slangene gjennom veggen.

Eller henge den ut på veggen med ein solskjerm over.. Blit bra på vinteren, men ikkje fullt så bra som på sommaren tho... :shrug:

Lenke til kommentar
får gå tilbake til vanlige systemer da

Har du litt dårlig plass så kan jeg annbefale deg innovatek sin single radiator (plass til 1 stk 120mm vifte.)

Bruker kun en slik med en stillegående vifte på. Med 39 grader på northbridgen ligger prosessoren min på 43. I tillegg kjøles skjermkortet.

I følge en FORTSATT upublisert test på overklokking.no var innovatek sin dual 120mm radiator best.

Koster 635 på microplex.

Du overlever nok med aqua sine radiatorer og. Enten plass til 1 - 2 - 3 eller mange 120mm vifter.

Annbefaler forresten papst vifter. De enermax viftene som er i mitt system virker ikke så solide (står i strømforsyningen min).

Veldig gdot fornøyd med den papst 120mm som jeg har på radiatoren. På 12 volt bråker den 26db, jeg har den på 7 så knapt hørbar.

Best av...?

http://www.ocshoot.no/water_pelts.htm

Utmerkede tester av radiatorer, blokker osv, som alltid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...