NuB Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Jeg har nettopp hatt to skjermer tilkoblet 9500 Pro-kortet mitt, en eldre CRT og en nyere LCD. Ettersom CRT-skjermen ikke var helt "velkalibrert" til LCD-skjermens oppløsning justerte jeg bildeposisjonen en smule fra skjermens avanserte innstillinger. Ikke vet jeg men etter å ha koblet fra CRT-skjermen virker det som om inntillingene har smitttet over på LCD-en. Alt er riktig i 1280x1024-oppløsningen, men når jeg skal spille Battlefield (kan bare kjøre 1280*960) så er høyre del av bildet ikke synlig (det er "utenfor skjermen"). Og hvorfor i all verden benyttes det forskjellige innstillinger inne i Battlefield enn på desktopen, for samme oppløsning? Inne i Windows vises jo alt korrekt. KOrrekt var det også inne i BF inntil i dag. Noen som vet hva som kan gjøres med dette? Har "manuelt kalibrert" visningen til 1280x960 i innstillingene slik at disse vises riktig inne i Windows, men dette gjelder ikke for Battlefield av en eller annen rar grunn. Jeg vil gjerne kunne sette tilbae til "fabrikkinnstillinge" sett fra skjermkortets side. Og ja, jeg kan sette over til DVI-modus, da funker det, men det ønsker jeg ikke å gjøre (bildet blir dårligere da, en helt annen historie). Aner meg at dette har med geometrien å gjøre, med forholdet mellom de ulikeoppløsningene (der 1280x1024 egentlig ikke paser inn) men aner ikke hvordan jeg skal få det i orden igjen. Endret 29. november 2003 av NuB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå