Gå til innhold

Sapphire RX 470 nitro+ 4GB fra komplett deffekt?


magnusavr

Anbefalte innlegg

Noen andre som har hatt trøbbel med Sapphire RX 470 nitro+ 4G som komplett solgte på tilbud forrige uke?

 

Bygde denne maskinen for 7-9 mnd siden og den har vært 100% stabil med skjermkortet innebygd i min i5-6500 (HD 530). Kjøpte så dette RX 470 kortet på komplett for å få 4k via HDMI 2.0 til min oled TV. Kjøpte også en bedre strømforsyning corsair RM650x.

 

Avinstallerte intel graphics driver skrudde av og satte inn RX 470 kortet. La inn crimson 16.10.3 driveren. Plutselig fikk maskina bsod melding med video_tdr_failure atikmpag.sys stadig vekk. Tenkte her kanskje det ligger igjen noe rot.

 

Installerte maskina på nytt med siste Windows 10 (formaterte disken) og la inn alle oppdateringer og siste drivere pluss siste WHQL crimson 16.10.2 driver. Stadige BSOD meldinger med samme beskjed igjen. Testa å legge inn 16.10.3 hotfix driveren, men samme problem.

 

Tok den med på jobben og testa den med Displayport til en HP skjerm med 1920x1080. Stadige bsod meldinger med samme problem der også.

 

Dette skjer typisk når jeg ser film, men kan også skje bare jeg klikker meg rundt i windows.

 

 

Mens den er dønn stabil under følgende tester (merkelig):

 

Prime95: ok

3D Mark timespy: ok

Ashes of singularity benchmark: ok

Rise of the Tom Raider benchmark: ok

Memtest full pass: ok

 

Jernvare: (systemet har aldri vært overklokket)

 

Strømforsyning: Corsair RM650x

Hovedkort: Asus Z170i pro gaming (siste bios, versjon 2002)

CPU: I5-6500 med boxed vifta

Minne: Kingston HyperX 16GB DDR4 (Kjører kun på 2133MHz)

SSD: Samsung 850 EVO M2

Skjermkort: Sapphire RX 470 nitro+ 4GB

 

Ser at flere på amd sitt forum har tilsvarende problem. Tror dere kortet er defekt? Inkompatibelt med mitt hovedkort eller at driverne trenger litt tid?

post-131740-0-38507300-1478161361_thumb.jpg

post-131740-0-49501000-1478161373_thumb.jpg

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet mitt er også defekt. 

 

Det ser ut til å fungere om jeg klokker ned minnet til 1500mhz.

Testet det i en annen pc, og samme problem der.

 

Noen andre som har kjøpt nitro 4gb fra komplett i det siste som også har problemer?

Endret av sande
Lenke til kommentar

Kortet mitt er også defekt. 

 

Det ser ut til å fungere om jeg klokker ned minnet til 1500mhz.

Testet det i en annen pc, og samme problem der.

 

Noen andre som har kjøpt nitro 4gb fra komplett i det siste som også har problemer?

 

Du er kanskje den eneste på forumet som har kjøpt RX480 4GB. De andre 3 som har RX 480 har 8GB modellen :p

Lenke til kommentar

 

Kortet mitt er også defekt. 

 

Det ser ut til å fungere om jeg klokker ned minnet til 1500mhz.

Testet det i en annen pc, og samme problem der.

 

Noen andre som har kjøpt nitro 4gb fra komplett i det siste som også har problemer?

 

Du er kanskje den eneste på forumet som har kjøpt RX480 4GB. De andre 3 som har RX 480 har 8GB modellen :p

 

uhm, hvor skrev jeg at det var et rx480 4gb? med tanke på at OP har skrevet at han har et 470 4gb nitro, og jeg sier at jeg også har et defekt nitro 4gb er det vel mulig at det er snakk om et 470?

 

Skal også nevnes at komplett hadde salg på rx470 nitro 4gb kort til 1750kr nå nylig.

Lurer på hvor du får tallene dine fra også.

Endret av sande
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...