Gå til innhold

USA hastekjøper ny norsk teknologi etter russisk invasjon

Anbefalte innlegg

Det artikkelen handlar om. Utan utstyr til å hamle opp med det russiske, og når russarane stod der og openlyst trua ungane til offiserane på basane, då har dei ikkje mykje val.

Ser du Sturle? Du klarte ikke ta "the lobster and canary challenge" her, og gikk for kanarien. Og ikke nok med det - men med idiotiske påstander fremmet av... censor.net.ua... eller et tilsvarende galehus.

Eg får prøve å forklare det litt enklare, spesielt for deg. Eg trur dei fleste andre har forstått det no: Dersom nokon står saman med familien din og truar deg med eit maskingevær, og alt du har er ein stein, kva ville du gjort då? Kastar du steinen eller heisar du det kvite flagget?

Nei, jeg hadde nok spurt han med maskingevær hvordan i all verden har hans trussel mot min familie ført til anskaffelsen av teknologiske oppgraderinger som som betsår av fjernstyrte tårn.

Men helt seriøst Sturle, visse ting går bare ikke an å diskutere med deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det artikkelen handlar om. Utan utstyr til å hamle opp med det russiske, og når russarane stod der og openlyst trua ungane til offiserane på basane, då har dei ikkje mykje val.

Ser du Sturle? Du klarte ikke ta "the lobster and canary challenge" her, og gikk for kanarien. Og ikke nok med det - men med idiotiske påstander fremmet av... censor.net.ua... eller et tilsvarende galehus.
Den nettstaden har eg ikkje høyrt om. Eg har det frå norsk heilt andre kjelder. Du kan lese m.a. her: https://www.aldrimer.no/slik-jobber-russisk-etterretning-mot-norge/

Eg får prøve å forklare det litt enklare, spesielt for deg. Eg trur dei fleste andre har forstått det no: Dersom nokon står saman med familien din og truar deg med eit maskingevær, og alt du har er ein stein, kva ville du gjort då? Kastar du steinen eller heisar du det kvite flagget?

Nei, jeg hadde nok spurt han med maskingevær hvordan i all verden har hans trussel mot min familie ført til anskaffelsen av teknologiske oppgraderinger som som betsår av fjernstyrte tårn.
Javel? Kvifor hadde du spurt han om det?
Lenke til kommentar

Vi støtter ikke krig og er en såkalt fredelig diplomatisk nasjon.

Hvor har du dette fra?

Norge støtter ikke enhver krig, men vi har da jevnlig deltatt i NATO-operasjoner - kriger - de siste ~25 årene.

Eg har gjort ei kost nytte analyse av produktet. Ved bruk 24/7 overgår deise våpensystem alt vi har sett til nu, => produser og trykk på knappen for miljøet !

Lenke til kommentar

Må si jeg ble overrasket over at Orbital ATK lager kanonen. Trist at aerospace og våpen alltid må gå hånd i hånd

Aerospace aktivititer ville nok vert en meget mager bransje om det ikke var den militære delen. Passiv styring som man feks får ved bruk av gps er jo bare kjekt, og gamle gsm telefoner er også et ingtresangt verktøy ved rett programering.

Muligens man bare ville hatt nyttårsraketter fra kina, nu ulovlig i norge med rakettmotor.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...