Du veit ikkje ka du snakka om Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Hallo. Er en 16-åring som virkelig har lyst til å skaffe meg en jobb av noe slag. Ikke bare fordi jeg trenger noe å gjøre, men fordi jeg også driver med hobbyer som krever en viss inntekt. Driter i når, driter i hvor, og driter i hva slags arbeid, men hadde virkelig likt å jobbe i matbutikk. Det sier seg også selv at det må foregå utenom skoletid. Hvordan går man fram? Har noen andre vært i samme båt, og har tips å komme med? Hvor stor er sjansen for å faktisk "få napp" et sted? Har ingen annen erfaring annet enn arbeidsuke på ungdomsskolen, som også var i en matbutikk... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Jeg gikk med VG på din alder. Når man kommer inn i ruta, og den er noenlunde ok si der klarte jeg fint å tjene 2-400 kr på en halvtimes jobb (solgte 35-40 aviser). Endret 3. november 2016 av TheHaughom Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Skriv en CV og en åpen søknad som du gir til matbutikkene i ditt område. Det er ok sjanse for å få napp, men siden du bare er 16 år så kan du ikke selge røyk og øl så det vil trekke ned, du kan ikke stå i kassa. En ting som er populært nå på høsten er å rydde i hager, samle løv, kvist, epler etc. Da går du bare rundt og banker på dører, greit å bare banke på der du ser at hagen trenger en sjau. Ikke veldig mange kronene men det blir nok noen hundrelapper pr. hage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå