Gå til innhold

Alternativer til Xperia Compact Z5?

Anbefalte innlegg

Møkk leie hele Compact Z5 så tenker det er på tide med en ny telefon nå.

Telefonen må vare en hel dag uten at den må lades. Dette klarte jeg fint med tidligere Compact telefoner, men med Z5 holder den ikke lengre enn til ut på ettermiddagen.

Jeg vil ikke ha en større telefon enn Z5, og den MÅ være vanntett. I tillegg er det fint om telefonen har bedre byggekvalitet enn Compact serien har hatt.

Ut over det har jeg i grunn ikke noen krav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Tror kanskje det hadde vært like greit for deg å skaffe deg en Sony Xperia Z3C. Den er marginalt dårligere enn Z5C, men har mye bedre batteritid. Batteriproblemene på Z5C er velkjent og Sony bruker fint lite tid på å rette opp i slike ting. Det er i alle fall min erfaring.

Ellers finnes det mange vanntette mobiler i Japan. Sjekk http://www.kyoex.com Husk bare på å sjekke at frekvensene er de samme. Kjøper du Docomo-brandet så er du sikret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Z3c har jeg alt hatt to av, der sprakk først baksiden mens den lå på lading, før skjermen ga etter noen uker etter baksiden røk. Var superfornøyd med telefonen ellers, men elendig byggekvalitet.

Ja, det må jeg innrømme at jeg kjenner meg igjen i.

Lenke til kommentar

Dumt at en telefon som for meg var så glimrende på andre måter skal ha en slik svakhet i kvalitet.

Hadde derfor store forhåpninger til Z5C, men når batteriet er så mye svakere enn på Z3C så ble den aldri den telefonen jeg håpet den skulle bli.

I tillegg så klikker den fullstendig om en bruker den ute i regn og det kommer en dråpe ned i hodetelefonkontakten. Da tror den at headset er tilkoblet den neste timen, av og på med tilkoblng hver 3 sekund til telefonen er tørket opp igjen.

Men tror jeg holder en knapp på S7 etter å ha lest litt om den. Er nok litt i største laget for meg, men det skal jeg klare å tilpasse meg. Så da blir det å følge med fremover etter gode tilbud på S7 :)

Lenke til kommentar

I tillegg så klikker den fullstendig om en bruker den ute i regn og det kommer en dråpe ned i hodetelefonkontakten. Da tror den at headset er tilkoblet den neste timen, av og på med tilkoblng hver 3 sekund til telefonen er tørket opp igjen.

Aha, så det er derfor DumbConnect klikker! Jeg har samme problemet, da vet jeg i hvert fall hvorfor, jeg får være mer forsiktig med vann fra nå av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...