E3 IceJJFish Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 (endret) Hei! Jeg trenger litt hjelp til kjøp av ny gaming pc. Jeg tenkte å bruke rundt 15-16000 kroner på denne pcen. Så det jeg lurte på var om noen kunne plukket ut deler for meg + om jeg burde prøve å bygge den selv (Kan ingenting om pcer) eller gå for å la komplett bygge den. Det eneste jeg vet er at jeg vil ha en av NZXT Phatom kabinettene Endret 2. november 2016 av E3 IceJJFish 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) *Fractal Design Core 2500 Midi Tower *Fortron Source HyperM 500w *ASRock Z170 Pro4 *Crucial Ballistix Sport 2400MHz 16GB *Microsoft Windows 10 Home 32-bit/64-bit *MSI GeForce GTX 1070 Aero OC 8GB *KINGSTON SSDNow 480GB UV400 SATA3 *Intel Core i7-6700K Skylake *Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler Denne kjøpte jeg til Fetteren min for en uke siden. Ca 16k ferdig bygd Endret 3. november 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Prøv å bli kvitt irriterende mellomrom ta heller punktliste? Hadde heller vurdert raskere ram og samsung 850 evo. Men ja ganske god pc dette, strømforsyning bør heller være EVGA SuperNOVA 750 G2 om det skal overklokkes. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Prøv å bli kvitt irriterende mellomrom ta heller punktliste? Hadde heller vurdert raskere ram og samsung 850 evo. Men ja ganske god pc dette, strømforsyning bør heller være EVGA SuperNOVA 750 G2 om det skal overklokkes. Den jeg satt opp var ca det beste jeg klarte på digitalimpuls for 16k. Måtte prioritere hardt Kunne fått gtx 1080 men med dårligere cpu og stock cpu kjøling, og enda dårligere psu. Prioriterte bedre cpu over gpu, fordi cpu skal han ha lengre enn gpu. Grunnen for lista var litt lame, var at jeg kopierte fra en pdf Så noe i den duren er nok mest for pengene i 16 000 kroners klassen Endret 3. november 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Hei! Jeg trenger litt hjelp til kjøp av ny gaming pc. Jeg tenkte å bruke rundt 15-16000 kroner på denne pcen. Så det jeg lurte på var om noen kunne plukket ut deler for meg + om jeg burde prøve å bygge den selv (Kan ingenting om pcer) eller gå for å la komplett bygge den. Det eneste jeg vet er at jeg vil ha en av NZXT Phatom kabinettene Noe du iallefall bør tenke over, spesielt om du ønsker å bruke kabinettet ditt over lengere tid, er å kjøpe et stort nok kabinett. Dersom du vet at maskinen din skal stå på ett sted(og du ikke har tenkt til å flytte den rundt hele tiden) er det lurt å kjøpe et skikkelig stort tower. Både pga: Mer plass mellom komponentene = Bedre airflow og enklere å holde kjølig Enklere å montere Du får plass til store ting(CPU-vifte, skjermkort etc). Veldig kjipt å kjøpe et skjermkort til 8000kr, og så finne ut at det ikke passer inn i kabinettet Spesielt bør du legge merke til bredden til kabinettet. Synes det bør være minst 23cm å gå på. Eksempler på noe jeg mener er gode kabinetter: Cooler Master HAF X NZXT Phantom 820 Big Tower Endret 3. november 2016 av Drogin Lenke til kommentar
fudun Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Hva skal du spille? Trenger du skjerm også? For en ren spillmaskin ville jeg vurdert i5-6600K, 850 Evo SSD og raskere ram enn det Nizzen foreslår. Er budsjettet tight pga skjermkjøp, gå for 1080-oppløsning og Geforce 1060 3 Gb. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Ser anbefalinger på raskere RAM. Kan dere vise til reviews som kan underbygge rådet om raskere RAM? Om maskinen ikke skal brukes til svært minneintensive programmer ser jeg ikke grunnen til å anbefale det så lenge fps ikke påvirkes. Pris og evt design kommer nok foran Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 "Geforce 1060 3 Gb" hadde nok gått for 6 gb en her Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Ser anbefalinger på raskere RAM. Kan dere vise til reviews som kan underbygge rådet om raskere RAM? Om maskinen ikke skal brukes til svært minneintensive programmer ser jeg ikke grunnen til å anbefale det så lenge fps ikke påvirkes. Pris og evt design kommer nok foran Jeg har leget en tråd om dette emne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1623164 I de fleste tilfeller der raskere minne hjelper markant, er ved bruk av SLI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå