Gå til innhold

Sitatpyramider ødelegger forumet

Anbefalte innlegg

Syns forum ødelegges av at færre og færre kan det å sitere. Man trykker bare "Svar" og driter i om man har verdens største pyramide. Latterlig at man får en setning på 4-5 ord som er nye på ett innlegg som er på en evighetslengde, alt (for det meste) er uten relasjon.

Ser dog ikke at det er i retningslinjene og har nå rapportert så mange innlegg at jeg har gått lei. Samme folkene gir f... og poster like lange innlegg og det er tydelig at dette ikke er en prioritering fra forumets side.

Så da driter jeg også i dette framover. Tar for mye tid og energi å 'irritere' seg over det og det å plastre er nytteløst hvis man ikke går til roten på utfordringen. Mod er flink til å reagere på rapporteringene, men nå skal dere slippe å kaste bort mer tid på mine rapporter, som er til ingen nytte.

Blir vel heller at andre rapporterer mine unødvendig store siteringer, for prioriteten min blir lik forumets heretter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mykje av problemet er at siteringsfunksjonen har blitt langt mindre brukarvennlig med dei siste versjonane av forumet.

Det er nå veldig lett å ta vekk formykje dersom du prøver å redigere i ei siteringspyramide. Og dersom du gjer ein feil så er det ingen angreknapp som du kan bruke for å prøve igjen.
Ein måte å fikse dette på er å slå på BBCode modus, men dette løyser berre litt av problemet.

I tillegg er det i dag langt meir innvikla å sjølv sitere ein bruker gjennom å bruke [ quote ] taggen, utan at det ser feil ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det vært en mulighet at alle poster med lange sitatpyramider automatisk ble vist som skjult tekst?

Hvis man vil lese den siterte teksten må man trykke

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

skjult tekst.

Edit: Hvis det virker like dårlig som dette er det et dumt forslag...

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har sett disse moderatormeldingene et par ganger. Sålenge det ikke finnes en brukervennlig måte å enten fjerne deler av tårnene eller å automatisk kun sitere det siste "laget" blir det mye moderatorarbeid. Det er en svakhet med forumet mer enn en svakhet hos de som poster, og det er hinsides at ikke funksjoner som hindrer dette problemet eksisterer. Har vært registrert her i over 10 år, og det er først nå i det siste at jeg føler dette har blitt mast om. Jeg velger å tro at sitattårn også eksisterte i 2007...? Hvis årsaken til dette er mobilbruk er det kanskje en bedre løsning å gjøre endringer i appen eller hva det nå enn er man benytter (enn så lenge er jeg PC only hva diskusjon.no angår) enn å prøve å endre inngrodde vaner, vaner som altså er krøkkete rent praktisk å få bukt med.

Lenke til kommentar

Sitattårn ble automatisk redusert til kun det siste sitatet for en stund tilbake mener jeg å huske. Det ble fjernet igjen pga at det skapte misforståelser eller noe da gjerne det siste sitatet hadde sin kontekst i tidligere sitat. Om det hadde vært mulig å enkelt kunne velge bort unødvendig sitater så hadde det vært det beste. Kankje 2-3 sitater inni hverandre hadde fungert bra også.

Lenke til kommentar

Fordelen med dagens løsning er at det er enklere å sitere innlegg som del av en kontekst. Ulempen er at det oppstår enklere sitatpyramider hvis man ikke redigerer bort unødvendig sitering fortløpende. Det var en periode hvor man automatisk bare siterte hovedinnlegget man svarte på. Eldre innlegg/siteringer ble ikke tatt med automatisk, men måtte legges manuelt inn. Fordelen er at man slipper sitatpyramider. Ulempen er at man har lett for å miste den røde tråden og konteksten i diskusjonsinnleggene, med mindre man manuelt legger inn tidligere innlegg som del av konteksten. Det er nok enklere å redigere bort sitering, enn å redigere inn sitering for kontekstens skyld.

Lenke til kommentar

Går det ikke an å legge inn en full/enkel svarfunksjon, hvor enkel kun gir siste innlegg (slik det angivelig var før), mens fullsvar gir alle sitater i posten som svares.

Evt legge fullsvar inn under multisitat-knappen, kanskje omdøpe den til "avansert sitat" for å gjøre folk oppmerksomme på endret funksjonalitet, og omdøpe svar-knappen til "enkelt sitat"

Lenke til kommentar

Aner ikke hvilke tekniske begrensninger som regjerer her, men man kunne jo sett at det gikk an å huke vekk innlegg, som en del av siteringsfunksjonen. Sitattårnene har jo den røde tråden som funksjon (som nevnt over), så det er jo synd om de må redigeres bort fordi folk ikke gidder scrolle forbi. Selvsagt er det ikke alltid nødvendig å ha med tårnene, men slik modereringen foregår virker det som "tårn = fy", uansett.

Lenke til kommentar

Mykje av problemet er at siteringsfunksjonen har blitt langt mindre brukarvennlig med dei siste versjonane av forumet.

Det er nå veldig lett å ta vekk formykje dersom du prøver å redigere i ei siteringspyramide. Og dersom du gjer ein feil så er det ingen angreknapp som du kan bruke for å prøve igjen.

Ein måte å fikse dette på er å slå på BBCode modus, men dette løyser berre litt av problemet.

I tillegg er det i dag langt meir innvikla å sjølv sitere ein bruker gjennom å bruke [ quote ] taggen, utan at det ser feil ut.

Dette.

Forumet er bedritent dårlig når en prøver å redigere vekk sitater. Det er nesten håpløst å få vekk de sitatene en ikkje ønsker å ha med  :wallbash:

Lenke til kommentar

Fordelen med dagens løsning er at det er enklere å sitere innlegg som del av en kontekst. Ulempen er at det oppstår enklere sitatpyramider hvis man ikke redigerer bort unødvendig sitering fortløpende. Det var en periode hvor man automatisk bare siterte hovedinnlegget man svarte på. Eldre innlegg/siteringer ble ikke tatt med automatisk, men måtte legges manuelt inn. Fordelen er at man slipper sitatpyramider. Ulempen er at man har lett for å miste den røde tråden og konteksten i diskusjonsinnleggene, med mindre man manuelt legger inn tidligere innlegg som del av konteksten. Det er nok enklere å redigere bort sitering, enn å redigere inn sitering for kontekstens skyld.

Med all respekt. drittpreik! Har du i det hele tatt prøvd å redigere vekk sitater her på forumet?

Lenke til kommentar

OK mine venner, ser jeg flere slike sitatpyramider så blir det 50 piskeslag til den skyldige.. ^^

Og 2 uker med vann og knekkebrød.

Da må sitatfunksjonen fikses først. Den er ofte ubrukelig nå.

For eksempel hvis jeg vil sitere flere og glemmer å bruke multisitat, så kan jeg ikke bare kopiere begge inn i samme, for da ser det ut som samme person har skrevet det samme som egentlig var skrevet av to forskjellige personer.

Lenke til kommentar

Med all respekt. drittpreik! Har du i det hele tatt prøvd å redigere vekk sitater her på forumet?

Skru av rik tekst-editoren (øverst til venstre i svarboksen) så tar det maks 15 sekunder å fjerne overflødige sitater. Det er faktisk ikke verre enn det.

Jeg ønsker uansett at forumet returnerer til funksjonen hvor sitatknappen kun siterer det aktuelle innlegget. Ikke fordi det er vanskelig å redigere bort sitater, men fordi folk ikke gidder å bruke to minutter på å lære seg hvordan man fjerner sitater. Så slipper moderatorene å bruke halvparten av tiden sin på å rydde opp i sitatpyramider.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...