Kvinne90 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Hei. Har det problemet at jeg og min eks leide et lager sammen. Lageret står i mitt navn. Jeg har nå fjernet mestepart av mine eiendeler og gitt nøkler til eks. Han nekter å gi videre nøkler til min veninne som skal hente resten av mine ting. Han nekter også å fjerne sine egne eiendeler. Hva slags rettigheter har jeg til å fjerne tingene hans? Jeg har egentlig sagt opp lager og må betale helt til alt er fjernet. Kan jeg kaste eiendelene hans? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Hvem er part i avtalen med lagereier, og hva står i avtalen? Har du gitt eksen din det eneste nøkkelsettet? I utgangspunktet har man ikke rett til å hverken selge eller kaste andres ting på egen hånd. Det du imidlertid kan gjøre er å informere ham om at dersom han ikke henter tingene innen dato X vil du be namsmannen om å tvangsselge tingene hans for å få dekket dine merutgifter ved å leie lager lenger enn det er nødvendig for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå