mozz Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg trengte ikke å stille på noe som helst, jeg bare plugga i s-video kontakten og aktiverte tv'n i egenskapene for skjermen. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Altså: Egenskaper for skjerm-->innstillinger-->sett hake på "utvid windows skrivebordet til denne skjermen" Da vises all film i fullskjerm på tv'n. Funker uten problemer med mitt kort ihvertfall. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hvis du da ikke får farge på tv'n din så er det tv'n du må gjøre noe med. Er du bombesikker på at du har prøvd alle kanalene? Det er vanlig at det er 2 kanaler til samme scart-inngang på tv'n. Hvis den ikke står på den riktige blir det sort/hvitt. Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Ja, det var nesten så enkelt da jeg satt det opp første gangen. Syns å huske at det "bare skjedde" en dag, som får meg til å tro at det må ha vært etter en oppstart. Men jeg fikk ikke aktivert tv'n når det bare var en skjerm i kortet. Nå er det 2, og jeg kan aktivere TV i egenskapene for skjermen Så iløpet av morradagen tipper jeg "klumpen" skal opp på loftet igjen Lenke til kommentar
snole Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Gadd ikke lese hele, men du vet vel at det er PAL-G og PAL-B? Edit: kjører selv på scarten må bruke PAL-G her for å få farger... Interessant. For i Norge bruker vi både PAL-G og PAL-B. PAL-G er på UHF og PAL-B er på VHF, når man tar signal inn via antenne/kabelnett. VHF er opptil 300 MHz og da opptar hver kanal 7 MHz på frekvensbåndet. på UHF, som er over 300 MHz opptar hver kanal 8 Mhz på frekvensbåndet. Det er absolutt INGEN forskjell på lyd/bilde på disse to standardene. Ergo er alle TV'er i norge istand til å ta imot begge. Så det skulle ikke være noe forskjell på hva man velger av de to. Jeg merker i alle fall ikke noe på min TV når jeg veksler mellom de. I England bruker de PAL-I, men eneste forskjellen mellom PAL-B og PAL-I er hvilken frekvens lyden er modulert inn på. På en TV kan man da ta inn TV2, endre standarden til PAL-I (eller PAL-GB som det kan stå) og få perfekt bilde, men lyden er "borte". Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Takk for den! Mente og det at det ikke var noen forskjell på pal-g og pal-b. Har ikke sett noe selv ihvertfall, og tro meg, jeg har byttet en del frem og tilbake mellom de to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå