Sir Smokealot Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hvor ble d av fargene ? Jeg satt opp 2 skjermer på mitt ti4600 (pc+tv) og etter litt "fikling" fikk jeg farger via s-vhs på min LG-tv. Siden tv'n ikke har s-vhs må jeg bruke scart-adapter m s-vhs på (?) . Da var alt OK og jeg fikk stuet bort den klumpen av en pc-skjerm-) ...men....så har jeg nylig kjørt en formatc: og nå får jeg ikke farger via s-vhs lengre? Og på toppen av alt må s-vhs'n stå i for at jeg skal få bildet med compositten...bah! Hei til alle forresten ! Dette forumet rocker jo ! Hvor har jeg vært hen hele livet mitt?!? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Orka egentlig ikke å svare da dette hr vært topic 235 ganger før... MEN siden du er ny så Du må sjekke at alle instillingene på NVIEW properties er riktig satt opp. Feks at PCskjermen er primary.. Og at TV er satt i riktig format (Norge / PAL). Kanskje TVen din ikke støtter NTSC. Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Takk for at du orka! ork mer -)) Pc-skjermen står som primary støvsamler på loftet -) bruker kun tv nå. Ja den står på pal. Jeg spurte en fyr som har greie på tv'er, han mente at jeg hadde for mange farger. Prøvde 8-bits uten at d hjalp... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Takk for at du orka! ork mer -))Pc-skjermen står som primary støvsamler på loftet -) bruker kun tv nå. Ja den står på pal. Jeg spurte en fyr som har greie på tv'er, han mente at jeg hadde for mange farger. Prøvde 8-bits uten at d hjalp... Kan aldri ha for mange farger test NTSC da hvis ikke det funker og eventuelt prøv å bytt drivere. Bruk 44.03 ; er vel de beste til TI4X00 korta Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Hehe, nei det var jo og et problem, for mange farger bah! -) 44.03? Oi så langt tilbake. Har kjørt 45.23 stort sett og la inn 52.16 her nylig. Skal teste d og, er med på d meste jeg ! En liten ting til? Har dx9.0b. Leste at ti-serien ikke gikk lengre enn dx8.0 Må jeg "roll back drivers" ? Har ikke hatt noen problemer. (tror jeg) Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hehe, nei det var jo og et problem, for mange farger bah! -)44.03? Oi så langt tilbake. Har kjørt 45.23 stort sett og la inn 52.16 her nylig. Skal teste d og, er med på d meste jeg ! En liten ting til? Har dx9.0b. Leste at ti-serien ikke gikk lengre enn dx8.0 Må jeg "roll back drivers" ? Har ikke hatt noen problemer. (tror jeg) Neinei, du MÅ ha DX9.0b inne for å få de nyeste spill til å funke. test 44.03 eller 45.23 ja... Ikke FX driverene (5x.XX) til TI korta (egne erfaringer) Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Lurer på om pc-skjermen må få komme ned i varmen igjen..for å se om det løser seg når jeg har 2 skjermer. Det er jo kun tv med i installasjonen og i oppstarten ?!? Og d funka jo fint den gangen. Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Neinei, du MÅ ha DX9.0b inne for å få de nyeste spill til å funke. test 44.03 eller 45.23 ja... Ikke FX driverene (5x.XX) til TI korta (egne erfaringer) Nays! Takk for ork! Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Hm. Nei:( men jeg la merke til en ting,at tv'en er oppført som "default monitor" på "Monitor type" tab'en? Jeg tror det sto tv der før...!? Må nok opp på loftet etter den pc-skjermen....bah! Jeg ser at flere har lest posten -) ...men fåreløpi ingen som har knekt nøtten... Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Kan være noe så gør-enkelt som at du kjører SVHS -> SCART overgang. Dette gir i de fleste tilfeller bare svart/hvit signaler, uansett hvor bra overgang du har kjøpt. Det undrer meg at du i det hele tatt har hatt farger på TV'n.... Se om du kan koble SVHS direkte, evt. gjennom en videospiller som har SVHS-inngang. PS. Jeg har erfaring med dette fra videoredigering.... Lenke til kommentar
mozz Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Kan være noe så gør-enkelt som at du kjører SVHS -> SCART overgang. Dette gir i de fleste tilfeller bare svart/hvit signaler, uansett hvor bra overgang du har kjøpt. Det undrer meg at du i det hele tatt har hatt farger på TV'n.... Se om du kan koble SVHS direkte, evt. gjennom en videospiller som har SVHS-inngang. PS. Jeg har erfaring med dette fra videoredigering.... Jeg bruker overgang fra s-vhs til scart og jeg ser ikke forskjell på bildekvaliteten i det hele tatt. Og hvis du hadde lest den første posten godt nok så hadde du sett at han har en slik adapter og at det funket fint helt til han fjernet pc-skjermen og formaterte hardisken, så det er ikke overgangen som er problemet. Det du må passe på Sir Smokealot er at den tv'n din står på riktig kanal. S-vhs signalene får du som regelt inn på to forskjellige kanaler, en med sort/hvit og en med farger. Jeg har forresten Ti4200 med 52.16 drivere uten problemer. Endret 29. november 2003 av mozz Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg spurte en fyr som har greie på tv'er, han mente at jeg hadde for mange farger. Prøvde 8-bits uten at d hjalp... Hahaha. Gi ham et godt rapp over nepa neste gang du treffer ham. Selv om fjernsynet ditt ikke har en S-Video-inngang, betyr ikke det at det ikke støtter S-Video. På noen apparater, deriblant mitt, må man velge innsignaltype på selve SCART-inngangen, velger man kompositt og dytter inn S-Video, får man svart/hvitt. hilram: Hvis du har erfaring med videoredigering, burde du vite at S-VHS er en videomaskin/kassett-type. S-Video derimot, er noe helt annet. Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Ja d var det "tv-experten" mente også:At tv'n ikke tok svhs via scart. Tv har ikke svhs-inngang. Er d ikke like godt å ha den på compositten (som nå) da jeg må koble videospilleren til tv'n via scart? Noget forundret jeg og ja! Men jeg hadde farger via svhs>scart før formatc:. Noen som "kjører" som meg? Med kun en tv tilkoblet pc ? edit: bytt svhs med s-video over ps: jeg har ikke erfaring fra videoredigering Endret 29. november 2003 av Sir Smokealot Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 hilram: Hvis du har erfaring med videoredigering, burde du vite at S-VHS er en videomaskin/kassett-type. S-Video derimot, er noe helt annet. Stemmer det. Er litt trøtt i dag...... Forøvrig, jeg fikk med meg at det var etter at han reformatterte at fargene forsvant, men har opplevd at det "plutselig kunne skje" før. Ergo: Det var ikke NØDVENDIGVIS et software-problem. Det var bare det jeg prøvde å si... Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 gå inn på nView innstilingene velg tv-en , trykk deretter på enhetsinnstillinger-> "velg tv format...".. på "signal format" velger du bare "PAL" og på "tilkobling" velger du "Automatisk valg" hvis det ikke går prøv "sammensatt video-ut". Lykke til Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) jauv. eksperimenter litt med signaltype (svideo/composit) og pal instillinger. På kortet på laptopen min må jeg kjøre en pal instilling som jeg husker hva heter i farten for å få farger med scart adapter (den heter ikke f.eks PAL-N men PAL-NCBJ elns. altså flere bokstaver bak). Det endte opp meg at jeg kjøpte med en "color fix" svideo kabel. En lite mellomledd du bruker mellom svideo kabelen og scart adapteren. Mycket snedig sak som kosta ca 120kr elns. Får farger uansett tv-aparat med denne Endret 29. november 2003 av DJ-JK Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Finner ikke noen slike innstillings-muligheter i tv-menyen. Ei heller på selve tv'n. D er en knapp på den scart-overgangen, m 2 piler på, men d skjedde ikkeno når jeg trykte på den. Det er 2 av-kanaler: av-1 på baksiden m scart>s-video og av-2 framme m compositt !?! Kaos? ja! Og på toppen av alt... hvis ikke s-video står i ved oppstart kommer det ikkeno på av2 og vice versa! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 jauv. eksperimenter litt med signaltype (svideo/composit) og pal instillinger. På kortet på laptopen min må jeg kjøre en pal instilling som jeg husker hva heter i farten for å få farger med scart adapter (den heter ikke f.eks PAL-N men PAL-NCBJ elns. altså flere bokstaver bak). Det endte opp meg at jeg kjøpte med en "color fix" svideo kabel. En lite mellomledd du bruker mellom svideo kabelen og scart adapteren. Mycket snedig sak som kosta ca 120kr elns. Får farger uansett tv-aparat med denne Smokealot, jeg tror DJ-JK er inne på noe her.... Lenke til kommentar
jag Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Min erfraring er at hvis tv`en ikke støtter s-video, må du sette utformat til kompsitt selv om du bruker s-video kabel. Dette har alltid fungert for min del. Men som det blir nevnt her, test med mange instillinger.... Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Veldig fint forum dette her, må jeg si ! Luxusproblem? ja! Har testet alle pal versjonene, but no go. (Må pc restartes?) Mente og det skulle være en "velg kabel" mulighet, men ikke på noen av mine "tab'er". ""Det endte opp meg at jeg kjøpte med en "color fix" svideo kabel. En lite mellomledd du bruker mellom svideo kabelen og scart adapteren. Mycket snedig"" Mycket snedig indeed. Løper å kjøper på mandag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå