AnonymDiskusjon Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Eller, vi er ikke i et forhold riktig enda, men det ser ut som det blir det. Er en del avstand mellom oss og vi er veldig forelsket, men tenker vi må møtes et par ganger før vi definerer oss som kjærester. Han er helt enig med meg. Jeg har aldri vært så forelska før tror jeg, er helt oppslukt og har virkelig funnet drømmemannen.. Følelsene er også gjensidige, han er så snill mot meg at jeg har ikke ord. Saken er derimot at jeg har hatt et av og på venneforhold til eksen siden det ble slutt for 2 år siden. Jeg har vært temmelig lei av vennskapet det siste året og vi har kranglet flere ganger fordi jeg ikke har ønsket å finne på noe og fordi jeg har blitt sint når han har trosset intimgrensa mi. Prøvd å kysse meg, klemme meg, ta på meg og lignende selv om jeg har sagt at det overhodet ikke er ok. Jeg har vært litt trangsynt, men har etterhvert skjønt at han kanskje håpte på at vi skulle bli et par igjen. Men der var virkelig ingen interesse fra min side og jeg har ikke sendt noen hint eller flørta uten at jeg er klar over det. Jeg har vært veldig tydelig på at om vi skal være venner så er vi kun venner og ingenting annet. Men det glidde aldri inn.. Så fant jeg jo denne mannen jeg er med nå og som det har blitt ganske seriøst med. Jeg og eksen diskuerte for en tid tilbake at han ikke ville høre om det om jeg fant en ny og at jeg bare kunne blokkere han på sosiale medier og ikke ta kontakt om den dagen kom. Så jeg har gjort det. Nå har han derimot klikket helt og sagt masse stygge ting om meg til en felles venninne, kalt meg både det ene og det andre. Jeg blokkerte han først kun på snapchat og facebook, da begynte han å sende meldinger, ringe og sende mail. Jeg har blokkert nummeret hans men er usikker på hvordan jeg blokkerer mailen. Jeg sletter bare mailene, jeg leser dem ikke. Denne felles venninnen vår er mer venn med han enn meg, og jeg har blokkert henne fra å se noe på facebookprofilen min også. Jeg bruker å tagge han jeg holder på med i morsomme videoer så er redd hun skal se det og få nyss i hvem han er, og si det til eksen. Jeg er rett og slett redd for at eksen skal ta kontakt med han, spre løgner om meg og manipulere han mot meg. Eksen er veldig manipulerende, sjalu og "eiesyk". I tillegg har han et lass av nakenbilder av meg som jeg har bedt han slette men som han har sagt han ikke sletter før han havner i et forhold. Dette er bilder som ble sendt tidlig i forholdet og som jeg trodde han hadde slettet, men han hadde visst oppbevart dem. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle være redd for at han skal spre disse, men jeg er redd han skal sende dem til han jeg holder på med eller noe. Spre dem ellers er han for smart til å finne på å gjøre. Det høres kanskje teit ut men denne fyren kan gjøre hva som helst for å ødelegge for meg tror jeg.. Dette er det første "forholdet" mitt siden det ble slutt mellom meg og eksen og jeg forventet virkelig ikke at han skulle reagere sånn. Kan hende jeg krisemaksimerer og at han ikke vil ta kontakt med han jeg holder på med i det hele tatt men man vet virkelig aldri. Er dette noe jeg burde fortelle han jeg holder på med? Eller skal jeg holde det for meg selv? Det er jo ikke så populært å prate om ekser. Og jeg vil ikke skremme bort han jeg holder på med. Vi snakker om alt og han har vært veldig tydelig på at jeg må alltid fortelle han hva jeg har på hjertet om det er noe og at jeg kan stole på han osv. Så trenger bare noen ytre synspunkter på hvorvidt det er ok å bringe opp sånt så tidlig. Har litt lyst til å be han blokkere eksen min på FB, for da vil ikke han kunne nå han heller.. Er så lykkelig sammen med han jeg er med nå og vil ikke at noen skal ødelegge, jeg er virkelig livredd for at eksen skal prøve seg på noe.. Tøff nok til å trappe opp på døra og skape rabalder i virkeligheten er han ikke, DET vet jeg. Anonymous poster hash: 0c88d...21f Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 (endret) Jeg tror ærlig talt det er best om han du holder på med vet om dette. Det er ganske kjipt å få slengt slike ting i ansiktet av tredjepart uten noe forvarsel. Da slipper du også å tenke på at du har et forklaringproblem hvis det plutselig skulle dukke opp bilder av deg, eller at eksen din plutselig tar kontakt med han du holder på med og forteller masse løgner og hva det skulle være uten at han nye skjønner noe som helst. Det er jo ikke din feil at eksen din er psycho, men du kan jo gjøre ditt for at han du holder på med vet hva som skjer. Eksen din kan forsåvidt ikke drive å trakassere/skremme/true deg. Det er faktisk ulovlig. Hvis du har bedt han om å slutte å ta kontakt så skal han forholde seg til det. Det kan du forsåvidt også anmelde han for, uten at jeg tror at politiet faktisk gjør noe særlig med det umiddelbart. Vær i alle fall klar over at det er mulig. Eksen din vil da også få vite at han er anmeldt for det, og kanskje han da skjønner alvoret. For at politiet skal gå videre med det så må det så vidt jeg har erfart ha pågått en stund, være av en viss karakter osv. Men det kan hende de kontakter eksen din for å gjøre han oppmerksom på at det faktisk er ulovlig osv. Når det gjelder de bildene så tror jeg ikke du kan gjøre så mye annet enn å spørre eksen din om å slette dem. Skal vel godt gjøres å kunne kreve sletting i og med at du selv sendte dem til han. Så kan du gjøre det klinkende klart for han at du ikke blir til å nøle med å anmelde han om de havner på avveie. Endret 2. november 2016 av Nedward 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. november 2016 Forfatter Del Skrevet 2. november 2016 Jeg tror ærlig talt det er best om han du holder på med vet om dette. Det er ganske kjipt å få slengt slike ting i ansiktet av tredjepart uten noe forvarsel. Da slipper du også å tenke på at du har et forklaringproblem hvis det plutselig skulle dukke opp bilder av deg, eller at eksen din plutselig tar kontakt med han du holder på med og forteller masse løgner og hva det skulle være uten at han nye skjønner noe som helst. Det er jo ikke din feil at eksen din er psycho, men du kan jo gjøre ditt for at han du holder på med vet hva som skjer. Eksen din kan forsåvidt ikke drive å trakassere/skremme/true deg. Det er faktisk ulovlig. Hvis du har bedt han om å slutte å ta kontakt så skal han forholde seg til det. Det kan du forsåvidt også anmelde han for, uten at jeg tror at politiet faktisk gjør noe særlig med det umiddelbart. Vær i alle fall klar over at det er mulig. Eksen din vil da også få vite at han er anmeldt for det, og kanskje han da skjønner alvoret. For at politiet skal gå videre med det så må det så vidt jeg har erfart ha pågått en stund, være av en viss karakter osv. Men det kan hende de kontakter eksen din for å gjøre han oppmerksom på at det faktisk er ulovlig osv. Når det gjelder de bildene så tror jeg ikke du kan gjøre så mye annet enn å spørre eksen din om å slette dem. Skal vel godt gjøres å kunne kreve sletting i og med at du selv sendte dem til han. Så kan du gjøre det klinkende klart for han at du ikke blir til å nøle med å anmelde han om de havner på avveie. Tusen takk for svar. Er enig med deg så tror nok jeg kommer til å ta det opp med han at det kan skje at eksen tar kontakt. Vil helst at han ikke skal åpne eller lese meldinger han sender, evt bare blokkere fyren så vi slipper det i utgangspunktet. Og så klart si ifra til meg om han skulle ta kontakt. Kommer til å anmelde det om det går over stokk og stein, men nå har jeg jo ignorert fyren alle steder på sosiale medier og jeg tror ikke han tør å trappe opp på døra. Vell, noen av bildene har jeg ikke sendt selv. Han har flere bilder han har tatt av meg som jeg ikke har visst at han har tatt, og det ser man på bildene også. På ene bildet ligger jeg på rygg og holder på med mobilen og det er flere bilder han har tatt av meg bakfra. Men noen bilder har jeg så klart sendt selv så det må jeg bare leve med at han beholder. Anmeldelse er selvfølgelig på sin plass om han sprer dem.. Anonymous poster hash: 0c88d...21f Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Fortell karen din alt, også om bildene. Det er ikke din skyld, man går oftest ikke inn i ett forhold og tenker at det kan ta slutt en gang. Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt ifra til alle kjente, f.eks på din egen facebookvegg (bare for venner of course) og skrive at *navn* har klikket og at du ber alle være veldig skeptiske til hva han kan finne på å si. Er dessverre ikke lett når en eks bestemmer seg for å klikke :/ Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2016 Forfatter Del Skrevet 3. november 2016 Ring politiet og si at han har bilder han nekter å slette. Dem ringer han da og forteller han hva som skjer hvis han ikke sletter bildene og hvem som er hovedmistenkt hvis bildene havner på avveie. Tro meg politiet tar sånne samtaler med folk HVER dag. og det funker!. Ring politiet, det blir ingen anmeldelse eller noe formelt, dem bare gir han en samtale på tlf som fikser problemet. Han blir ikke kriminell eller noe, han bare blir fortalt hvor skapet står av politiet. Dem er veldig hjelpsomme, gjør det! Anonymous poster hash: 8bd35...dd3 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Det er et større sjokk for kjæresten din å få faenskap av eksen din hvis han ikke vet noe på forhånd. Jeg råder deg til å si alt du skrev her, velformulert og forklarer saken på en god måte. Ærlighet er viktig i et forhold og hvis kjæresten din er verdt å ta vare på og en bra fyr så vil han sette pris på at du forteller historien. Kjipern å fortelle om nakenbilder og galskap, men det vil kanskje redde deg. Hvis eksen din er kapabel til å si hvasomhelst så er det ikke noen god strategi å skjule noe for kjæresten din. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 De fleste her har nok forklart godt nok hva du bør gjøre. Et tips fra meg blir da: IKKE la andre ta nakenbilder av deg flere ganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå