Dubious Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Ikea framstår vel som norsk til deg også? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 (endret) Da er jo spørsmålet om han egentlig vet hva som er utenlandske nettbutikker og ikke. For å ta eksempelet med Zalando videre, så fremstår det jo umiddelbart som norsk. jau, kan vel ikke ta det for god fisk før det evt. blir "verifisert" av mange fler. Endret 4. november 2016 av Mr.M Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Ikea framstår vel som norsk til deg også? For meg? Nei... 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 (endret) Hvorfor skal det hemmeligholdt hvilken nettbutikk det er? Man har da lagt frem informasjon om svakhet og kritikk på saker som er en dråpe i forhold til dette. I danske medier er det undring omkring Zalando. Hvorfor slik taushet i denne store saken? Jeg som kortkunde har dermed ingen rett til å vite hvem som har prøvd å svindle meg?8 Endret 5. november 2016 av plankeby Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Jeg har handla et par sko på miniinthebox, ikke fått kortet sperret. Har sjekka transjaksjonene på kortet det gjaldt, og det ser all right ut. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Konklusjonen er jo at en må holde seg vekk fra utenlandske butikker Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Eller bruke kredittkort som har forsikring mot slikt. 1 Lenke til kommentar
Glennrik Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Fekk melding i natt om at kortet mitt var forsøkt brukt i Nederland. Har heldigvis på regionsperre, so det forsvant ikkje penger frå kontoen min, men har heller ikkje fått beskjed om at kortet mitt er sperret av banken. Einaste nettbutikken eg har brukt på noken månader er Zalando då eg bestilte meg eit par sko. Men skal ringe banken i morga og høre om det blir sperring av kortet eg har no. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Fekk melding i natt om at kortet mitt var forsøkt brukt i Nederland. Har heldigvis på regionsperre, so det forsvant ikkje penger frå kontoen min, men har heller ikkje fått beskjed om at kortet mitt er sperret av banken. Einaste nettbutikken eg har brukt på noken månader er Zalando då eg bestilte meg eit par sko. Men skal ringe banken i morga og høre om det blir sperring av kortet eg har no. Send en mail til Zalando og spør om det er noen svakhet via dem, som kan ha forårsaket dette. Selv store butikker kan svikte i sikkerhet. Zalando er en tysk/svensk nettbutikk som har ekspandert voldsomt raskt i løpet av de siste årene. En kan jo spørre seg hvor smart det er å ikke informere egne kunder om at sensitiv kortdata er på avveie. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Eller bruke kredittkort som har forsikring mot slikt. Alle (norske) kredittkort har "forsikring" mot slikt, du er ikke ansvarlig for noe som helst om ikke pin-koden er brukt eller du har vært grovt uaktsom på annen måte. Det samme gjelder debetkort. Forskjellen er bare at du ved kredittkort slipper å betale overhodet, men ved debetkort må du kreve pengene tilbake. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 (endret) tipper det er alibaba.com Har hørt det er snakk om en side fra det store østen, alà Kina. Endret 6. november 2016 av PanserJohan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå