Gå til innhold

På tide å starte luringer og raringer på boligmarkedet?

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, må si jeg nesten må le.

Greit at boligmarkedet er ganske het.

Dusj på gangen, sanerbart kjøkken, 24 kvadrat. Pris: 2,1 mill.!

Klarer noen å forstå noen er villige å gi bud på 2.1 milion kr for en søpppel bolig?

Regner det minst koster 800 000 kr eller mere å pusse opp den til å bli normal standard.

Så forstår noen hvorfor enkelte er så idioter?

Jeg mener verdien bør være langt unna 1 milion kr kanskje så lite som 500 000 kr hvis man ikke har tomt en gang f.eks borettslag som ser slik ut.

Jeg må nesten si det er luring som har solgt dette, eller idiot som faktisk er villig å gi så høy bud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, må si jeg nesten må le.

Greit at boligmarkedet er ganske het.

Dusj på gangen, sanerbart kjøkken, 24 kvadrat. Pris: 2,1 mill.!

Klarer noen å forstå noen er villige å gi bud på 2.1 milion kr for en søpppel bolig?

Regner det minst koster 800 000 kr eller mere å pusse opp den til å bli normal standard.

Så forstår noen hvorfor enkelte er så idioter?

Jeg mener verdien bør være langt unna 1 milion kr kanskje så lite som 500 000 kr hvis man ikke har tomt en gang f.eks borettslag som ser slik ut.

Jeg må nesten si det er luring som har solgt dette, eller idiot som faktisk er villig å gi så høy bud.

800.000,- for å få en litt sliten 24kvm leilighet til normal standard? Er gulvene hjemme hos deg laget av gull eller?

Er du litt nevenyttig klare du nok fint å pusse opp dette til god standard for ca 50.000,-, det er jo ikke engang noe bad som må fikses.

Enig i at prisen på denne er merkelig høy utifra størrelse/standard, men din verdivurdering på 500.000,- er jo enda merkeligere...

Og det er viktig å huske at det ALLTID er markedet som bestemmer hva en bolig er verdt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=78961068

Over dobbelt så stort areal, til halvparten av prisen. Likte godt planløsningen på denne. Men så klart er det andre prisen i Kristiansund enn i Oslo..

Det jeg synes var bra med denne annonsen er bildene, her har fotografen tatt bilder av nærmeste butikk, skole etc. pluss et blinkskudd med en svane

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

Nå er dette langt fra en luring

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=84487389

Går denne 2x over takst her, så begynner jeg å lure på boligmarkedet.

Ganske lønnsomt å bygge selv i så fall da.

Har noen erfaringer med husbåt av denne typen? Eller vil dere fraråde studenter\ungdom å kjøpe noe slik da det er like dyrt som bil\båt i driftutgifter? Selv om boligkrisen er ganske høy. Problemet tror jeg er i norge man må betale for å leie sjø vet ikke om det er tilatt med husbåt som primærbolig samme med campingvogn\bobil.

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=84584005

Når boligen ser ut som den dass på utsiden er jeg glad jeg ikke ser innsiden.

Hva tror dere folk er villige å gi på disse 2? Dobbel pris?

Eller mener dere det er tomten i seg selv som koster?

Husbåten øverst er ikke dyrt, men antar markedet i norge er veldig lite, og man har jo risiko ved høyvann og bølger kan husbåten synke og man bør ha båt. Derfor tror jeg slik hadde folk ikke vurdert. Det koster nok mye å frakte noe slik samt leie av båtplass.

Men jeg kunne kanskje vurdert førsnevnte om interessen var lav. Da dobbel pris vil være helt vanvittig?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Husbåt er for spesielt til at jeg kan kommentere den, men selger har jo selv skrevet en veldig grundig beskrivelse av hva som inngår osv.

Når det gjelder den andre, så er jo prisen satt så lavt fordi man faktisk ikke kan flytte inn. Det er jo ifølge annonsen 5 livsvarige boretter på eiendommen.

Om det går an å skille ut deler av den store tomten og bygge noe nytt der, så kan den kanskje allikevel være verdt mye for en profesjonell utbygger

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder den andre, så er jo prisen satt så lavt fordi man faktisk ikke kan flytte inn. Det er jo ifølge annonsen 5 livsvarige boretter på eiendommen.

Om det går an å skille ut deler av den store tomten og bygge noe nytt der, så kan den kanskje allikevel være verdt mye for en profesjonell utbygger

Så du tror bare tomta er verdt 2 milioner kr hvis man har fiber muligheter og byggetiltatelse?

Ganske utrolig hva folk vil betale for skog\jord og gammel ved.

Lenke til kommentar

Så du tror bare tomta er verdt 2 milioner kr hvis man har fiber muligheter og byggetiltatelse?

Ganske utrolig hva folk vil betale for skog\jord og gammel ved.

Fiber muligheter? Utrolig at du klarer å få inn fiber også i en diskusjon rundt boligpriser...

Har du virkelig FORTSATT ikke forstått at du er en av ekstremt opptatt av å kunne laste ned 800GB med Steam spill kjapt om og om igjen?

On Topic: Med tanke på at hus i området der har blitt solgt for 5-6mill de siste månedene, så tror jeg absolutt en tomt med mulighet for å bygge for eksempel en tomannsbolig kan være verdt over 2mill alene.

Men som sagt virker det som om det er mye begrensninger på akkurat denne tomten, så man måtte nok hatt en advokat til å gå igjennom boretten osv først.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fiber muligheter? Utrolig at du klarer å få inn fiber også i en diskusjon rundt boligpriser...

Når du sjekker.

http://ekomstatistikken.nkom.no/#/main

Ekommarkedet 1. halvår 2016

• Det ble i første halvår 2016 registrert en større økning i bredbånd over fiber enn noen gang tidligere. Bredbåndsabonnement basert fiber er nå den største kategorien, mens bredbånd over kabel-TV har en lavere vekst enn tidligere og bredbånd over xDSL fortsetter å gå ned. Se mer..
  • For første gang er det registret en nedgang i antall abonnement for overføring av TV. Det har i de siste årene vært en økning i antall abonnement, men den årlige økningen har avtatt og er nå snudd til en nedgang. Se mer..
  • Det er vekst i antall ordinære etterbetalte abonnement for mobiltelefoni. Men antall kontantkort går betydelig ned. Samlet sett er det en nedgang i antall abonnement for mobiltelefoni

Nå er neppe bredbånds levrandørene som betaler for denne statistikken. Så jeg mener dette er bevist fiber eller høyhastighet nett f.eks 100\100 mbit er med på øke boligprisen, de som ikke får tilgang til over 25 mbit sliter å selge boligen.

Men tror du har rett med regulering, at boligene er ganske tungsolgte kun idioter eller nybegynner håper å gjøre kupp i de tilfelle der.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Når du sjekker.

http://ekomstatistikken.nkom.no/#/main

Ekommarkedet 1. halvår 2016

• Det ble i første halvår 2016 registrert en større økning i bredbånd over fiber enn noen gang tidligere. Bredbåndsabonnement basert fiber er nå den største kategorien, mens bredbånd over kabel-TV har en lavere vekst enn tidligere og bredbånd over xDSL fortsetter å gå ned. Se mer..
  • For første gang er det registret en nedgang i antall abonnement for overføring av TV. Det har i de siste årene vært en økning i antall abonnement, men den årlige økningen har avtatt og er nå snudd til en nedgang. Se mer..
  • Det er vekst i antall ordinære etterbetalte abonnement for mobiltelefoni. Men antall kontantkort går betydelig ned. Samlet sett er det en nedgang i antall abonnement for mobiltelefoni

Nå er neppe bredbånds levrandørene som betaler for denne statistikken. Så jeg mener dette er bevist fiber eller høyhastighet nett f.eks 100\100 mbit er med på øke boligprisen, de som ikke får tilgang til over 25 mbit sliter å selge boligen.

Men tror du har rett med regulering, at boligene er ganske tungsolgte kun idioter eller nybegynner håper å gjøre kupp i de tilfelle der.

Hvordan mener du dette beviser poenget ditt? Denne statistikken sier absolutt INGENTING om sammenheng mellom boligpriser og bredbånd.

Merk: Jeg sier ikke at det ikke har NOEN sammenheng, jeg ville ikke selv kjøpt et hus som ikke hadde mulighet for minst 50mbit til en grei pris. Men så er jeg også inneforstått med at jeg har mer spesielle behov enn folk flest i Norge har.

Til info solgte noen i familien min nettopp et hus der det hverken er god 4g dekning, eller mulig å få mer enn 5/1mbit DSL(og vil neppe få det på ganske så lenge). Det var totalt 16stk med i budrunde, og den endte litt over 1 mill over takst.

Årsaken til at mange vil ha et sånt hus er at det er forholdsvis nært Oslo(ca 20min, og god bussforbindelse), stort potensiale for oppussing og fin tomt innerst i blindvei.

Det er HELT greit at du synes fiber er veldig viktig, og jeg håper du snart får flyttet et sted med Bayonette mulighet så du kan slutte å plage både forumet her og de stakkars folkene på kundeservice hos Canal Digital/Homenet osv. Men nå har så utrolig mange her forsøkt å forklare deg at du har MEGET spesielle behov/ønsker, at du bare er nødt til å forstå at markedet ALDRI vil tilpasse seg dine ønsker.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hvordan er det mulig?

https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=60329982

hvordan kan Arne Bjerke selge boliger til 1 kr? Sponset av staten?

For skulle ikke tro det finnes lokketilbud på boligmarkedet?

For det er vel på budrunde ulovlig å lokke med priser som ikke kan selges på grunn av underbud.

Så de kan ikke gå lavere pris en hva som er villig å selge boligen for.

Virker useriøs bedrift lang vei ellers er stedet så hatet at folk ikke vil kjøpe det selv om det var gratis.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er bare for å få folk som sorterer etter laveste pris skal se annonsen. Har sett det mer enn en gang.

Det mest idiotiske man gjør er etter min mening å leie. Jeg betaler for noe som til syvende og sist går ned i min lomme, selv om det er et rottereir. 

Problemet er at mange ikke har mulighet til å kjøpe selv om de betaler vesentlig mer for å leie enn for å eie. Å få innvilget lån er en ting ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare for å få folk som sorterer etter laveste pris skal se annonsen. Har sett det mer enn en gang.

Det er jo villende markedføring dermed ulovlig. Kunne gi gitt bud på 1 kr men tror jeg får beskjed ganske raskt de avslår budet.

Selv vil jeg tro det er kanskje noe grunn bak det, for jeg vil nok forvente mellom 1 til 2 milion kr er miste markedsverdi på nytt så er idiotisk å gi inntrykk det kan selges lavere en det.

Er enig angående leie det gjør man kun for en kort periode. For å ungå skatt av å selge boligen etter 1-2 år.

Ellers lønner det seg å eie.

Problemer med boliger selv nytt man bør sjekke bygglederen har peiling for godt mulig de bygger boliger som ikke tåler norsk klima særlig ubehandlet treverk på hytter det kan koste mye å fikse.

Særlig:

1_250x182.jpg

Ellers vet man ikke kan jo være disse svindelene prøver seg på dokument forfalsning av salgsverdien prøver å skrive bud til 2 mil istedenfor 2 kr.

Tror folk ikke legger merke til det eller ikke leser kontrakten før de undertegner salgs dokumentene.

Det burde være ulovlig med slik svindel. Greit nok man burde forstå boliger ikke kan selges så billig men grunnen må jo selgeren stå for. Hvis boligen er verdiløs kanskje mangler arbeidstilatelse for bygging av boligen eller selgeren vet boligen skal rives on 2-5 år dermed lite verdt på markedet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er jo villende markedføring dermed ulovlig. Kunne gi gitt bud på 1 kr men tror jeg får beskjed ganske raskt de avslår budet.

Selv vil jeg tro det er kanskje noe grunn bak det, for jeg vil nok forvente mellom 1 til 2 milion kr er miste markedsverdi på nytt så er idiotisk å gi inntrykk det kan selges lavere en det.

Er enig angående leie det gjør man kun for en kort periode. For å ungå skatt av å selge boligen etter 1-2 år.

Ellers lønner det seg å eie.

Problemer med boliger selv nytt man bør sjekke bygglederen har peiling for godt mulig de bygger boliger som ikke tåler norsk klima særlig ubehandlet treverk på hytter det kan koste mye å fikse.

Særlig:

1_250x182.jpg

Ellers vet man ikke kan jo være disse svindelene prøver seg på dokument forfalsning av salgsverdien prøver å skrive bud til 2 mil istedenfor 2 kr.

Tror folk ikke legger merke til det eller ikke leser kontrakten før de undertegner salgs dokumentene.

Det burde være ulovlig med slik svindel. Greit nok man burde forstå boliger ikke kan selges så billig men grunnen må jo selgeren stå for. Hvis boligen er verdiløs kanskje mangler arbeidstilatelse for bygging av boligen eller selgeren vet boligen skal rives on 2-5 år dermed lite verdt på markedet.

Finn.no har rapportertingsmulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...