tommyb Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) At det er hele 25 år siden Civilization-serien så dagens lys er nok vanskelig å svelge for mange. For en 23-åring som meg selv, er det nesten vanskeligere å se for seg at den begynte så tidlig som i 1991 – to år før jeg skulle se det samme dagslyset. Tror det var Civ II og ikke Civ I, men jeg husker godt spenningen mens preloader-planeten formet seg i de 10-15 minuttene det tok å laste spillet... (Compaq PC med Intel 80386 i en eller annen variant.) Endret 3. november 2016 av tommyb Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Har lignende erfaring som flere har nevnt her med en AI som gjør merkelige ting. Og GUI er slitsomt, husker ikke om det var Civ4 eller Civ5, der man feks kunne høyreklikke på bygninger man hadde bygd i byene, og man kom da inn i civilopedia med informasjon ang. den bygningen. Civiliopedia var også bedre før med hyperlinker til videre informasjon og teknologier man trengte for å bygge ting. Civiliopedia i Civ6 synes jeg er direkte svak. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Ja, Civiliopedia er svakt, for å ta et nylig eksempel for min del, nukes, hvordan bygger man de, hvordan bruker man de, hva er forskjell i skade mellom nukes og thermonukes, har det noen ulemper? Er det ekstra mye warmonger-penalty, blir ting forurenset, isåfall hvor lenge? Slo opp i Civiliopedia, så godt som ingen info. AtW 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152 Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Ganske enig i anmeldelsen. Det fine med Civ6 er, at i motsetning til civ5 som hadde store, klare mangler og bugs ved release, så er de fleste tingene man kan rette fingeren på her ting som relativt enkelt vil kunne fikses i en patch. Gi Firaxis noen uker til å lage en patch som fikser bugs i diplomati og forbedrer AIen på noen punkter (og fikser exploits, f.eks salg av units gir for mye penger), så snakker vi et av tidenes beste strategispill! Lenke til kommentar
Sindre Kristian Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Det heter faksjon. Fraksjon er noe annet. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Det heter faksjon. Fraksjon er noe annet. Feil. Faksjon er ikke et godkjent norsk ord. Fraksjon er. Fra den offisielle norske ordboka: http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=fraksjon&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge fraksjon m1 (fra lat.; beslektet med fragment) 1 undergruppe av et parti eller en forening som i visse spørsmål inntar et særstandpunktkomiteen delte seg i flere fraksjoner 2 i kjemi: bestanddel eller destillasjonsprodukt av råolje 2 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Tenk å necroe en tråd fra et halvt år siden bare for å være pedantisk, og så ta 100% feil. 3 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Jojo... Faksjon er, om ikke annet, et foreslått avløserord for fact + fiction ("faction"). I disse "alternative fakta"-dager trenger vi kanskje å få dette ordet på plass som et godkjent norsk ord. Ellers blir aldri en tråd om Civilization utdatert, den venter bare på neste runde. Lenke til kommentar
Brakbjelle Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Blir gal av at det ikke er "units view" en kjapp og grei liste over alle units og hvor de er... det er bare FOR banalt... Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Indonesia og Khmer er begge annonsert som nye civs til DLC6 for Civ6. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Blir gal av at det ikke er "units view" en kjapp og grei liste over alle units og hvor de er... det er bare FOR banalt... banal (Bokmål/Riksmål/Nynorsk) vanlig, ordinær på en kjedelig måte; som ikke ikke innholder noe nytt eller ukjent Er du helt sikker på at du bruker det ordet riktig? Lenke til kommentar
G Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) Nyhet i dag (om det virkelig er en nyhet har jeg ikke oversikt over, men denne artikkelen lå ute først i dag): http://www.businesswire.com/news/home/20171128005177/en/Sid-Meier’s-Civilization®-VI-Rise-Fall-February Key features for Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall include: GREAT AGES: As your civilization ebbs and flows, and you reach milestone Historic Moments, you will experience Dark Ages or Golden Ages, each providing specific challenges or bonuses based on your actions in-game. Rise triumphantly from a Dark Age, and your next Golden Age will be even stronger – a Heroic Age. LOYALTY: Cities now have individual Loyalty to your leadership – let it fall too low, and face the consequences of low yields, revolts, and the potential to lose your city to another civilization, or its own independence. But one civilization’s loss can be your gain as you inspire Loyalty among cities throughout the map and further expand your borders. GOVERNORS: Recruit, appoint, and upgrade powerful characters with unique specialization bonuses and promotion trees to customize your cities, and reinforce Loyalty. ENHANCED ALLIANCES: An enhanced alliances system allows players to form different types of alliances and build bonuses over time. EMERGENCIES: When a civilization grows too powerful, other civilizations can join a pact against the threatening civilization and earn rewards, or penalties, when the Emergency ends. TIMELINE: Review your civilization’s history at any time with the new Timeline feature, a visual journey through the Historic Moments that you encountered on your path to victory. NEW LEADERS AND CIVS: Nine leaders and eight new civilizations are introduced. Each brings unique bonuses and gameplay, as well as a total of eight unique units, two unique buildings, four unique improvements, and two unique districts. NEW GLOBAL CONTENT: Eight new world wonders, seven natural wonders, four new units, two new tile improvements, two new districts, fourteen new buildings, and three new resources have been added. IMPROVED GAMEPLAY SYSTEMS: The Government system has been enhanced with new Policies and additional improvements have been made to existing systems. Endret 28. november 2017 av G Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Jepp, det ble annonsert kl fire i dag. Lenke til kommentar
G Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Ser det er skrevet en ny artikkel om saken nå: https://www.gamer.no/artikler/snart-blir-civilization-vi-mye-storre/413088 Er ikke selv noen Civ-spiller lengre. Eneste maskin som kan takle det nyeste er vel den gamle sliteren PS4 av mine enheter. Aner ikke om det ble plukket opp i fra mitt tips, eller via andre kanaler. Men det er jo greit å tenke at jeg kanskje bidro til en ny Gamer.no-artikkel kunne bli lagd hurtigst mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå