Gå til innhold

Har du brukt spill til å undertrykke psykiske problemer?

Har du brukt spill til å undertrykke psykiske problemer?  

28 stemmer

1. 1. Har du noen gang brukt spill til å undertrykke psykiske problemer?

• Ja
      16
    • Nei
      12
  2. 2. Bruker du spill aktivt idag for å undertrykke psykiske problemer?

• Ja
      9
    • Nei
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel si at jeg bruker spill som en form for "medisin". Ikke for psyken men for å holde hjernen i aktivitet.

Når man er rundt 60 år så tror jeg det er lurt å ikke bare tenke på å holde kroppen i form, men like viktigt å bruke hjernen for at den skal fungere lengst mulig :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, samme med å se på gaming-videoer, men har som regel angret, fordi man får jo bare en midlertidig tankeflukt ut av det.

Har vært mer fornøyd etterpå med å utrette bedre ting i det virkelige liv. Men er jo ikke alltid så lett å motivere seg, spesielt ikke om man er ung, kanskje. 

Tror kanskje at jo mer man gjør det, jo mer vender hjernen seg til at det er en ok måte å undertrykke triste tanker på. 

Lenke til kommentar

Spill er først å fremst en hobby for min del. Men den har også vært livsviktig for meg over årenes løp. Helt siden jeg var barn har mine problemer vært med meg. Og ja som Kablam nevner så er det kun en midlertidig "fiks". For problemene går jo ikke bort. Samme kan jeg si med X antall piller som har blitt tatt. Som kun undertrykker og forskyver problemene bort til den dag en slutter.

Lenke til kommentar

Jeg gikk på et par smeller for et par år siden, og de var traumatiske. Fikk proff oppfølging og var borte fra jobben i 6 mnd for å komme meg.

Jeg er ikke i særlig psykisk ubalanse i dag, og en del av denne prosessen har vært å kunne ta litt timeout innimellom.

Spilling/filmtitting gir meg den virkelighetsflukten jeg trenger for å komme i balanse i hverdagen, men som det er sagt: du blir ikke friskere av å fokusere på andre ting, men det hjelper å få ting på avstand innimellom slik at man kan bearbeide litt og litt underveis. Fungerer ihvertfall fint for meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...