AVA00 Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Hei, min far skal ha ny varebil nå snart(tror han) NV200'n begynner å skrangle, etter kun 5 år og 100 000km. Han ser derfor på mercedes, og har i dag lånt en vito, og får låne en citan i morgen. han har veldig lyst på citanen fordi den er mye billigere enn vitoen... Han tror ikke vi trenger større bil, men det tror jeg, det er ikke lenge sidenvi fraktet både ikea møbler, seng og komfyr i nv200'n. Hva tror dere? En vito koster vel 330k, og en citan 180k (begge ex moms). Er det noen som har noen gode argumenter for bilene, eller noen andre varebiler. Det hadde også vært supert hvis noen hadde erfaringer med noen av disse bilene. en ting til, Citanen har kun 90hk, mens vitoen har en motor på 163hk/136hk med bakhjulstrekk. er bakhjulstrekk en fordel med mye vekt? det er også viktig med 3 seter, noe begge har, men jeg tror ikke citanen har noe serlig plass i sete nr3. takker for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Mange små (vare)biler har flere navn. Peugeot Partner og Citroën Berlingo er ett eksempel. Fiat Doblo og Opel Combo er et annet. Et tredje er uheldigvis Mercedes Citan og Renault Kangoo. Og da snakker vi om at det ikke er mye annet enn navnet til Mercedesen som er tysk. Vito kommer forresten både med forhjulsdrift, bakhjulsdrift og firehjulsdrift. Forrige generasjon var, med bakhjulsdrift, FULLSTENDIG ubrukelig på glatt føre. Jeg vet ikke hvordan den nye er. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Citan er ikke en Mercedes, enkelt og greit. Vito ville jeg vurdert, da med drift på alle 4. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Jeg ville også ha kikket på Ford Transit(ene). Relativt velutstyrte og prisgunstige, og generelt mindre jævlige enn franske biler. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Citan er egentlig en Renault Kangoo forkledd som en Mercedes,spesielt innvendig vil man merke at interiøret stemmer ikke helt. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Helt nye Peugeot Expert / Citroën Jumpy har fått mye skryt i pressen og må være et godt alternativ. Bortimot like stor som Vito men priset fra ca 215.000 + mva. De forrige versjonene har fått bedre rykte for driftssikkerhet enn f.eks. Vito. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Nye vito 119CDI bluetech er en fantastisk bil. Lenke til kommentar
AVA00 Skrevet 3. november 2016 Forfatter Del Skrevet 3. november 2016 Takk for svar alle sammen. Bare for å oppsummere: Citan er en renault kangoo... kvalitet? vito er en ok bil, dårlig på glatta? Er det best med forhjulstrekk, eller bakhjulstrekk? tror ikke firhjulstrekk er et alternativ... Toyota proace er vel samme som peugetot og citroen? kan dette være noe og vurdere? Hvordan er fordene? er det noen gode mindre varebiler å vurder? vet det ble mange spørsmål, håper noen har svar på ett par av de? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Vito bakhjulsdrift er livsfarlig på vinteren, styr for all del unna, forhjulstrekk er ok, men 4x4 anbefales. Ellers så burde dere se på Ford transit, de kommer i alle størrelser og fasonger, og er billige i forhold til Vito. Du mener han trenger en større bil, men hvorfor? Hvor ofte kjører han/dere såpass store lass at NV200 blir for liten? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Har Vito blitt bra? Når skjedde dette? Har hørt så mye dritt om den. Det er Ford Transit du vil ha! Endret 3. november 2016 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
AVA00 Skrevet 3. november 2016 Forfatter Del Skrevet 3. november 2016 Har Vito blitt bra? Når skjedde dette? Har hørt så mye dritt om den. Det er Ford Transit du vil ha! Vet du hvordan kvaliteten på transiten er? så på transit connecten, og den lange utgven virket som en perfekt størrelse. Lenke til kommentar
AVA00 Skrevet 3. november 2016 Forfatter Del Skrevet 3. november 2016 Vito bakhjulsdrift er livsfarlig på vinteren, styr for all del unna, forhjulstrekk er ok, men 4x4 anbefales. Ellers så burde dere se på Ford transit, de kommer i alle størrelser og fasonger, og er billige i forhold til Vito. Du mener han trenger en større bil, men hvorfor? Hvor ofte kjører han/dere såpass store lass at NV200 blir for liten? Nv200'n er akkurat stor nok, bilen må minst få plass til en seng baki, grunnet at dette er noe vi ofte frakter. vil si at vi/han bruker opp plassen i nv200 ca2 ganger i måneden. Så kravene til bilen er: grei kvalitet, god å kjøre, 3 seter forran og minimum 2 meter baki. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Vel, Renault Citan/Mercedes Kangoo har plass til to personer pluss en halv rævskalk foran. Men den halve rævskalken har i alle fall sin egen 3-punkts sele... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Jeg kjører ikke varebil, men har såvidt kjørt Transit ved en anledning. Liker den godt. Ford er bra. Men jeg er også Peugeot-fan. Har kjørt litt Peugeot Partner. http://www.peugeot.no/modell/varebiler.html Endret 3. november 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Kjørte Vito med forhjulstrekk i forsvaret, verste skrapet jeg har kjørt, men nå kan de ha blitt bedre siden 2002 Med nye piggdekk og mye snø.. måtte rygge opp bakker og bilen sto nesten mer på verksted enn de ble brukt Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Vito bakhjulsdrift er livsfarlig på vinteren, styr for all del unna, forhjulstrekk er ok, men 4x4 anbefales. Tullprat, Vito med bakhjulstrekk er helt ålreit på vinteren, men drift på alle fire er å foretrekke. Har Vito blitt bra? Når skjedde dette? Har hørt så mye dritt om den. Det skjedde mye på den fronten allerede i 2003. Så kom enda en ny modell i 2014 som er en langt bedre bil enn de tidligere. Kjørte Vito med forhjulstrekk i forsvaret, verste skrapet jeg har kjørt, men nå kan de ha blitt bedre siden 2002 Med nye piggdekk og mye snø.. måtte rygge opp bakker og bilen sto nesten mer på verksted enn de ble brukt Bilen fra 2002 kan ikke sammenlignes med det vi her snakker om. 1. generasjon Vito var en forferdelig møkkabil. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Toyota proace er vel samme som peugetot og citroen? kan dette være noe og vurdere? Proace er samme som Peugeot og Citroën, ja. Alle tre har akkurat kommet i helt ny versjon som har fått mye skryt i pressen, den forrige modellen har såvidt jeg hører fått godt rykte blandt flåte-eierne for driftssikkerhet og lave vedlikeholdskostnader. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Jeg ble ferdig med ProAce/Jumpy/Expert/Scudo da jeg fant ut at koppholdere er ekstrautstyr. Har riktignok ikke prøvd den nye. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Har mislikt vito helt frem til 2014 modellene kom. 119 CDI med 4x4 og automat er faktisk en skikkelig god bil ,med noen få unntak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå