Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Erfaringer med OBS iRobot Roomba 605?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som har erfaring med denne robotstøvsugeren som Coop OBS har på tilbud til 2495 ?

 

Handlet denne til min mor idag, og den fungerer forsåvidt greitt, støvsuger godt.

Men det store ankepunktet er at den til tider går seg fast og setter feilmelding uten å faktisk stå fast. 

Tok den hjem til meg for å teste den, og da opplever jeg at den kjører mot ett stolbein, og så setter feilkode 6, hvor jeg da må flytte den.

 

Og i tillegg til det problemet, så har jeg av og til problemer med å få den i gang etter den har satt feilkode 6. 

 

Så er det noen andre som har denne og kan dele sin erfaring?

Lurer på å stikke tilbake med den og be om få pengene igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke nødvendigvis stå fast selvom den har feilmelding 6. Kan også sitte fast på en "mørk flate."

 

Feil 6. Flytt Roomba til et nytt sted, og trykk på CLEAN for å starte på nytt. Kantsensorene på Roomba er skitne, den henger over en kant, eller sitter fast på en mørk flate. Hvis Roomba står fast, start på et nytt sted. Hvis Roomba ikke står fast, rengjør kantsensorene med en tørr klut. Start på et nytt sted. 

 

Kilde: https://homesupport.irobot.com/euf/assets/images/faqs/roomba/800/manual/no-NO.pdf

Lenke til kommentar

I de tilfellene jeg har slitt med dette, så har det kun vært lyse gulv parkett gulv.

 

Som f.eks i går, så stod det en blå liten stol til guttungen på kjøkkenet. Gulvet her er lys vinyl. Den kjørte i mot stolen, stoppet og ropte ut Error 6. Ikke stod den fast eller noe som helst. 

 

Men har funnet ett triks nå med å få den i gang, det er å sette den ned litt bestemt. Virker som den sliter med å forstå at den er blitt flyttet på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil med dette absolutt ikke anbefale noen som helst å handle elektro ifra Coop OBS.

For makan til slett service må man lete lenge etter.

Maskinen viste seg å ha en defekt ifra dag 1, Coop krever at maskinen må sendes inn på service.

Jeg mener at dette helt åpenbart er en DOA og de bør utføre en omlevering av maskinen, noe de ikke godtar. 

Men før jeg i det hele tatt fikk svar på dette, så gikk det 4 dager, hvor det hele tiden var at jeg måtte vente til neste dag før de visste hvordan de skulle håndtere dette i det hele tatt. 

Men jeg har vært avhengig av maskinen, så jeg har ikke hatt mulighet til å levere den ifra meg, da min forrige støvsuger tok kvelden. Så har måttet vente til jeg fikk en erstatning for den, og siden min helt nye robotstøvsuger ikke fungerte slik den skulle ifra første stund. Tenkte også at jeg kanskje kunne leve med feilen med at den stoppet av og til, da det var nok å flytte litt på den for å få den igang. Men det varte ikke lenge, for nå er det eneste som skjer at den går ut av ladestsjonen, vrir seg litt med klokka, å blinker rødt :(

 

Så min erfaring med Coop OBS når det kommer til elektrohandel og reklamasjonshåndtering er heller dårlig :(

 

Så nå lurer jeg egentlig bare på om jeg har noen rettigheter i det hele tatt når det viser seg at maskinen har defekter fra dag 1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...