Woltox Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Halloen tenkte å ta en biltur i europa (tyskland og muligens frankrike/nederland/luxemburg) og lurte på hva slags tips man kan ta med på veien. Kommer til å ha med pass+reiseforsikring samt telefonnr. til div viktige ting. Telefon men mulighet for databruk Ønsker: Tips / ting jeg bør holde meg unna En Navigasjons-app som har mulighet for å laste ned kart Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Offline kart og navigasjon: Maps.me Lenke til kommentar
emhb Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Anbefaler deg å holde deg unna storbyer. I Tyskland behøver du hvertfall et klistermerke som viser at bilen har "lavt utslipp" for å kjøre inn i bykjernene. Løste dette i sommer ved å parkere på park and ride-plasser utenfor byene, og ta tog inn til sentrum. Slapp å betale for parkering, og stresse med bykjøring. Ellers kan det være en fordel å ha en god bilforsikring, gjøre deg kjent med hvilke avtaler du har på veihjelp, i tilfelle noe skulle skje på veien. Også er det ganske gøy å bare være spontan, og plutselig svinge av på severdigheter som er skiltet langs motorveien. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Sier meg enig med emhb. Om du skal til Amsterdam, for all del ikke kjør bilen inn i sentrum. Vi endte opp med å betale mer for parkering enn overnatting. Parker her og ta trikk inn. Når vi parkerte der var t/r med trikk inkludert for alle i bilen. Har også kjørt inn til sentrum av Berlin og det er heller ikke og anbefale. Endte opp med å kjøre inn på ett trikkespor på Alexanderplatz hvor jeg ikke hadde noe som helst å gjøre. Morsomme minner er det jo da Edit: Paris var ikke like problematisk når jeg var der. Parkerte like ved Eiffeltårnet, kan ikke minnes at det var i nærheten av parkeringsprisene i sentrum av Amsterdam heller. Luxembourg by var heller ikke så gal å kjøre i. Endret 24. november 2016 av Olabukse3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå