Durvaltur Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hei! Jeg har et problem med server pc'n min: Jeg får ikke nettverket til å funke..... Jeg har instalert: C:\ Winme D:\ Winxp E:\ Longhorn (4051 beta) F:\ (her skal det være win2k adv server) Hvis du lurer på hvorfor jeg har så mange os installert så er det bare fordi at jeg liker å teste ut stuff på server pc'n min(kjekt å ha en gammel pc å teste ut stuff på :-)) I både winme , winxp og longhorn. får jeg meldingen "mediet er ikke til koblet" når jeg skriver "ipconfig /all" i "ledeteksten" ("command","cmd" eller "kjør"). og jeg får jo ikke overført alle driverne og stuff fra hoved pc'en min hvis jeg ikke har et fungerende netterk... og jeg får jo heller ikke instalert win2k server hvis den ikke finner en netttilkobling... Så jeg er meget desperat på en løsning! jeg har prøvd ALLT jeg kunne komme på! hjelp? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Er dette to maskiner koplet direkte mot hverandre eller via hub/switch/ruter ? Bruker du kryssa eller vanlig kabel ? Hvis du kjører direkte mothverandre, størrer bekke kortene samme hastighet? Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) begge pcne bruker 10/100/1000mbit kort og de og adsl modemet er koblet til hverandre via en jensen 10/100mbit switch (med mulighet for full duplex 100, alså 200mbit fra pcene til switchen :-). alle kablene jeg bruker er cat 5e (10/100/1000mbit) og er ikke kryssa Endret 29. november 2003 av Dûrval-tur Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Når du får mediet ikke tilkoblet er det ikke noe galt med tilkoblingen din men med nettverkskortet. Det kan være at det er ødelagt eller at du ikke har rette drivere installert for kortet, eller en ressurs konflikt. Får du kortet ditt opp i device manager? er det noen feilmeldinger der? Prøv med et annet kort hvis du har et liggende.. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Bruker du noen form for boot program for å velge os? eller kjører du flere os samtidig? Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Ingen feil meldinger i devicemanager. Jeg ser heller ikke noen IRQ feil. Jeg tro at det er kortet som er ødelagt. Og nei jeg bruker ikke noe spesielt bootprogram for å ha flere os på en pc. jeg bare redigerer boot.ini filen på c:\ slik at jeg da kan velge i oppstarten hvilket os jeg vil starte. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 prøv forskjellige porter på switchen, lyser det lyset på switchen/nettverkskortet som sier at den er aktiv, kan kabelen være ødelagt? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ingen feil meldinger i devicemanager. Finner du kortet i device manageren? Er det et On-board kort? Er det i så tilfelle disablet i bios? Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Det er enten kabelen som er ødelagt, eller så er det noe rart med kortet... Det som er rarest er at det lyser ingen feil på switchen (noe som tyder på at det ikke er noe feil på ledningen eller kortet) Det lyser også på kortet (baksiden av pc'n) Og kortet vises i devicemanageren og viser ingen feil. Det er bare windows som påstår at : "mediet ikke er tilkoblet" Og det er ikke et intergrert kort nei, så det er ikke disabla i biosen Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ok. Kortet står i device manager som "ok". Du har en kabel fra PC til switch. Det lyser i switchen og i nettverkskortet og likevel står det "media frakoblet"? Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 ja til allt, "Det står mediet er frakoblet". SYK feil! Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 beklager men jeg kan si at dette er ingen syk feil det er faktisk en ganske vanelig feil dette probelemet er kanskje så enkel som at det er noen dårlige kontakter i nettverkskort eller switch ... da vil det forklare at det lyser, at windows installerer de vanelig og at windows detecter "ikke tilkoblet" .... prøv med et annet kort annen kabel eller annen switch ... lykke til og god jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå