Gå til innhold

Hdmi-switch med 4K- og HDR-støtte?

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei!

Kort fortalt er jeg ute etter en switch med spesifikasjonene i tittelen.... finner dog ikke noen på "Elkjøp og de"... noen tips? Trenger bare to innganger...

Ønsker å bruke den "motsatt vei" enn vanlig; dvs ett signal inn og så vil jeg velge hvor jeg sender det videre selv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Med 4k og HDR må den følge HDMI 2.0a spesifikasjonen.

De fleste går motsatt vei av hva du ønsker, som denne. Men skal du ha noe skikkelig koster dette fort MYE penger.

https://www.conferenceroomav.com/Zigen-/ZIG-SW42.cfm#imageZoom

Du kan selvsagt også prøve en helt dum switch, men usikker på hvor bra det fungerer på HDMI.

Takk for svar.

Problemet mitt er rett og slett at jeg har en 4K HDR-tv, Playstation VR og har forhåndsbestilt PS4 PRO.

Signalet må gå fra PS 4 -> PSVR kontrollboks og videre til TV......

PSVR-kontrollboksen støtter IKKE(!!!!) 4K/HDR.... Noe som er noe forbanna idioti; da jeg ikke får benyttet HDR/4K fra PS4 uten å måtte koble om HDMI-kablene... Det er ikke så enkelt da jeg har PS4, PSVR, receiver og alt i en lukket stereobenk slik at jeg ikke kommer til kablene uten å ta ut receiveren først...

Jeg kunne tenkt meg å splittet signalet ut fra PS4, slik at det ene rutes direkte til receiveren, mens det andre går gjennom PSVR-kontrollboksen først... Da kan jeg rute signalet utenom PSVR når jeg skal bruke PS4 på TV, og inn til PSVR-boksen når jeg skal bruke VR-brillene...

Noen gode løsninger; som ikke koster en halv nyre? :-) (opp til 1000-1500.- går greit)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...