Truddeluttene Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Skal nå kjøpe ny bil og valget står mellom en Audi A6 Allroad og en BMW 5-Serie Stasjonsvogn ( Jada, rivalene). Er det noen som har en av disse og vil fortelle litt om sine erfaringer? Vi tenker å legge rundt 600.000 +- i den og vil ikke noe lavere enn en 2013-modell, helst en 2014/2015.- Hvem ville dere valgt, hvorfor? -Hvor langt ville du strukket deg på km-stand? Og hvor langt kan de kjøres før de synker markant i pris? - Hvordan er verditapet på disse og kontra hverandre? - Hvilket utstyr ville du sett på som must? Er egentlig mest gira på Audien, men har også merket meg at man kan få en litt nyere og bedre utstyrt BMW 5-Serie til samme pris og at det er flere å velge i. Endret 1. november 2016 av Lionella Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Har du (dere?) vurdert Skoda Kodiaq? http://www.skoda-auto.no/models/kodiaq/entry/ Lenke til kommentar
Truddeluttene Skrevet 1. november 2016 Forfatter Del Skrevet 1. november 2016 Har du (dere?) vurdert Skoda Kodiaq? http://www.skoda-auto.no/models/kodiaq/entry/ Nei, har ikke sett så mye på den. Den ser for så vidt interessant ut og hadde bagasjerom så det holdt. Eneste er at vi har litt lyst til å gå over til stasjonsvogn etter å kun ha hatt SUV. Er klar for å kunne "leke" seg litt på veien. Vi har en Tiguan nå. Klarte ikke finne noe startpris på denne? Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Er Audi og BMW eneste dere vil ha? Sjekk denne Mercedesen, ikke firehjulstrekk men den har veldig god motor,masse utstyr og den er godt under budsjettet. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82959700 Men hvis 4x4 er viktig så finnes det også men bare med litt mindre motor som for eksempel en E250cdi 4matic.Disse er meget gode biler,facelift av den forrige generasjon,veldig pålitelige. Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Prisene er forsinket, men skal visstnok ligge på nivå med Superb. Som igjen bør være et godt alternativ; kommer blandt annet med 280hk 4x4 og adaptivt understell. 1 Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Hvis man er bekymret for verditap så jeg ville ha gått for en slik da disse faller veldig lite i verdi da de er så populære. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83741373 Lenke til kommentar
dopus Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Hvis du vurderer bmw 5 serien, så vær obs på at det komm en facelift i 2014.( litt kosmetiske endringer, og andre frontlykter tror dem gikk fra bixenon til led (tror jeg) digital dashbord (mekansike visere i 2013) Muligens dem gikk fra N47 på 520 til B47 (som skal ha mindre vibrasjoner) . Så det kan være greit å gå for 2014 eller nyere (har selv en 2013 520d Touring) Lenke til kommentar
Truddeluttene Skrevet 1. november 2016 Forfatter Del Skrevet 1. november 2016 Hvis man er bekymret for verditap så jeg ville ha gått for en slik da disse faller veldig lite i verdi da de er så populære. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83741373 Det er akkurat noe slik vi ser etter, riktig utstyr og grei KM-stand og fin motor. Denne må opp for vurdering. Hvordan er det med KM-stand på denne, hvor lenge kan denne kjøres før man må begynne å tenke på å selge for å kunne sitte igjen med noe? Hvem appellerer den til når den er gått feks 120.000? Jeg er lite kjent med Mercedes, har kun erfaringer med BMW og Audi. Har prøvekjørt Audi A6 Allroad og har kjørt min fars BMW 5-Serie. Av det jeg har hørt så er Audi og BMW litt mer lekne biler som "utfordrer" deg litt og passer til en sporty sjåfør, og at Mercedes er mer komfort og klasse? Den har jo et gubbe-faktor rykte på seg. Lenke til kommentar
Truddeluttene Skrevet 1. november 2016 Forfatter Del Skrevet 1. november 2016 Hvis du vurderer bmw 5 serien, så vær obs på at det komm en facelift i 2014.( litt kosmetiske endringer, og andre frontlykter tror dem gikk fra bixenon til led (tror jeg) digital dashbord (mekansike visere i 2013) Muligens dem gikk fra N47 på 520 til B47 (som skal ha mindre vibrasjoner) . Så det kan være greit å gå for 2014 eller nyere (har selv en 2013 520d Touring) Takk for info! Ja, den er et godt alternativ i alle fall. Spesielt når man kan få litt mer bil til samme pris. Eneste er at vi har veldig dårlige erfaringer med BMW forhandler her vi bor. Har ved flere anledninger forespurt en prøvekjøring på bruktbilene deres, men de mener at BMW'er ikke er nødvendig å prøvekjøre fordi når man skal kjøpe BMW så vet man hva man skal ha, de kunne strekke seg til en 10minutters prøvetur og det burde være nok til å bestemme seg. Har også prøvd å bestille prøvekjøring på nybil gjennom nettsidene deres, uten å i det hele tatt få svar. Det er ikke en forhandler jeg vil ha bilen min på verksted til for å si det sånn! Er du fornøyd med din bil? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Forhandleren der du bor er åpenbart en idiot når han potensielt lar et salg i 600k-klassen glippe fordi han ikke gidder å la folk prøvekjøre biler. De fleste virker å være fornøyd med F10/F11 (nåværende 5-serie) på BMW-forumet, men der er jo brukermassen noe farget. Du bør ha mest mulig M-tech mtp videresalg og generelt utstyr. Adaptive cruise, lyspakker og små dilldall hjelper som regel på. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Hvis bmw forhandleren ikke tar deg seriøst så hadde jeg gitt f... i BMW, Da jeg skulle handle bil var det motsatt. Hos Audi forhandleren der jeg bor giddet dem ikke engang å komme ut for å spørre om jeg trengte hjelp. Så da tenkte jeg F,,,,You Audi,. Fikk dermimot kjempegod service hos BMW forhandleren og samme gode service hos Mercedes. Så det endte til slutt med en BMW Lenke til kommentar
dopus Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Med tanke på bilen. så er jeg fornøyd sålangt. Kjøpte jo en pent brukt 2013 modell 520D. Denne er nedtunet til 163 hk i forhold til andre lands 184, Dette kan være litt for lite enkelte ganger , mangler litt effekt på høyere turtall. Girkassen er 8 trinns "vanlig" ikke dobbel clutch, men skal være ganske så driftssikker, eneste jeg har å utsette på girkassen er at den av og til girer ned i 1 på vei inn i rundkjøringer, noe som er unødvendig, men dette skal kunne fikses med software oppdatering. Brukbar stereo selv til å være standard stereoen, Sitter godt på veien, sporer lite (etter at jeg skiftet fra runflat til vanlige dekk). Min bil er jo en "billig" utgave, det vil si ikke fullspekket med utstyr, og ikke veldig sprek motor, men den føles ikke "billig" eller nedspekket. Mangler enkelte småting som headsup display, laneassist osv. men bilen har alikevel, DAB, navigasjon+ harddisklagring av musikk, blåtann, sportsseter i skinn,luftfjærer bak, elektrisk bakluke osv. Jeg føler ikke at den mangler noe særlig ustyr, men det har vel litt med hvilke biler man har hatt før. Min bil er jo en 2013 pre facelift, og det gjorde jo også at jeg kunne presse prisen litt. For min del var ikke merkostnaden for å kjøpe en 2014 utgave verd det, men det selfølgelig relatert til budsjettet man har. Hadde jeg kunne velge så hadde jeg nok gått for en større motor, hvis budsjettet tillater det. Bare synd at man må opp i 530D før man får sekser motor. 525D er fortsatt 2 literen, men med to turboer Endret 1. november 2016 av dopus Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Hvis man er bekymret for verditap så jeg ville ha gått for en slik da disse faller veldig lite i verdi da de er så populære. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83741373 Det er akkurat noe slik vi ser etter, riktig utstyr og grei KM-stand og fin motor. Denne må opp for vurdering. Hvordan er det med KM-stand på denne, hvor lenge kan denne kjøres før man må begynne å tenke på å selge for å kunne sitte igjen med noe? Hvem appellerer den til når den er gått feks 120.000? Jeg er lite kjent med Mercedes, har kun erfaringer med BMW og Audi. Har prøvekjørt Audi A6 Allroad og har kjørt min fars BMW 5-Serie. Av det jeg har hørt så er Audi og BMW litt mer lekne biler som "utfordrer" deg litt og passer til en sporty sjåfør, og at Mercedes er mer komfort og klasse? Den har jo et gubbe-faktor rykte på seg. Det er absolutt ingen problem å selge en slik bil når den bikker over 100k km.Jeg driver med drosje og en kollega av meg solgte en 2013 E250cdi 4matic for noen måneder siden.Bilen hadde rundt 250k km og ble solgt for 420000kr.Den ble solgt i løpet av 10 dager hvis jeg husker riktig.Som sagt disse er populære biler med riktig utstyr og 4x4 drift som gjør dem meget lett å selge.At Mercedes er gubbebil mener jeg at ikke er lenger sant,det var slik før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå