Tommelom Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Har lyst på den siden den skal være en av de beste per dags dato. Men jeg leste på OCShoot sin test at den faktisk ikke dekket en hel P4 NW cpu, som jeg har. Betyr det at jeg ikke kan bruke den, og jeg like gjerne skal gå for en Maze 4 (som jo ikke er så mye dårligere egentlig)? Når det gjelder radiator, så har de jo bare Black Ice på Netconnection. Av det jeg kunne se så har BI Extreme 2 bare plass til to 80x80 vifter. Hvordan presterer den i forhold til en EVO 240 med 2 120x120 vifter? Jeg vil ha et stille system som er første pri. Skulle jo tro at EVO ville funke bedre på lav spenning (7V f.eks.). Eller tar jeg feil? Folk skryter jo så fælt av BI. Om jeg skulle gå for EVO, åssen løser jeg det at den bruker 3/8" nipler mens DangerDen bruker 1/2"? For å gjøre det enkelt, det jeg tenker å kjøpe er: Danger Den RBX eller Maze 4 Danger Den Z-Chip Intel chipset blokk Danger Den Maze 4 GPU Eheim 1048 EVO 240 m/2x120mm vifter og Rheobus Egenmekka vanntank av et eller annet Hva må jeg gjøre for å få alt dette til å passe sammen? Pumpa har jo 2 forskjellige nipler av det jeg kan skjønne(inn/ut) og ingen av dem passer med Dangerden. Det samme gjelder EVO'en (så sant ikke folk anbefaler BI da) Når det gjelder GPU-blokka, så er jeg litt usikker. Jeg har et 9800pro kort og der har man jo dette problemet med "nedsenket" gpu. Der kan det jo e ut som om AC Twinplex er et bedre valg (og vesentlig billigere) med den nedfresinga. Men her er niplene forskjellig fra DangerDen igjen. Og skulle det være noe i veien for å kunne tilpasse denne til andre skjermkort i framtiden? Som dere kan se så ble dette en suppe av forskjellige nipel størrelser. Er jeg helt på jordet nå, eller kan dette la seg gjøre? Hjelp mottaes med et lettelsens sukk Endret 28. november 2003 av Tommelom Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Du får DD RBX til P4 også, og den er en del bedre enn DD Maze4. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Det spiller ingen rolle om den ikke dekker hele IHS på en P4. Når det gjelder niplene er det jo bare og bytte disse. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Ok, men en annen ting jeg har sett på mange tester er at den trenger veldig høyt trykk for å være effektiv, slik at den for det meste er testet med Eheim 1260. Hvordan vil den funke med en 1048? Trykket bør være på 600gph. Hva står gph for? Liter per time? I såfall skulle det jo være nok med 1048. Lenke til kommentar
erl Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Selv om DD Maze RBX ikke dekker P4 IHS, dekker den coren - og det holder i massevis. DD Maze RBX er nok per dags dato det beste valget. BIEX2 kjører 2x 120mm vifter på lik linje med AC EVO240. Jeg har en artikkel om den her, der den blant annet er testet med Papst-vifter på 5V (lydløst). Når det gjelder niplene skal disse være en smal sak å bytte, både på radiator og pumpe. Slikt selger Microplex selv og i denne tabellen finner du ut hvilken type du trenger. Angående DD Maze 4 GPU og ATI 9800PRO mener jeg bestemt at DD har tatt høyde for den shim'en og frest ned vannblokka i kantene. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 og gph står for gallon per hour. En gallon er 4.54610 liter. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Det betyr altså at RBX liker seg best med ei pumpe som pusher 2700 l/t. ****** voldsomt. Må jo bråke atskillig mer enn 1048. Tror jeg går for Maze 4 for å gjøre det enkelt. Det er jo tross alt bare 2 graders forskjell på de to. Og EVO 240 gjør vel en bra nok jobb. Koster jo hele 400 kr mindre enn BI. På Eheim 1048 står det at den har Ø13 mm slangetilkobblinger. Betyr dette at jeg må bytte nipler når alt det andre bruker 10 mm slangedimensjon eller får jeg presset dem på? Takker for svar. Begynner å se at uvitenhetens tåke lette noe nå. Endret 29. november 2003 av Tommelom Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Fant ut av det med nipler på eheim. Så nå skulle det meste være klart. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Men jeg lurer fremdeles på om jeg må ha noe i størrelsen av eheim 1260 for å bruke RBX'en effektivt. Blir 1048 alt for dårlig? den yter jo bare 600 l/t mot anbefalte 2700. Kan for så vidt ikke finne 1260 til salgs noe sted. Bråker den mye mer? Pris? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Det holder i massevis med 1048. Du kan jo evtuelt gå opp til 1250 hvis du har veldig lyst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå