Gå til innhold

Er Manpower effektivt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo et bemanningsbyrå og de får oppdrag av andre som de igjen setter de som er registrert hos dem til å gjøre. De vil finne jobb til deg, men ikke fast jobb. Hvor lang tid det tar avhenger av CV'en din, hvor mange folk som er registrert i ditt område, hva de synes om deg på intervju, dine muligheter for transport/ hvor langt du har mulighet til å reise for å jobbe, etc, etc.

 

Det er en god idè å registrere seg hos dem og hvis du får småjobber (1 uke, 1 dag, 1 måned, hvasomhelst) så kan du sette det på CV'en, arbeidsgiverne gir tilbakemeldinger til Manpower og de skriver da en attest du kan bruke når du søker jobb selv. Arbeidsgivere bruker også bemanningsbyråer for å teste folk for å ansette, praksistid, istedenfor å legge ut annonser diverse steder.

 

At du er fleksibel er det viktigste når du jobber gjennom bemanningsbyråer. Ta det du får og vær villig til å reise relativt langt for å jobbe.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Det er jo et bemanningsbyrå og de får oppdrag av andre som de igjen setter de som er registrert hos dem til å gjøre. De vil finne jobb til deg, men ikke fast jobb. Hvor lang tid det tar avhenger av CV'en din, hvor mange folk som er registrert i ditt område, hva de synes om deg på intervju, dine muligheter for transport/ hvor langt du har mulighet til å reise for å jobbe, etc, etc.

 

Det er en god idè å registrere seg hos dem og hvis du får småjobber (1 uke, 1 dag, 1 måned, hvasomhelst) så kan du sette det på CV'en, arbeidsgiverne gir tilbakemeldinger til Manpower og de skriver da en attest du kan bruke når du søker jobb selv. Arbeidsgivere bruker også bemanningsbyråer for å teste folk for å ansette, praksistid, istedenfor å legge ut annonser diverse steder.

 

At du er fleksibel er det viktigste når du jobber gjennom bemanningsbyråer. Ta det du får og vær villig til å reise relativt langt for å jobbe.

Skjønner. Og jeg kan registrere meg via netter eller må jeg møte opp hos dem? Har ikke førerkort.

Lenke til kommentar

nå er det ikke sånn at bemanningsnivå jobber spesifikt for deg for og skaffe deg jobb , de får inn oppdrag og sjekker i listene sine om de har passende kandidater eller så lyser de ut jobben på finn som alle andre , men det er helt klart en fordel og fylle ut en profil på nettet hos de og alle andre bemanningsnivå du kommer over, du bør og finne et som du liker best og gjøre det til din beste venn , gjerne som spesialiserer seg på ditt fagfelt ( eller det du ønsker og jobbe innen) sånn at du er den første de ringer om de får inn noe. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå er det ikke sånn at bemanningsnivå jobber spesifikt for deg for og skaffe deg jobb , de får inn oppdrag og sjekker i listene sine om de har passende kandidater eller så lyser de ut jobben på finn som alle andre , men det er helt klart en fordel og fylle ut en profil på nettet hos de og alle andre bemanningsnivå du kommer over, du bør og finne et som du liker best og gjøre det til din beste venn , gjerne som spesialiserer seg på ditt fagfelt ( eller det du ønsker og jobbe innen) sånn at du er den første de ringer om de får inn noe.

Så jeg må laste opp CV på nettsiden deres og hva videre, tar de kontakt med meg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Satt for litt over 10 år siden i et lagerarbeiderkurs i regi av NAV. Det var rett etter jeg ikke hadde mer rett til dagpenger etter førstegangstjeneste. Bestemte meg for å registrere meg på Manpower mens vi hadde en pause. Hadde tilgang til datamaskiner der. Samme dag mens jeg satt i klassen så ringte Manpower meg opp. De ville ha meg på intervju i forbindelse med et oppdrag de hadde fra en arbeidsgiver som trengte lagermedarbeidere. Reiste fra kurset og fikk jobben samme dag.

 

Jeg følte meg svært heldig. Det er alltid verdt å prøve. Du vet aldri hva som kommer din vei. Jeg hadde ikke en spesielt imponerende CV. Hadde ikke på denne tiden klart å fullføre noen skole. Og den eneste arbeidserfaringen jeg hadde var en sommerjobb på et bryggeri. Men det at jeg hadde trucklappen var nok en stor fordel i denne sammenhengen.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...