Redaksjonen. Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 8 prosent skal være avansert biodrivstoff.Vil øke omsetningkravet for biodrivstoff til 20 prosent Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 "Biodiesel basert på raps står for 83 prosent av det biodrivstoffet som fylles på norske biltanker." Rapsolje vil si at jordbruksareal brukes, og biodrivstoff blir et alternativ til matproduksjon. Regner med at skal dette komme fra skogen blir det dyrere og kanskje dårligere kvalitet. Hvilke følger får dette for bilmotorene? Blir det flere timer på verksted, slik at det egentlig er vi bileiere som tar regningen for et klimatiltak med tvilsom virkning. Skal vi få til noe effektiv burde vi lære av Tyskland. Deres politikk skaffer oss energi uten CO2 og i tillegg mange arbeidsplasser. Har egentlig mistet troen på norske politikere i klimakampen, som rotet bort over 5 mrd. på Mongstad og bygget gasskraftverket på Kårstø, for så å legge det ned. Kjøp av CO2 kvoter, Regnskogfondet og salget av Opprinnelsesgarantibeviser er andre eksempel på håpløse ordninger. 5 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Olje kan brukes til mye morsomt og nyttig, utenom forbrenning. Bio-olje likeså. 2 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Norge ligger sørgelig langt bak våre naboland Sverige og Danmark når det gjelder bruk av biodrivstoff fra avfall. Sveriges største bensinstasjonskjede blander allerede inn 50%, og Neste Oil i Finland produserer neste dobbelt så mye BTL-drivstoff fra avfall som hele Norges forbruk av dieselolje. Svenskene og finnene vil klare seg uten fossilt drivstoff innen 2030, og samtidig bygge en superlønnsom eksportindustri. I mens kaster dumme norske politikere bort milliarder av kroner på elbilsubsidier. http://www.tu.no/artikler/ny-fornybar-diesel-gagner-bade-miljoet-og-motoren/275952 Endret 1. november 2016 av 2LK70DN1 Lenke til kommentar
OIPNOCZW Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Fosilbiler er ikke fosilbiler lenger de er nå fosil og/eller biodrivstoff biler, eller det som en kan kalle biler med forbrenningsmotor. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Norge ligger sørgelig langt bak våre naboland Sverige og Danmark når det gjelder bruk av biodrivstoff fra avfall. Sveriges største bensinstasjonskjede blander allerede inn 50%, og Neste Oil i Finland produserer neste dobbelt så mye BTL-drivstoff fra avfall som hele Norges forbruk av dieselolje. Svenskene og finnene vil klare seg uten fossilt drivstoff innen 2030, og samtidig bygge en superlønnsom eksportindustri. I mens kaster dumme norske politikere bort milliarder av kroner på elbilsubsidier. http://www.tu.no/artikler/ny-fornybar-diesel-gagner-bade-miljoet-og-motoren/275952 Hvem jobber du for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå