Gå til innhold

Motorola vs Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og nå har de ikke en gang hodetelefoninngang? Det er jo utelukkende bare for å tjene mer penger på ekstrautstyr.

Nei, det er ikke det. Prøv å tenke rasjonelt for en gangs skyld.

 

 

Det er nettopp det jeg gjør. Om du ikke trur at de gjør det nødvendig med spesialutstyr for å gjøre simple ting, som alle andre telefoner bruker samme standard på, så er du utrolig naiv og tenker absolutt ikke rasjonelt.

Lenke til kommentar

 

 

Og nå har de ikke en gang hodetelefoninngang? Det er jo utelukkende bare for å tjene mer penger på ekstrautstyr.

Nei, det er ikke det. Prøv å tenke rasjonelt for en gangs skyld.

 

 

Det er nettopp det jeg gjør. Om du ikke trur at de gjør det nødvendig med spesialutstyr for å gjøre simple ting, som alle andre telefoner bruker samme standard på, så er du utrolig naiv og tenker absolutt ikke rasjonelt.

 

Problemet ditt er at du er blendet av fanatisk Apple-hat. Hvem som helst kunne lage hodetelefoner for Apple-telefoner tidligere, og hvem som helst kan gjøre det nå. Apple har lite å tjene rent økonomisk på dette. Det de har å tjene på det er teknologimessig. Blant annet brukes mye av plassen som tidligere var okkupert av minijack til Taptic Engine. Å fjerne minijack frigjorde plass inne i telefonen, og lot Apple forbedre andre ting som et resultat.

Lenke til kommentar

 

 

 

Og nå har de ikke en gang hodetelefoninngang? Det er jo utelukkende bare for å tjene mer penger på ekstrautstyr.

Nei, det er ikke det. Prøv å tenke rasjonelt for en gangs skyld.

 

 

Det er nettopp det jeg gjør. Om du ikke trur at de gjør det nødvendig med spesialutstyr for å gjøre simple ting, som alle andre telefoner bruker samme standard på, så er du utrolig naiv og tenker absolutt ikke rasjonelt.

 

Problemet ditt er at du er blendet av fanatisk Apple-hat. Hvem som helst kunne lage hodetelefoner for Apple-telefoner tidligere, og hvem som helst kan gjøre det nå. Apple har lite å tjene rent økonomisk på dette. Det de har å tjene på det er teknologimessig. Blant annet brukes mye av plassen som tidligere var okkupert av minijack til Taptic Engine. Å fjerne minijack frigjorde plass inne i telefonen, og lot Apple forbedre andre ting som et resultat.

 

Der tar du utrolig feil.

 

Og selv om hvem som helst kan lage hodetelefoner til apple nå også, har ingen betydning. For du må ha en adapter for å få brukt de. og om de kommer med riktig plugg for iphone så må du ha en adapter for å få brukt den til noe annet.

 

Om noe, så er det du som er blendet av apple sin markedsføring. Hadde apple sine produkter kostet 35% mindre, så kanskje de hadde vært verdt det.

 

Samme med samsung og sony sine toppmodeller. overpriset som bare av det de også.

 

Hadde apple virkelig vært så innovative som de selv påstår, så hadde de klart å beholde mini jacken uansett hva de hadde puttet i den. Andre toppmodeller klarer jo det helt fint.

Lenke til kommentar

 

Problemet ditt er at du er blendet av fanatisk Apple-hat. Hvem som helst kunne lage hodetelefoner for Apple-telefoner tidligere, og hvem som helst kan gjøre det nå. Apple har lite å tjene rent økonomisk på dette. Det de har å tjene på det er teknologimessig. Blant annet brukes mye av plassen som tidligere var okkupert av minijack til Taptic Engine. Å fjerne minijack frigjorde plass inne i telefonen, og lot Apple forbedre andre ting som et resultat.

Der tar du utrolig feil.

 

Og selv om hvem som helst kan lage hodetelefoner til apple nå også, har ingen betydning. For du må ha en adapter for å få brukt de. og om de kommer med riktig plugg for iphone så må du ha en adapter for å få brukt den til noe annet.

 

Om noe, så er det du som er blendet av apple sin markedsføring. Hadde apple sine produkter kostet 35% mindre, så kanskje de hadde vært verdt det.

 

Samme med samsung og sony sine toppmodeller. overpriset som bare av det de også.

 

Hadde apple virkelig vært så innovative som de selv påstår, så hadde de klart å beholde mini jacken uansett hva de hadde puttet i den. Andre toppmodeller klarer jo det helt fint.

 

Jeg ser ikke noe argument her. Du kan ikke bare slå fast at jeg tar feil og så late som det faktum at hvem som helst kan lage ekstrautstyr til iOS-enheter ikke undergraver påstanden din.

 

Så begynner du å snakke om pris og innovasjon. Ingenting av dette er relevant når det vi diskuterer er din påstand om at årsaken til at de fjernet minijack er at de vil tjene penger på ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg skal blande meg inn litt jeg. Sjokk! 

 

At minijacken er borte er for meg en nedtur som gjør at iPhone 7 ble uaktuell. Men nå ser det ut som om både Samsung og HTC gjør det samme. Dessuten har det funnets mobiler uten minijack i mange år. SÅ dette har lite med innovasjon å gjøre, men heller med et bevisst valg for å få plass til noe annet de heller vil ha. Så får man velge om man vil ha en slik telefon eller ikke. Jeg vil ikke. Foreløpig.

 

Når det gjelder diskusjonen om minnekort, så ser jeg fordeler og ulemper med begge. På flere telefoner jeg har hatt har minnekortet skapt veldig nedsløving av systemet generelt. Så for at minnekortet skal ha noe som helst positiv funksjon må det være et dritraskt minnekort. Og de koster. Ikke så mye som innebygget minne, men innebygget minne er som regel også mye raskere en SD-kort.

 

Og jeg forundres like mye hver gang når noen skal klage på at iPhone ikke har plass til minnekort, men selv sverger de til Nexus. Som heller ikke har plass til minnekort. Hallo...?

 

Prisen på iPhone bør ikke engang tas med i betraktningen lenger, da Samsung, Google og de andre koster omtrent like mye. Altfor mye. Det gjelde iPhone også, men denne holder seg i det minste litt i pris. Androidmobiler koster jo knapt halvparten etter et år, og da er det drit vanskelig å få solgt dem til en ok pris.

 

Og at dere gidder å diskutere med jada-Jade er jo bare komisk. Jeg har valgt å ignorere hans innlegg fullstendig, slik som jeg velger å ikke høre på rapmusikk, for jeg får ingenting positivt ut av det.

 

De største problemet med Android for meg er når appene krever versjon 5 og oppover, men nettbrettet mitt (lenovo Yoga Hd+) aldri kommer videre fra Android 4.4. Sånt er bare irriterende, og et tegn på at produsentene driter i kundene sine.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

 

 

Problemet ditt er at du er blendet av fanatisk Apple-hat. Hvem som helst kunne lage hodetelefoner for Apple-telefoner tidligere, og hvem som helst kan gjøre det nå. Apple har lite å tjene rent økonomisk på dette. Det de har å tjene på det er teknologimessig. Blant annet brukes mye av plassen som tidligere var okkupert av minijack til Taptic Engine. Å fjerne minijack frigjorde plass inne i telefonen, og lot Apple forbedre andre ting som et resultat.

Der tar du utrolig feil. Og selv om hvem som helst kan lage hodetelefoner til apple nå også, har ingen betydning. For du må ha en adapter for å få brukt de. og om de kommer med riktig plugg for iphone så må du ha en adapter for å få brukt den til noe annet. Om noe, så er det du som er blendet av apple sin markedsføring. Hadde apple sine produkter kostet 35% mindre, så kanskje de hadde vært verdt det. Samme med samsung og sony sine toppmodeller. overpriset som bare av det de også. Hadde apple virkelig vært så innovative som de selv påstår, så hadde de klart å beholde mini jacken uansett hva de hadde puttet i den. Andre toppmodeller klarer jo det helt fint.
Jeg ser ikke noe argument her. Du kan ikke bare slå fast at jeg tar feil og så late som det faktum at hvem som helst kan lage ekstrautstyr til iOS-enheter ikke undergraver påstanden din.Så begynner du å snakke om pris og innovasjon. Ingenting av dette er relevant når det vi diskuterer er din påstand om at årsaken til at de fjernet minijack er at de vil tjene penger på ekstrautstyr.

Er absolutt ingen vits i å diskutere dette noe videre med deg. Apple fanbois har ikke forandret seg.

 

Dere får fortsette å handle overpriset ræl med masse ulemper og føle dere heldig som har mulighet til å ta del i slike innovasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Problemet ditt er at du er blendet av fanatisk Apple-hat. Hvem som helst kunne lage hodetelefoner for Apple-telefoner tidligere, og hvem som helst kan gjøre det nå. Apple har lite å tjene rent økonomisk på dette. Det de har å tjene på det er teknologimessig. Blant annet brukes mye av plassen som tidligere var okkupert av minijack til Taptic Engine. Å fjerne minijack frigjorde plass inne i telefonen, og lot Apple forbedre andre ting som et resultat.

Der tar du utrolig feil. Og selv om hvem som helst kan lage hodetelefoner til apple nå også, har ingen betydning. For du må ha en adapter for å få brukt de. og om de kommer med riktig plugg for iphone så må du ha en adapter for å få brukt den til noe annet. Om noe, så er det du som er blendet av apple sin markedsføring. Hadde apple sine produkter kostet 35% mindre, så kanskje de hadde vært verdt det. Samme med samsung og sony sine toppmodeller. overpriset som bare av det de også. Hadde apple virkelig vært så innovative som de selv påstår, så hadde de klart å beholde mini jacken uansett hva de hadde puttet i den. Andre toppmodeller klarer jo det helt fint.

 

Jeg ser ikke noe argument her. Du kan ikke bare slå fast at jeg tar feil og så late som det faktum at hvem som helst kan lage ekstrautstyr til iOS-enheter ikke undergraver påstanden din.Så begynner du å snakke om pris og innovasjon. Ingenting av dette er relevant når det vi diskuterer er din påstand om at årsaken til at de fjernet minijack er at de vil tjene penger på ekstrautstyr.

 

Er absolutt ingen vits i å diskutere dette noe videre med deg. Apple fanbois har ikke forandret seg.

 

Dere får fortsette å handle overpriset ræl med masse ulemper og føle dere heldig som har mulighet til å ta del i slike innovasjoner.

 

Jeg vil oppfordre deg til å lese dette innlegget, der jeg tar oppgjør med en person som er like fanatisk pro-Apple som du er fanatisk anti-Apple. Han vil fanatisk forsvare Apple i alt og angripe Android, og du vil fanatisk angripe Apple i alt og forsvare Android.

 

Jeg sitter her med en Android-mobil og et Android-nettbrett, og samtlige smarttelefoner og nettbrett jeg har kjøpt har vært med Android. Det er fordi Android passer meg bedre fordi det er mer fleksibelt enn iOS, og jeg kan kjøpe telefoner som er langt billigere enn toppmodellene fra begge leire.

 

Faktum er at du har tapt diskusjonen. Det viser du med all tydelighet når du må angripe en som foretrekker Android ved å prøve å lyve om at jeg er Apple-fanatiker på samme måte som du er antiApple-fanatiker.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Aller helst skulle jeg ønske at jobben beholdt Blackberry serverne sine. BB Q10 er den beste telefonen jeg noensinne har kommet over. Blackberry er uten tvil det beste OS'et av alt på markedet i dag.

Hehe.. trudd æ va den eneste i landet som likte bb10 :p synd d gikk som d gikk.. veldig bra OS men AppStore ubrukelig

Lenke til kommentar

 

Aller helst skulle jeg ønske at jobben beholdt Blackberry serverne sine. BB Q10 er den beste telefonen jeg noensinne har kommet over. Blackberry er uten tvil det beste OS'et av alt på markedet i dag.

Hehe.. trudd æ va den eneste i landet som likte bb10 :p synd d gikk som d gikk.. veldig bra OS men AppStore ubrukelig
Veldig synd.

 

Brydde meg ikke om utvalget av apps. Bruker ingen apps.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg mener at man kan ikke bare sammenligne spesifikasjoner for å kunne si at mobil X er "bedre" enn mobil Y. For å dra en enkel analogi så er ikke nødvendigvis en Skoda med større innvendig plass, større motor og mer utstyr bedre enn en BMW til tre ganger prisen selv om BMW'en har mindre innvendig plass, mindre motor og mindre utstyr for prisen da ting som kjøreglede, komfort, byggekvalitet veier opp for Skoda'ens overtak på papiret. 

 

 

Mye sant i akkurat det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i et par dager nå. Må si jeg er positivt overrasket over hvor utrolig kjapp den er. Alle funksjoner og apper åpnes og startes umiddelbart. Det har et supert kamera og et meget godt frontkamera (som jeg aldri kommer til å bruke).

Utrolig mye mobil for penga, trur ikke du kan få bedre mobil enn dette pr krone.

 

Også har den mini-jack og micro usb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i et par dager nå. Må si jeg er positivt overrasket over hvor utrolig kjapp den er. Alle funksjoner og apper åpnes og startes umiddelbart. Det har et supert kamera og et meget godt frontkamera (som jeg aldri kommer til å bruke).

Utrolig mye mobil for penga, trur ikke du kan få bedre mobil enn dette pr krone.

 

Også har den mini-jack og micro usb.

Min ga jeg 3500,- og den er vel så bra.

Lenke til kommentar

 

Har hatt telefonen i et par dager nå. Må si jeg er positivt overrasket over hvor utrolig kjapp den er. Alle funksjoner og apper åpnes og startes umiddelbart. Det har et supert kamera og et meget godt frontkamera (som jeg aldri kommer til å bruke).

Utrolig mye mobil for penga, trur ikke du kan få bedre mobil enn dette pr krone.

 

Også har den mini-jack og micro usb.

Min ga jeg 3500,- og den er vel så bra.

 

 

Hvilken telefon da? Jeg snakket om Moto G4 plus, som jeg betalte 2400 for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...