Harald Brombach (digi.no) Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Gjør det mulig å unnslippe sikkerhetssandkasser.Google offentliggjorde Windows-sårbarhet under angrep. Microsoft lite fornøyd Lenke til kommentar
VABZJDTR Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Nok en grunn til å ikke bruke Windows 10 Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Nok en grunn til å ikke bruke Windows 10 Kan du fortelle meg i klartekst hva grunnen er? At de har et sikkerhetshull? Hvilket system uten sikkerhetshull er det du skal bytte til? Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Som Apple fanboy er jeg ikke særlig investert i noen av de 2 selskapene, men å publisere et sikkerhetshull bare 10 dager etter varsling er rett og slett dårlig gjort. Don't be evil? Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 ...Jammen... ...jammen... Windows 10 er jo det *beste* og *sikreste* OS, ever! ...Har jeg hørt mange si. -Gnæk. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 (endret) Nok en grunn til å ikke bruke Windows 10 Kan du fortelle meg i klartekst hva grunnen er? At de har et sikkerhetshull? Hvilket system uten sikkerhetshull er det du skal bytte til? Hovedgrunnen er at 'vi' har sagt i lang tid at win10 suger på grunn av minimal egenkontroll og idiotiske oppdateringer som istedet for å patche, pusher uønska funksjoner. -For starters. --Oveni det er windows blitt et idiotisk system, umulig å styre rundt i over telefon (om nødvendig). -Ting skifter navn og plassering og drivere tvangsinstalleres. Funksjoner/services gjenaktiveres i det skjulte, og oppdateringsbeskrivelser er nærmest ikke-eksisterende. Ergo, Win10 er et drittsystem.-En ting er å prøve lage et idiotsikkert system, men når man vanskeliggjør supportmulighetene blir det automatisk dritt. -I siste ende er det en teknikernerd som må fikse ting, så hjelper det ikke om det 'ser' pent ut, om han ikke kan komme i safemode. -Løsningen for backup i så tilfelle er en live-usb, som 99% av tilfellene har intill win10 vært unødvendig. -Ja, Linux live usb til å boote opp og lage backup. (sparer tid og penger for alle om man slipper å splitte en pc i atomer)... Endret 2. november 2016 av Sandormen Lenke til kommentar
G Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Som Apple fanboy er jeg ikke særlig investert i noen av de 2 selskapene, men å publisere et sikkerhetshull bare 10 dager etter varsling er rett og slett dårlig gjort. Don't be evil? Jeg synes dette er en fin politikk jeg. Sårbare på den ene eller andre måten har vi alltid vært som Windowsbrukere. Så det er ikke mye evil å ønske endring til en bedre programmeringskultur. Gjør en god programmeringsjobb i fra bunnen, og du får færre sikkerhetshull. Håper flere selskaper og personer har guts til å slippe ting (exploits) litt ekstra tidlig. Først da vil bjørnen våkne. Da vil en innrapportert feil få høyere prioritering allerede den dagen den ankommer utviklingsteamet hos nevnte Microsoft. Kan dette være et Googles engangstilfelle? Siden Google Chrome proffiterer på nyheten og sikkerhetsbristen, i følge artikkelen. Endret 3. november 2016 av G Lenke til kommentar
Eirik Schølseth Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Som Apple fanboy er jeg ikke særlig investert i noen av de 2 selskapene, men å publisere et sikkerhetshull bare 10 dager etter varsling er rett og slett dårlig gjort. Don't be evil? Det er ikke dårlig gjort i det hele tatt. Har man sett angrep in the wild, så hvorfor skal de holde informasjonen tilbake i mer enn seks dager? Når det er pågående exploits som benytter seg av sårbarheten for å penetrere ett system, så bør det komme en patch - I det minste, så bør brukerne få en advarsel. Men som Apple fanboy, så skjønner jeg at du kanskje liker å leve litt i skyggedalen av informasjonsfly? Dersom ett produkt jeg er faglig investert i har sårbarhet som aktivt benyttes, så vil jeg vite det, dersom det ikke eksisterer en fix. Så nei, det er ikke dårlig gjort i det hele tatt.. Det setter også press på Microsoft på å få ut en hotfix. Noe som er bra. Forøvrig: “Don’t be evil.” Googlers generally apply those words to how we serve our users. But “Don’t be evil” is much more than that. Yes, it’s about providing our users unbiased access to information, focusing on their needs and giving them the best products and services that we can. But it’s also about doing the right thing more generally – following the law, acting honorably and treating each other with respect. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå