Gå til innhold

Forhandlinger i Havanna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Befriende å se litt mennesker blant høstblad og nordlys. Så også at det ble stilt spørsmål rundt dette. Jeg prøver å holde meg innenfor normen når jeg er i Norge hvor Åndsverkloven med personvern gjelder. I utlandet mener jeg at vi kan være litt friere. Det som er klart er at vi må spørre om tillatelse både når det gjelder å ta bilder og eventuell offentliggjøre de. Det har jeg gjort flere ganger i Oslo. Kjendiser og det som er av allmenn interesse trenger vi ikke tillatelse for å offentliggjøre. Hvis en går inn på min exif. så har jeg på bildet med Erik Solbakken og Hasse Hope skutt fra hofta med markedets minste kamera uten søker. Disse har jeg også fotografert i Holmenkollen under VM i skiskyting i artige situasjoner med ski på bena. Altså kjendiser og fritt vilt. Nok om det - innvendinger kan skrives under mitt siste bilde. Jeg skal komme tilbake til bildet ditt senere, men ser at jeg ville kuttet litt på venstresiden og oppe. Hva med en s/h eller gråtoner. Det har god effekt på gatebilder.

Mvh Gunnar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser nesten ut til å være fra en gangsterfilm, veldig flotte begge to, men jeg synes nok V2 passet best til situasjonen. Bilen var forresten veldig velholdt, og lekre farger på hele V1.

:D

Ja, det var gangserfilm-looken som gjorde at bildet ble tatt i utgangspunktet.  Pluss at bilen var veldig fin da.

På Cuba har de lite å hjelpe seg med for å vedlikeholde bilene, det er ikke bare å bestille nye deler slik vi kan gjøre.  Men noen som hadde penger sendte bilen sin til Amerika for totalrenovering. Cuba er et utrolig spesielt samfunn, du skulle tatt deg en tur! :)

Lenke til kommentar

Befriende å se litt mennesker blant høstblad og nordlys. Så også at det ble stilt spørsmål rundt dette. Jeg prøver å holde meg innenfor normen når jeg er i Norge hvor Åndsverkloven med personvern gjelder. I utlandet mener jeg at vi kan være litt friere. Det som er klart er at vi må spørre om tillatelse både når det gjelder å ta bilder og eventuell offentliggjøre de. Det har jeg gjort flere ganger i Oslo. Kjendiser og det som er av allmenn interesse trenger vi ikke tillatelse for å offentliggjøre. Hvis en går inn på min exif. så har jeg på bildet med Erik Solbakken og Hasse Hope skutt fra hofta med markedets minste kamera uten søker. Disse har jeg også fotografert i Holmenkollen under VM i skiskyting i artige situasjoner med ski på bena. Altså kjendiser og fritt vilt. Nok om det - innvendinger kan skrives under mitt siste bilde. Jeg skal komme tilbake til bildet ditt senere, men ser at jeg ville kuttet litt på venstresiden og oppe. Hva med en s/h eller gråtoner. Det har god effekt på gatebilder.

Mvh Gunnar

Hei Gunnar,

ja dette med mennesker på bilder er ofte et dilemma.  Kanskje får jeg den Cubanske mafia'n på nakken ved å legge ut dette!? :confused:

Ser kuttet ditt på venstresiden, men oppe synes jeg det blir verre, lampa kommer i konflikt.

Jeg vurderte faktisk ikke å ta bort fargene på dette, men kan gjøre et forsøk på det også :)

Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Du lengter tilbake ti det gode været og stemningen på Cuba , det er fullt ut forståelig . To flotte fersjoner hvo jeg nok liker originalen - v1 best .

Flott etterarbeid og komposisjon samt flott sydlandsk fargepalett og fint eksponert .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Du lengter tilbake ti det gode været og stemningen på Cuba , det er fullt ut forståelig . To flotte fersjoner hvo jeg nok liker originalen - v1 best .

Flott etterarbeid og komposisjon samt flott sydlandsk fargepalett og fint eksponert .

Mvh

Alec

Det er litt moro å sitte og se på game feriebilder og drømme seg litt tilbake.

Takk for fin tilbakemelding. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...