AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Nylig ble jeg fraktet mellom 2 sykehus etter en operasjon. Turen på 8 mil passerte min bolig, jeg ønsket at de stanset slik at jeg fikk hentet noen personlige gjenstander, toalettartikler, pc osv. Stanset ville tatt max 10 min. NEI var den klare beskjeden jeg fikk, de 10 minuttene måtte de bruke til å hjelpe andre. Det nyttet ikke å diskutere med de. Uten pårørende eller andre med nøkkel gjorde at henting av disse tingene tok 6 dager. Var mitt ønske så urimelig? Anonymous poster hash: 4ccd3...714 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Er det viktigere at du får tingene dine eller at noen blir reddet med de ekstra 10 minuttene de slapp å kaste bort? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Syntes ikke ønsket ditt er urimelig nei, men det er jo opp til ambulansen hva de vil og kan bruke tid på. Det er tross alt ikke en taxi. Å kreve at de gjør det er urimelig, men å spørre om det er godt innenfor etter min mening. Ambulansene har faktisk en god del å gjøre, både akutt og transport-oppdrag, det er godt mulig de rett og slett ikke hadde tid. Endret 1. november 2016 av aklla Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Ja, ønsket ditt var urimelig. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Spørsmålet er jo hvorfor i all verden måtte de kjøre deg i en ambulanse - om du var så friskt at du kunne gå ut å hente saker og ting - og ikke en vanlig taxi.?? Lurer bare jeg...... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Støtter meg til at det ikkje er urimelig å be om eit stopp, men det er urimelig å kreve det. Ei forsinkelse på 10 min betyr at det tek 10 minutt lenger før ambulansen enten er tilbake i beredskap, eller kan rykke ut til neste oppdrag. Det kan for eksempel være at ambulansen hadde eit eller fleire oppdrag på vent, som eit anna transportoppdrag, eller oppdrag som skal løysast utan uødvendige forsinkelser. Eit typisk eksempel kan være at personar som har ramla og har fått beinbrudd og som ligger med moderate smerter (ikkje livstruande) må vente til ambulansen er ferdig med transportoppdraget av deg før ambulansen kjem. Ein anna ting er at vell var ein grunn til at du blei transportert i ambulanse? Enten fordi du måtte transporterast liggande (som då betyr at det er tvilsomt at du hadde klart å springe innom boligen og pakke på under 10 min), eller så er det fordi du etter operasjonen hadde behov for helsefaglig oppsyn, noke som heller ikkje er forenelig med at du skal stikke ut av ambulansen for å gjere andre ting. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Nei, selve ønsket var ikke urimelig. Dine forventninger om å få det oppfylt derimot. Her var du helt enkelt prisgitt ambulansefolka. Vanligvis er personellet i ambulansen hyggelig og greie folk som hver eneste dag i et hektisk og stressende miljø, må være løsningsorienterte. Hadde det hatt tid til å stoppe, tror jeg de hadde det. De var nok under et uforskyldt press... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå