Hårek Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 En kompis har samme problem som her. Det er en stasjonær PC med Asus Crosshair. Det er mulig problemet startet da HDD ble byttet til SSD. Vi vurderer å bytte til PCI/PCIe SATA kontroller. F.eks dette. Men er usikker på om BIOS vil støtte boot fra PCI. Noen som vet om det er sannsynlig? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) nvStor Problemet (hvis likt) er og har alltid vært nvidia brikkesettet sitt fw og drivere. De har vel aldri laget et problemfritt hovedkort. Var sååå glad da jeg sa bye-bye til nforce og gikk konsekvent over på intel brikkesett på PCer. Hatt min del av blåskjermer relatert til nForce kort og software som du sikkert skjønner Endret 31. oktober 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2016 Ja, analyse av dump fil pekte på nvstor. Vet ikke om Silicon Image kontroller er brukbar. Men hva tror du om muligheten for å boote? Er det avhengig av at kontrollerkort har BIOS? Isåfall trengs kanskje en RAID kontroller? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg brukte Silicon Image på kortene jeg hadde installert ihverfall uten større problemer. Kjapt google søk på os boot på add-in pci kort på nforce 590 så ikke særlig lovende ut Hoppet av toget med nforce 4 . Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Ser "Fernando" fremdeles driver på med nForce Her er et par intreeressante ressurser http://www.win-raid.com/t2202f37-HOT-Win-Update-makes-nForce-RAID-arrays-unaccessable.html http://www.win-raid.com/t15f37-NVIDIA-Optimized-nForce-Driverpacks-for-Vista-Win-32.html Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2016 Forfatter Del Skrevet 1. november 2016 Takk. Skal gjøre et forsøk først med å koble fra lagringsdiskene, for å se om det er de eller SSD som trigger problemet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2016 Forfatter Del Skrevet 1. november 2016 Fikk et rart problem. BIOS henger hvis diskene er koblet fra, kommer ikke til "Detecting IDE drives". Uansett kombinasjon, det eneste som fungerer er å ha en SSD og to HDD tilkoblet. Har prøvd å resette BIOS. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Bug: Post stopper visst der om det ikke er en ide hd , ide optisk tilkoplet og uten sata disker. Kanskje løsningen er å installere tilbake en ata disk (uten å bruke den) Endret 1. november 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2016 Forfatter Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Bra forslag. Vi prøvde, men det gjorde ingen forskjell. Det vi ser, med eller uten PATA, er at i samme øyeblikk den andre av de to SATA HDDene plugges inn, så går BIOS videre. Edit: vi fant ut at det er en timeout. Lot den stå en stund (10 min?) så gikk den videre. Edit2: antagelig er løsningen på timout å disable ubrukte SATA porter. Skal prøves i morgen. Edit3: BIOS heng forsvant visstnok av seg selv. Endret 7. november 2016 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå