Gå til innhold

20-25k ferdig bygget FPS pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med Komplett Gamer Xtreme i75 (24.999,-) eller Komplett Gamer Xtreme - GTX1080 Edition (19.999,-)

Komplett Gamer Xtreme i75:

NZXT S340 Midi Tower Sort

Fractal Design Integra M 750W PSU

Intel Core i7-6800K Prosessor

Intel Air Cooling TS13A

MSI X99A RAIDER, Socket-2011-3

Crucial Ballistix Sport DDR4 32GB

MSI GeForce GTX 1080 Armor OC

HyperX Fury 480GB 2.5'' SSD

Seagate Barracuda 2TB 3.5''

Windows 10 Home 64-bit

Komplett Gamer Xtreme - GTX1080 Edition

Corsair Carbide Clear 400C Midi Tower

Corsair CX550M, 550W PSU

Intel Core i7-6700 Prosessor

MSI Z170-A Pro, Socket-1151

Kingston ValueRam DDR4 2133MHz 16GB

MSI GeForce GTX 1080 Aero OC

Kingston SSDNow UV400 480GB SSD

Lenke til kommentar

Høyere MHz er raskere. Ikke start diskusjonen om det er verdt pengene :p

Vel, jeg får gjøre det da; For noen få hundrelapper ekstra så får man 3000MHz+ RAM, fra 2133 til 3000 så får man noen få ekstra fps, ikke nødvendig i alle spill eller noe man nødvendigvis merker, men går man fra 55 til 60 fps så er det en forskjell og det er ikke vits å spare noen usle hundrelapper i et bygg til 10-15-20.000,-++ De kronene er verdt fps'ene i forhold til hva man betaler ekstra for andre deler.

Edit; Ikke kjøp noe under 3000MHz mener jeg :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Hva gjelder RAM er forskjellene i praksis nok små. Se denne videoen for litt mer informasjon om du er interessert. Den er noen år gammel, men fremdeles informativ. Min mening er at valget mellom den ene eller den andre maskinen ikke skal stå og falle på dette.

Hva gjelder valget mellom Komplett og Multicom bør du merke deg at Multicom leverer sine maskiner uten Windows. Dette må du altså skaffe og installere på egen hånd. Min personlige erfaring er at Komplett yter svært god kundeservice ved eventuelle feil på sine maskiner, noe som kan være verdt å merke seg. 

Går du for Komplett anbefaler jeg deg å vente til et helgesalg eller Black Friday i slutten av november. De har ofte relativt gode tilbud på Komplett-PC.

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar

Ingen som tenker det er tullete å betale 25 000 kr for en spill pc kun for battlefield 1?

Når pcer rundt 15 000 kr kan gjøre samme jobb vesentlig billigere?

Uansett må man oppgradere senere.

Så like greit å gå for LGA 1151 (i7 7600k og z270 først som sist).

GTX 1070 eller GTX 1080 får trådstarter vurdere om hva som er innenfor budsjettet og behov.

Til full HD skjerm er det ikke noe poeng. da bør GTX 1060 eller 1070 overklokket være mere fornuftig.

Er enig med ram ikke vits å spare der, heller ikke på PCI-E SSd m.2 slots.

Da det er ikke urimlig dyrt, men syns det er unødvendig med mindre videoredigering\virtulisering er stort behov er sokkel 2011-3 unødvendig.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som tenker det er tullete å betale 25 000 kr for en spill pc kun for battlefield 1?

GTX 1070 eller GTX 1080 får trådstarter vurdere om hva som er innenfor budsjettet og behov.

Til full HD skjerm er det ikke noe poeng. da bør GTX 1060 eller 1070 overklokket være mere fornuftig.

Da det er ikke urimlig dyrt, men syns det er unødvendig med mindre videoredigering\virtulisering er stort behov er sokkel 2011-3 unødvendig.

Det er ikkje tull, fordi BF1 er verdt å spille med høy fps :D Derfor kjører jeg 2x1080 i sli. Lav fps og lave grafikksettings i Battlefield? Ikkje faen ;)

Min mening :p

Lenke til kommentar

Det er ikkje tull, fordi BF1 er verdt å spille med høy fps :D Derfor kjører jeg 2x1080 i sli. Lav fps og lave grafikksettings i Battlefield? Ikkje faen ;)

Hvor mye mer får du ut av Battlfield 1 med 2 stk 1080 en det du gjør med 1 stk 1080 ? 

ser du har 4 k skjerm, Men får du noe særlig over 50-60 fps selv med 2 stk 1080 ? Sist jeg så på reviews osv med 4k gaming skjermer så måtte man vist ha idiotisk kraftig opsett for og dra noe som helst over 100 fps i et 4k ready spill.

Og nei, det er ikke verdt og bruke over 7.000 kr på et 1080 skjermkort om du har en vanlig 1920*1080 skjerm :p

Til trådstarter: Komplett.no er flinke med evt retur,reprasjon,service osv om du trenger det, Jeg har handlet der i mange mange år og har aldri opplevd noen problemer med kundeservice/kjøp/retur og de er gode på pris på ferdig bygde gaming pc`er. Kjøp skylake/ddr4 socket så har du noe og bygge videre på i mange år fremover ( med mindre det kommer noe ny og bedre socket innen få år, men det trur jeg ikke )

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Hvor mye mer får du ut av Battlfield 1 med 2 stk 1080 en det du gjør med 1 stk 1080 ? 

Og nei, det er ikke verdt og bruke over 7.000 kr på et 1080 skjermkort om du har en vanlig 1920*1080 skjerm :p

CA 150fps med 2 kort og ca 100 med ett eller.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...