Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Lydisolere rom/vegg?

Anbefalte innlegg

Hei.

Bor i en leilighet som jeg leier. Det er et gammelt trehus. Jeg bor nære en vei, mange hus omkring som har varmepumper, og det er rett ved kysten så det blåser en del.

Når jeg skal sove, selv med ørepropper, så kan jeg høre en relativt konstant susing, og during sporadisk fra omgivelsene. Jeg skal ikke bo i denne leiligheten i mer enn 3 mnd til, men tenkte på å lydisolere litt så jeg blir kvitt disse ulydene og kan sove godt.

Jeg er ganske var på smålyder, så tviler på at huseier vil si seg enig i at jeg blir forstyrret, og tenkte derfor å lage en midlertidig løsning. Da enten å sette opp noe, isolasjon eller lyddempende rull etc, som enkelt kan tas ned uten å etterlate merker når jeg flytter herfra.

Jeg kan være villig til å strekke meg til ca 2000, men gjerne helst begrense utgiftene til under 1000lappen.

Vinduene i leiligheten er doble, så det bør vel i teorien dempe lyden litt, men gjør det ikke godt nok.

Er det noen forslag til hva jeg kunne gjøre? Tenkte eventuelt å sette opp sånn mineralull eller glava isolasjon inntil veggen som har verandadør og vinduer, som står ut mot gata, men jeg er relativt dårlig på det å bygge så en enkel løsning hadde vært greit.

På vedlagt bilde ser man hvordan veggen ser ut. 2,3m høy og 3,4m bred.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...