Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Min far har store gjeldsproblemer! Hvordan hjelpe?

Pappahjerte

Anbefalte innlegg

Hei.

Min far sitter igjen med masse gjeld etter dårlige besluttninger og økonomisk fraværelse.

Han skylder nå ca 1 million i skatt, og blir trekt 70% av inntekt. Han drev ett firma tidligere, og har tydligvis rotet veldig med skatten.

Er det noe som helst han kan gjøre for å komme seg igjennom dette på en litt mer human måte?

Han eier per dags dato veldig lite av verdi.

Vet han sliter en del psykisk pga dette her. Så har veldig lyst til å hjelpe han på ett vis. Han kommer ikke til å ta tak i dette selv.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Min far sitter igjen med masse gjeld etter dårlige besluttninger og økonomisk fraværelse.

Han skylder nå ca 1 million i skatt, og blir trekt 70% av inntekt. Han drev ett firma tidligere, og har tydligvis rotet veldig med skatten.

Er det noe som helst han kan gjøre for å komme seg igjennom dette på en litt mer human måte?

Han eier per dags dato veldig lite av verdi.

Vet han sliter en del psykisk pga dette her. Så har veldig lyst til å hjelpe han på ett vis. Han kommer ikke til å ta tak i dette selv.

Takker for alle svar!

Min far hadde ca samme problem. Han drev ENK og ble skyldens endel skatt. Han fikk tilslutt en gjeldsordning han straks er ferdig med.

Anonymous poster hash: 15f1f...199

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Han må starte med å ta kontakt med gjeldsrådgiver hos NAV i den kommunen han er bosatt. Alle kommuner har denne tjenesten, enten gjennom lokale tjenesteleverandører eller egne ansatte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...