Gå til innhold

Valg 2017

Anbefalte innlegg

Om du setter dine nasjonalistisk verdier høyt nok til å ha grensekontroller, så er du ikke lenger liberal. ;)

Det optimale ville vært å fjerne velferdssaten. Da tror jeg ikke mange hadde valgt å flykte eller innvandre til Norge.

Ja da hadde man nok effektivt reversert prosessen, og istedenfor videre innvandring til Norge hadde det ført til ett hopetall av utvandrende nordmenn flyktende ifra sult og nød... Håpet måtte ha blitt at våre naboland viste oss mer solidaritet enn hva nordmenn var i stand til å vise andre selv, men det spørs vel det, man får jo som regel som fortjent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja da hadde man nok effektivt reversert prosessen, og istedenfor videre innvandring til Norge hadde det ført til ett hopetall av utvandrende nordmenn flyktende ifra sult og nød...

Tja, det er kun ett tidsspørsmål før politikerne kjører Norge konkurs og "velferdstaten" går under uansett.

Sånn sett blir vel alt bare ett tidsspørsmål, som også Gary Johnsson påpekte når det kom til global oppvarming, tar man tiden til hjelp så blir vi slukt av solen tilslutt uansett..... hehe

Jeg for min del føler at det kan være rom for mange forbedrende tiltak i mellomtiden her ;)

Lenke til kommentar

Tenkte vi kunne starte en tråd for valget i 2017 som er litt rund i kantene. Her kan vi se diskutere ønsker, meninger , tanker og alt annet relatert til valget.

Jeg kan starte med å si at jeg håper det blir Frp og Høyre alene uten sabotasjepartiene Krf og V, men realisten i meg frykter at det blir Ap med Sv , Mdg og krf pga frp har lovet mer enn de burde når de sitter i mindretallsregjering. Det blir jo nesten som en forlengelse av bystyret som sitter i oslo nå. Grøss......

Det blir vel litt for enkelt å skylde på at FRP ikke burde ha lovet så mye fordi de sitter i mindretallsregjering. Det er kun et forsøk på å fraskrive ansvaret i mine øyne.

Jeg håper og tror virkelig på et regjeringsskifte i 2017, hvor FRP, Høyre og Venstre holder seg langt unna. Ser for meg et samarbeid mellom SV, AP, KRF og Rødt, hvis de får nok stemmer. Usikker på Senterpartiet, men om nødvendig kan de godt være med for min del.

Uff, ville vore ille. Ap åleine kunne jo fungert greit, men om dei må slita med både SV, Raudt og KrF? Stakkars Jonas, vil verta meir gal enn kva Erna vert av Venstre og KrF. Endret av Knut Lavngard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig er jeg ganske fornøyd i Norge. Så det er bare noen fanesaker som betyr noe for meg.

Jeg vil stemme på ett parti som:

• Vil prøve å få Norge ut av EØS og Schengen.
  • Vil prøve å stoppe datalagringsdirektivet.
  • Vil stoppe at Norske miljøfond finansierer utenlandske investeringer.
  • Vil stoppe lobbyvirksom fra næringsvirksomhet på stortinget.
  • Ikke godtar at Norge donerer penger til utenlandske politiske fond (Clinton Fondation).
  • Innser at vi ikke er tjent med "evig vekst", det er greit at økonomisk vekst flater ut, at befolkningen i Norge flater ut.
  • Vil ha langt strengere straffer enn vi har idag. (Innføre dødsstraff igjen)
  • Vil ha ett sterkere fokus på at det skal lønne seg å jobbe.

Det er ingen politiske parti som deler alle mine syn, men Rødt eller SP er en plass å begynne?

Hovedargument for å ikke stemme Rødt:

Jeg er enig at i fjern fremtid så vil ikke kapitalismen eksistere. Men verden er ikke moden for dette ennå. Jeg har en følelse av å stemme Rødt så "kaster man vekk" stemmen sin. Rødt er også ett utrolig diffust parti når det gjelder innvandring.

Hovedargument for å ikke stemme SP:

SP har alltid hatt image som ett "bondeparti", som jeg egentlig aldri har satt meg inn i. Men etter å ha lest partiprogrammet deres for sist valg så er det nok dette partiet som resonerer best med hva jeg ønsker nå.

Har stemt FRP ved de 2 siste valgene. Men har innsett at dette har vert ett "bomskudd" for hvilken retning jeg ønsker Norge skal gå mot. Selv om jeg synes denne regjeringen har vert bedre enn den forrige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvilket parti tror dere vil gi størst prisøkning på boliger? Jeg har planer om å selge om noen år og kanskje flytte utenlands. 

Det er vel de partiene som vil fortsette å gi skattefradrag på lån, og som er ivrige etter å regulere alt som har med bolig å gjøre. Ikke helt sikker på hva parti dette er, men bør jo være mulig å finne ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...