Gå til innhold

Valg 2017

Anbefalte innlegg

Ok da får ikke Erna flertall. AP får ikke flertall hvem håper du de skal samarbeide med. (om 4 år sier sicios hvis ikke Jonas dumper mpg/sv/sp så stemmer jeg på Sylvi)

Den rødgrønne regjeringen fungerte faktisk greit, i forhold til dagens regjering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener vel at de fungerer minst like dårlig som de rødgrønne. ;)

Det er din mening. I det minste ivaretok de distriktene. Det er umulig idag med det skakk kjørte partiet venstre som har så lav opptelling at de burde bare holdt kjeften og slutte å være så kravstore, sist gang jeg sjekket så ble ikke de valgt av folket.

Lenke til kommentar

Du mener vel at de fungerer minst like dårlig som de rødgrønne. ;)

Det er din mening. I det minste ivaretok de distriktene. Det er umulig idag med det skakk kjørte partiet venstre som har så lav opptelling at de burde bare holdt kjeften og slutte å være så kravstore, sist gang jeg sjekket så ble ikke de valgt av folket.

Hvem ble valgt av folket da?

Lenke til kommentar

Sakset fra Dagbladet : De ferskeste tallene for 2016 viser at partiet i dag har 8032 medlemmer, noe som er 1600 færre enn de hadde i 2012 og over 800 færre enn i 2015.

Dette gjelder venstre.. 

Er helt ufattelig umulig for meg å forstå hvordan i alle himmelens dager ett så lite parti får i det hele tatt sitte å ta beslutninger!! 

Og i det hele tatt får mediadekning. 

Og hvorfor i alle dager disse får støtte er for meg uforståelig og bortkastede penger. 

Lenke til kommentar

Sakset fra Dagbladet : De ferskeste tallene for 2016 viser at partiet i dag har 8032 medlemmer, noe som er 1600 færre enn de hadde i 2012 og over 800 færre enn i 2015.

Dette gjelder venstre.. 

Er helt ufattelig umulig for meg å forstå hvordan i alle himmelens dager ett så lite parti får i det hele tatt sitte å ta beslutninger!! 

Og hvorfor i alle dager disse får støtte er for meg uforståelig og bortkastede penger. 

Så V med 8000 medlemmer skal ikke få noe penger men FrP med 19000 medlemmer skal få penger? Begge er jo mini partier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Dette gjelder venstre.. 

Det er ikke noe mystitisk med det i det hele tatt, det er sånn parlamentarisme fungerer i praksis: de store partiene må inngå hestehandler med småpartiene for å få flertallsmakt. Alternativet er å øke sperregrensen, men det igjen vil ha den konsekvensen at enda flere mennesker i samfunnet i dag ikke vil få sin stemme hørt. 

Lenke til kommentar

Skal følge valgkampen nøye og stemme på det partiet som setter fakta først og som kommuniserer klart og tydelig hva de vil gjøre. Tomme floskler og tåkeprat klarer jeg meg uten. Med andre ord blir det ikke Arbeiderpartiet i år heller :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir å stemme på enten Frp, Høyre eller Senterpartiet.

Det er komplett umulig for meg å stemme på venstrepartier av ideologiske grunner. Liker heller ikke hvordan Frp og Høyre er mer sympatisk til EU.

Er mot høye skatter og avgifter.

Er for å kutte forbruket/kutte statsbudsjettet.

Er mot EU og EØS.

Er i mot å slippe inn mange flyktninger av annen kultur.

Er for å legalisere narkotika/liberalisere narkotikaloven..

Elsker grunnloven, selvstendighet, frihet og velstand.

Det blir vanskelig å velge da jeg er kapitalist, liberal og nasjonalist.

Frp har gode prinsipper

"Frihet innebærer også retten til å gjøre andre valg enn hva politikerne ønsker, så lenge ikke andre mennesker eller samfunnet påføres skade."

Men så spør jeg spørsmålet "Skader man virkelig noen andre hvis man røyker litt hasj inn i blandt?".

De er jo i mot å legalisere cannabis samtidig som de vil legalisere hjemmebrent. Hvorfor? Fordi cannabis er narkotika mens hjemmebrent ikke er det (sa Anders Anundsen, den forrige Justisministeren).

Det strider mot prinsippet deres, samtidig som det blir helt idiotisk å kalle cannabis for narkotika og alkohol for noe annet. Også idiotisk å bruke det som argument mot å legalisere cannabis. Det gjør rett og slett vondt.

Endret av HasselPer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir vanskelig å velge da jeg er [kapitalist,] liberal og nasjonalist.

Selvmotsigende!

[My brackets]

Hvordan da?

Kapitalist - er for et fritt marked, lav skatt, lave avigfter.

Liberal - gjør hva du vil så lenge du ikke skader andre. Setter individet først.

Nasjonalist - elsker landet jeg er født og bor i, setter nasjonen, kulturen og verdiene høyt opp på listen.

Lenke til kommentar

Om du setter dine nasjonalistisk verdier høyt nok til å ha grensekontroller, så er du ikke lenger liberal. ;)

Det optimale ville vært å fjerne velferdssaten. Da tror jeg ikke mange hadde valgt å flykte eller innvandre til Norge.

Men slik det er nå er jeg for å ikke slippe inn mange av fremmede kulturer og religioner. Når noen utfører terrorisme fører det til redsel. Redselen fører til at folk gir bort friheten sin i bytte mot falsk sikkerhet.

Nå blir vi spionert på 24/7. Du kan glemme det der uskyldig til men er bevist skyldig greierne.

Man kan kanskje si at det er selvmotsigende det jeg sier; at jeg ser på alle innen en kultur eller gruppe som skyldig, men friheten vi har her i landet er først og fremst for oss, ikke for alle de andre.

Lenke til kommentar

Man kan kanskje si at det er selvmotsigende det jeg sier; at jeg ser på alle innen en kultur eller gruppe som skyldig, men friheten vi har her i landet er først og fremst for oss, ikke for alle de andre.

Her kommer selvmotsigelsen din:

Liberal - gjør hva du vil så lenge du ikke skader andre. Setter individet først.

Najonalisten

Men slik det er nå er jeg for å ikke slippe inn mange av fremmede kulturer og religioner.

Når du nekter andre adgang til riket, så nekter du andre i å gjøre hva de vil så lenge de ikke skader andre.

Mao du er ingen liberalist, du er først og fremst en nasjonalist.

Eller du kan prøve å late som selvmotsigelsen ikke eksisterer, men det fungerer dårlig når man først har blitt oppmerksom på selvmotsigelsen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_dissonance

Dog, du kan selvsagt velge hvilken av de to verdiene som du anser som viktigst og droppe den andre, slik at selvmotsigelsen forsvinner.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...