Thoto79 Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Det viktigste er å bli kvitt bremseklosspartier som Venstre, KrF, MDG, SV og SP. Høres ut som at demokratiet kommer dårlig ut av dette.. Ønsker du ett topartisystem slik som i USA uten seriøse politiske alternativer enn de store etablerte så tror jeg du er sørgelig alene om det her. Det er viktig at flest mulig blir hørt og representert så man unngår trykkokern av undertrykket sinne og frustrasjon som vi så kom til utløp nå i det amerikanske valget med tragikomiske konsekvenser.. 2 Lenke til kommentar
Syklofanten Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Det blir rødgrønn regjering. Derfor bør man stemme på det minst ille rødgrønne partiet. Dette er nok Arbeiderpartiet. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 En Høyremann som har fått nok, who can blame him: Jeg håper Høyre slår opp med Frp. Jeg håper det skjer fort. Inntil da, Erna, må jeg slå opp. Jeg melder meg ut av partiet | Vidar Strøm Fallrø 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Tror ikke Erna er i nærheten av å tørre, om hun så ville. Hun vet det vil bli å skyte seg selv i høyrefoten. 1 Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Ser at mange er imot de ubetydelige småpartiene som utgjør en viktig stemme i demokratiet vårt. Ved hjelp av SV, Venstre, KRF og SP får flere i det norske folk frem sin stemme. Det er også skremmende hvor mange som støtter FRP som nevner dette, det viser til manglende kunnskap om hva FRP var for bare noen år siden. MDG og Rødt kommer også med viktige stemmer, og vil representere det norske folk dersom de kommer til makten. Det har vært trist å se en så tafatt statsminister som vi har hatt nå i tre år. Hun har hatt en regjering med store motsetninger, som gjentatte ganger har gått til frontalangrep på hverandre, spesielt Venstre og FRP, og de har tatt kampen i mediene, men aldri har vi hørt Erna ta til ordet for å roe gemyttene, dessverre en for svak leder spør du meg. Det blir spennende å følge valgkampen frem mot høsten, hvor store SV blir vil være avgjørende for om de vil gå i regjering, noe som svekket de veldig gjennom 8 år, min drømmeregjering begynner å bli realistisk med AP, SP og Krf, men dette avhenger av om Høyre klarer å si nei til Frp, som kommer til å være store også etter neste valg. Håper folk ser at vi med FRP og Høyre kjemper for rikfolk flest, det er jo bare å se på de enorme forskjellene på skattelettene. Skulle jeg tippe, blir Støre ny statsminister, i en mindretallsregjering med bare AP, men om SV blir store nok får vi samme regjering som vi etter forrige stortingsvalg. 2 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Sperregrensen må opp til 100%! 2 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Sperregrensen har et poeng - og man kan diskutere om den burde vært høyere. Det er ikke uproblematisk med slike småpartier - havner de på vippen, vil et småparti som Venstre med 4% få like mye makt som et parti med 25-35%. Venstre kan si "Om ikke jeg får bestemme like mye som dere andre, så lar jeg heller AP ta over showet, eller så får landet en handlingslammet mindretallsregjering" - og tvinger dermed til seg mer makt enn hva som er demokratisk rett. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Retrodebatt med alle partilederne: Vi børster støv av NRKs debattreglement fra 1960-tallet når vi inviterer dagens partiledere til retrodebatt om vår tids store saker. Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Sperregrensen har et poeng - og man kan diskutere om den burde vært høyere. Det er ikke uproblematisk med slike småpartier - havner de på vippen, vil et småparti som Venstre med 4% få like mye makt som et parti med 25-35%. Venstre kan si "Om ikke jeg får bestemme like mye som dere andre, så lar jeg heller AP ta over showet, eller så får landet en handlingslammet mindretallsregjering" - og tvinger dermed til seg mer makt enn hva som er demokratisk rett. Vet du hvordan den norske sperregrensen fungerer? Hvor høyt skal den være? 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Blir nok å stemme blankt i 2017 på meg. Med mindre noen former et ulveparti for å spise så mange bønder som mulig. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Blir nok å stemme blankt i 2017 på meg. Med mindre noen former et ulveparti for å spise så mange bønder som mulig. Tror senterpartiet vil definere ett slikt ulveparti som FRP, paradokset blir vel at det er senterpartiet som vil drepe ulv og ikke omvendt 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Alle?? Harru sett, jaggu ser det ikke ut til at de glemte de glade liberalister ja! What a shame at ikke 0,1 prosent av befolkningen ble ordntlig representert her Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Harru sett, jaggu ser det ikke ut til at de glemte de glade liberalister ja! What a shame at ikke 0,1 prosent av befolkningen ble ordntlig representert her Tja, nå "glemte" de vel alle småpartiene? Ellers bør vel Liberalistens si seg fornøyde om de får hele 0.1% av stemmene i sosialismens høyborg, Norge. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Harru sett, jaggu ser det ikke ut til at de glemte de glade liberalister ja! What a shame at ikke 0,1 prosent av befolkningen ble ordntlig representert her Tja, nå "glemte" de vel alle småpartiene? Ellers bør vel Liberalistens si seg fornøyde om de får hele 0.1% av stemmene i sosialismens høyborg, Norge. Neia, de var storsinnet nok til å invitere inn både Moxnes`n i Rødt og en eller annen eldre herre i Pensjonistpartiet. I den forstand var det jo nesten ufint å holde DLF utenfor, men NRK så vel for seg den kverulerende liberalist og tenkte nok det var best slik for alle parter Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 best for alle andre partier kanskje? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 best for alle andre partier kanskje? Mulig det. Selv må jeg si jeg føler meg snytt for den politiske komedien som hadde kommet ut av en Rødt vs DLF debatt Lenke til kommentar
sicios Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Stemmer AP, hvis ikke FRP og Høyre dumper venstre og krf. Stort bonus hvis Siv hadde etterlatt posten sin til noen andre, orker ikke den kjerringa. Sylvi hadde vært en fin erstatter, hun har stål i beina. 1 Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Stemmer AP, hvis ikke FRP og Høyre dumper venstre og krf. Stort bonus hvis Siv hadde etterlatt posten sin til noen andre, orker ikke den kjerringa. Sylvi hadde vært en fin erstatter, hun har stål i beina. Ok da får ikke Erna flertall. AP får ikke flertall hvem håper du de skal samarbeide med. (om 4 år sier sicios hvis ikke Jonas dumper mpg/sv/sp så stemmer jeg på Sylvi) Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Det viktigste er å bli kvitt bremseklosspartier som Venstre, KrF, MDG, SV og SP. Det er vel viktigere at Høyre, KrF og V får litt flere stemmer slik at Høyre kan danne en regjering uten bremseklosspartiet FrP. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå