Raude Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 (endret) Jeg har ikke bestemt meg ennå, men av statsrådene i dag er jeg mest fornøyd med Sylvi Listhaug. Jeg er kjempetilfreds med innsatsen hennes til nå. I tillegg til måten hun har taklet all den drittslenging fra mange av venstreorienterte, som ikke evner å innse enkelte problemstillinger landet står ovenfor og stadig stempler andre for rasister, kvinnefiendtlige osv. om man ikke tenker likt som dem. Men jeg og FRP har imidlertid ikke så mye til felles utenom innvandring. Jeg er sikkert mest enig med Høyre, men de (sammen med FRP) ønsker å avskaffe formueskatten noe jeg ikke er tilhenger av. Og da kommer plutselig AP inn i bildet. Men det skal mye til for at AP skal få stemmen min, for jeg synes Støre er for passiv, myk, uklar, politisk korrekt. Hadia Tajik har jeg forsøkt å like, men hun fremstår som en useriøs politiker. Hun har for eksempel postet dette den 4. oktober: "Ja, dette er et ekte sitat. Parlamentarisk leiar i Høyre, Trond Helleland, sa dette i trontaledebatten i dag." Mens dette var det han egentlig sa: Hvordan kan man egentlig ha tillit til politikere som Hadia Tajik som fører sine leser bak lyset så åpenbart, ved å klippe og lime inn sitater? Dette er jo ren journalistikk. Husker dere det vi lærte på skolen om komma og hvordan den kan endre alt? "Skyt ham, ikke vent til jeg kommer" eller "Skyt ham ikke, vent til jeg kommer" Jeg får gjøre opp min endelig mening når den tid kommer. Endret 15. november 2016 av Stoltzekleiven 5 Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 En ren flertalls regjering med H og Frp, og der gjerne Frp er større en H hadde vært ypperlig.. Sperregrensen må opp, slik at disse terorist partiene Krf og V mister innflytelse... blir bare pulverisering av ansvar med for mange partier.. 6 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Er det en spøk? Frp er fullstendig avhengig av at både KrF og Venstre kommer over sperregrensen for å kunne fortsette i regjering. 2 Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Er det en spøk? Frp er fullstendig avhengig av at både KrF og Venstre kommer over sperregrensen for å kunne fortsette i regjering. Det er ikke bare Krf og V som hadde røket til ved høyere sperregrense... AP hadde blitt rimelig alene på den andre siden.. 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Da må du ta i betraktning at politikerne og velgerne ville respondert på en høyere inngangsbarriere. Avhengig av hvor høy sperregrense du vil ha, ville partistrukturen liknet mer på den de har i Frankrike eller Storbritannia der det stort sett er et stort sosialistisk parti og et stort konservativt parti som bytter på å styre alene. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg er litt enig. Tajik viser den yngre politikeregenerasjonen er like ille som den andre. Omskriving av Helleland siter er også uproblematisk, siden uttalensen er en stor politikersmørje. Vis formueskatten ikke er investert til privat bedriftsvekst inntil nå, eller den er: Hvorfor vil mer overskudd forandre noe? Jeg er ikke glad i "Nølingen", hvor man presser og presser på med tomme ord til man faktisk kanskje har 1-2 setninger som man faktisk kan si. Og selvsagt, den store klassiske fordømmelsen: "Og her svikter Arberiderpartiet". Enigheten min er at både Tajik og Helleland ikke har noe i politikken å gjøre. Men vi har en politikerklasse som åpenlyst oppfører seg som mer siviliserte småbarn, og vi har aksept. Stygg sak. Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Da må du ta i betraktning at politikerne og velgerne ville respondert på en høyere inngangsbarriere. Avhengig av hvor høy sperregrense du vil ha, ville partistrukturen liknet mer på den de har i Frankrike eller Storbritannia der det stort sett er et stort sosialistisk parti og et stort konservativt parti som bytter på å styre alene. Ja det ville være og foretrekke. Nå gjemmer de seg bak "dårlige" avgjørelser med å si at de er i en mindretalls regjering... Pulverisering av ansvar, behagelig for politikere, men frustrerende for velgere og gir politikker forakt. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hva med å rediger det første innlegget med en poll? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Ser at vårt eneste klimafornektende parti umuliggjør prosessen med å få sydd sammen ett budsjett. Man kan vel kanskje skjønne at det strander med en bitchy Jensen som idag uttalte at hun ikke ville fire på krava.. tydelig at det skorter på diplomatiske evner og konstruktiv problemløsning her. Her er det bare å kaste inn håndkleet tror jeg. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Om det skulle bli regjeringskrise nå, og Ap/Støre overtar fram til valget, vil det sannsynligvis bare styrke de blåe fram til da?Etter det jeg har Grande vært veldig sånn vanskelig og stabeint i forhandlingene. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Det viktigste for meg er å få bort FrP. De representerer hat. De samler stemmer ved å sette mennesker opp mot hverandre for å skape konflikt og frykt. Det er det motsatte av mine verdier. Men sånn bortsettt fra det, så bryr jeg meg ikke så veldig mye om hvem som danner regjering. Alle partiene mellom FrP og Rødt er så like at vi ikke kommer til å merke noen forskjell, uansett. Jeg er ikke enig i politikken til noen av partiene i Norge. Ender nok opp med å stemme Arbeiderpartiet, av strategiske grunner. 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 De samler stemmer ved å sette mennesker opp mot hverandre for å skape konflikt og frykt. Det der gjør alle hvis man skal se det sånn. På sin måte. 8 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Vil ha en mer edru innvandringspolitikk, og ellers en moderat ført politikk uten ekstremister som SV, Rødt, V eller KRF. Så ideelt sett vil jeg gjerne sett en ren flertallsregjering, enten medAP + SP eller H + FrP + SP Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Om det skulle bli regjeringskrise nå, og Ap/Støre overtar fram til valget, vil det sannsynligvis bare styrke de blåe fram til da? Etter det jeg har Grande vært veldig sånn vanskelig og stabeint i forhandlingene. Det vil i hvert fall ikke være en fordel for Ap å danne en mindretallsregjering 9 måneder før et valg. Det er derfor Støre har sagt at han ikke er villig til å danne regjering før valget, selv om dagens regjering skulle gå av. KrF har signalisert at de vil redde både budsjettet og regjeringen hvis den stiller kabinettspørsmål. http://www.aftenposten.no/norge/politikk/KrF-krav-om-kabinettssporsmal-fra-Regjeringen-610249b.html Hvis ikke regjeringen stiller kabinettspørsmål og ikke får flertall for et budsjett, vil antakelig Stortinget gi regjeringen fullmakt til drive staten uten et vedtatt budsjett (og derfor i stor grad med bundede hender) til januar. Hvis den fortsatt ikke har fått støtte for et budsjett når fullmakten løper ut, er det vanskelig å si om regjeringen fortsatt vil sitte. Noen har luftet muligheten for at Frp går av og Høyre fortsetter å styre alene. Her er en artikkel som går nærmere inn på dette: http://www.aftenposten.no/norge/politikk/Atte-grunner-til-Erna-Solberg-blir-sittende-tross-budsjettbruddet-610235b.html Endret 2. desember 2016 av Zarac Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Litt gammel sak, men fortsatt relevant. Venstre prøvde å ødelegge asylpolitkken også. Senterpartiet er motgiften til Venstre: Sp-leder Trygve Slagsvold Vedum går hardt ut mot Venstres nei til asylinnstramminger. Nå tilbyr han regjeringen flertall uten Venstre. http://www.nettavisen.no/nyheter/senterpartiet-slar-ring-om-asylforliket--vender-ryggen-til-umuligevenstre/3423191313.html Likte veldig godt en som skrev i kommentarfeltet om SP og Vedum: Det Vedum gjør her, er å opptre som rikspolitiker og som ansvarlig opposisjon. Spør du meg, bør de aller fleste i Arbeiderpartiet ta frem notatblokka og lære av dette. Det er slik man får respekt fra folk. Endret 2. desember 2016 av Drogin Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Ser at vårt eneste klimafornektende parti umuliggjør prosessen med å få sydd sammen ett budsjett. Man kan vel kanskje skjønne at det strander med en bitchy Jensen som idag uttalte at hun ikke ville fire på krava.. tydelig at det skorter på diplomatiske evner og konstruktiv problemløsning her. Her er det bare å kaste inn håndkleet tror jeg. "Bitchy Jensen"? I mine øyne er det Venstre som saboterer for regjeringen, og direkte pisser på det Norske folket. 5,2% oppslutning ved valget i 2013, og det virker som om de tror de fikk langt over 50% alene. Er det noen som bør se på sine diplomatiske evner og konstruktiv problemløsning er det nok Venstre og Trine Skei Grande. 6 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Litt gammel sak, men fortsatt relevant. Venstre prøvde å ødelegge asylpolitkken også. Senterpartiet er motgiften til Venstre: Sp-leder Trygve Slagsvold Vedum går hardt ut mot Venstres nei til asylinnstramminger. Nå tilbyr han regjeringen flertall uten Venstre. http://www.nettavisen.no/nyheter/senterpartiet-slar-ring-om-asylforliket--vender-ryggen-til-umuligevenstre/3423191313.html Likte veldig godt en som skrev i kommentarfeltet om SP og Vedum: Det Vedum gjør her, er å opptre som rikspolitiker og som ansvarlig opposisjon. Spør du meg, bør de aller fleste i Arbeiderpartiet ta frem notatblokka og lære av dette. Det er slik man får respekt fra folk. Vel. Det oser ikke akkurat ansvar av vedtak som begrenser rettssikkerheten til sårbare mennesker og svekker integreringen til de som får opphold. Hvis du mener at Venstre er det største hinderet for dette, er jeg tilbøyelig til å gi dem min stemme. det virker som om de tror de fikk langt over 50% alene. Som Frp? Jeg ser ikke problemet hvis du forstår hvordan et parlamentarisk demokrati fungerer. Regjeringen kan bare styre på Stortingets nåde, slik det alltid har vært. Regjeringspartiene kan danne flertallskonstellasjoner i Stortinget med hvem de vil, som i tillegg til Venstre kan være Sp, Ap, KrF eller SV+MDG. For øyeblikket er 92 stortingsrepresentanter negative til regjeringens budsjett, så Venstre med sine 9 mandater er åpenbart ikke problemet da du kan skylde på hvem som helst av de 92 representantene. Endret 2. desember 2016 av Zarac 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Det viktigste er å bli kvitt bremseklosspartier som Venstre, KrF, MDG, SV og SP. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) Vel. Det oser ikke akkurat ansvar av vedtak som begrenser rettssikkerheten til sårbare mennesker og svekker integreringen til de som får opphold. Hvis du mener at Venstre er det største hinderet for dette, er jeg tilbøyelig til å gi dem min stemme. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvilke av regjeringens forslag du sikter til - SP mente også at noen av dem måtte modereres. Er også enig i at Listhaug og dreav også regjeringen gjør en dårlig jobb på integrering. Hun er eksluderende, ufin, useriøs og tidevis rasistisk(ref f.eks det "I Norge drikker vi alkohol og spiser gris"-utsagnet). Og dermed ødelegger integrering og fiendtliggjør innvandrere. Men på konkrete handlinger og regler gjør regjeringen og FrP veldig mye riktig, og både Høyre, AP og Senterpartiet støttet i stor grad innstramminger i asylpolitikken. Jeg støtter ikke innstramminger fordi jeg er noen ultra-nasjonalist eller "white-power"-dude. Jeg er selv delevis finsk, karelsk og nordnorsk, og litt stolt av det. Jeg har lært meg litt Hebraisk og har jobbet som frivillig en måned i det Israelske forsvaret. Kjæresten min er araber. Har både etnisk norske og ikke-etnisk norske venner. Akkuratt nå hører jeg på denne Punjabi-sangen (guilty pleasure): Til middag skal jeg lage Hummus (som jeg har blitt veldig flink til å lage), med ingredienser fra noen lokale "grønnsaksbutikker". Jeg er enig i at vi bør prøve å hjelpe andre mennesker både der de er, og ved asyl. Men man trenger edruelighet i asylpolitkken. Vi kan ikke flytte alle som har det vondt til Norge, eller Europa for den del. Uansett om man gjør alt av integreringsarbeid riktig, er det en grense for hvor mange og ukontrollert man kan ta inn folk før det feiler uansett, med kriminalitet, voldtekt, språkproblemer, ghettofisering, arbeidsløshet, terrorisme og uønskede kulturelle verdier som tar plass(som f.eks forakt for homofile, og utdaterte kvinnesyn). Sverige krysset den grensen. Angående integrering, hadde faktisk SP et veldig konstruktivt forslag regjeringen ikke hadde kommet på: Å tvinge asylsøkere til å bli værende der de blir bosatt spredt utover landet, for å hindre at de flytter sammen til Oslo når de får innvilget asyl. SV, Rødt, Venstre og KRF har programfestet å øke innvandringen(en del venstrepolitikere vil doble innvandringen), istedenfor å begrense den. Endret 3. desember 2016 av Drogin Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) Hmm... Mulig å få stemt på Selvstendighetspartiet? Hvis ikke blir det FrP og Sylvi Listhaug. PK kulturen og kulturell selvmordspolitikk kan dra til helvete. Endret 3. desember 2016 av Yakamaru 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå