Gå til innhold

HP Dockingsystem

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en kunde som lenge har brukt HP Advanced docking system da de er mange som reiser rundt og bruker hverandres kontorer. 

Nå sliter jeg veldig med å få tak i flere PC-er som har muligheten til å koble seg på disse dockingene.

Finnes det noen alternative docker folk anbefaler? Ønsker ikke å gå bort ifra HP som PC produsent, men dockingen kan godt være universal. Aller helst ønsker jeg en PC som passer eksisterende dock, men ser ut som det kun er G1 serien, som nå fases bort. 

Det er viktig at dockingen støtter 2x skjermer m/ minimum 1920x1080 oppløsning, RJ45 kontakt og minst 2x USB. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min HP ZBook virker helt fint med den gamle HP docking system (90W) og jeg vil tro at den også passer i advanced docking system.

På hp sin kompabilitetsliste er ikke ZBook nevnt for noen av de dockingstasjonene men på denne nettsiden er de nevnt. https://store.oceansystems.com/product/hp-advanced-docking-station-wsmart-ac-adapter/

Din HP zBook er sikkert versjon G1. Har ett par sånne i omløp her, men G2 og G3 har ikke samme docking uttak. 

Vi ender nok med å fase ut HP og gå over til Lenovo. 

Lenke til kommentar

Lenovo bytter dockingsystem etter noen år de også, går ut fra at det ike er eneste kriteriet for å bytte produsent?

Mulig en USB-basert dokkingløsning er bedre for dere?

Lenovo har beholdt sine mekaniske docker lenge nå, men skal forsikre meg at de beholder de en stund fremover. 

Har mye dårlig erfaring med USB dockinger, så det er noe jeg helst vil styre unna. 

Lenke til kommentar

HP byttet docking da EliteBook G1 kom så vidt jeg kan huske.

Jeg antar at det er EliteBook kunden bruker siden du ikke skriver noe mer enn G1

EliteBook G1 kan kobles til HP 2013 UltraSlim Docking Station

Denne dockingen kan også i følge en del kilder brukes på EliteBook G2 og G3.

Jeg ville dog testet det først for å være helt sikker.

Denne dockingen har følgende tilkoblingsmuligheter:

4 USB 3.0 ports (3 USB 3.0 ports, 1 Charging port)

1 RJ-45 (network) jack

2 DisplayPort 1.2

1 VGA port

1 Line-in jack

1 Line-out jack

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...