Gå til innhold

Kopiere DVD til harddisk

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er ny på forumet,og dette har kanskje vært opp tidligere,men jeg prøver allikevel.Jeg har tenkt å overføre en del av mine DVDer til harddisken  på laptopen,for å ta med på ferie.Ble anbefalt et program som heter Handbrake som jeg innstallerte,men nå opplever jeg at noen filmer går problemfritt gjennom,men andre -de fleste faktisk-stopper etter bare ett minutt,noen litt lenger og lar seg ikke overføre.Har det med kryptering å gjøre ? Jeg trodde jeg lovlig kunne kopiere mine egne DVDer ?

Kan noen hjelpe meg ?

mvh Yen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handbrake er kun for å re-enkode filmer. Ikke for å kopiere. Så om filmen har kopibeskyttelse vil Handbrake ikke hjelpe deg. Du må få tak i et program for å kopiere DVD'er. Finnes flere slike, søk på google :)

Når du har kopiert filene fra DVD til lokal disk; så kan du bruke handbrake til å re-enkode til et format som fungerer på mobiltelefonen/laptopen din. Normalt sett er det fornuftig å gå for litt høy bitrate for å beholde kvalitet (DVD tar ikke veldig stor plass i utgangspunktet).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Handbrake er kun for å re-enkode filmer. Ikke for å kopiere. Så om filmen har kopibeskyttelse vil Handbrake ikke hjelpe deg. Du må få tak i et program for å kopiere DVD'er. Finnes flere slike, søk på google :)

Når du har kopiert filene fra DVD til lokal disk; så kan du bruke handbrake til å re-enkode til et format som fungerer på mobiltelefonen/laptopen din. Normalt sett er det fornuftig å gå for litt høy bitrate for å beholde kvalitet (DVD tar ikke veldig stor plass i utgangspunktet).

Javel,er det slik det er å forstå.Da får jeg ut og Google litt,hvis det da ikke er noen som har et spesielt godt - og enkelt - program å bruke.I alle fall: Takk for hjelpen ! :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...