Gå til innhold

Hvor står beløpet for utbetalt lønn for året?


TheodorBjork

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er i alle fall ikkje mindre enn feriepengegrunnlaget. Om noko, så er det heller over.

 

Eg støttar forslaget til Dapp47 i å spørje arbeidsgjevar om tolking av lønnslippen. Evt. kan du ta bilde av den, sensurere all personleg informasjon og legge den ut her.

 

Men det må vel være det samme for alle? Feriepengegrunnlag kan ikke ha forskjellige betydninger på arbeidsplasser?

Lenke til kommentar

Nei, men det vil variere frå person til person kva som ligg i det beløpet. Dersom du har fått utbetalt feriepengar i år så vil ikkje det inngå i feriepengegrunnlaget, men det er skattepliktig. Dersom du har fått feriepengar i år, vil det vere inntekt du skal skatte av, men det ligg ikkje i feriepengegrunnlaget. Det kan utgjere ein forskjell på 10-20 000 for din del.

 

I tillegg er det diverse andre ytingar som ikkje står der.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Nå snakket jeg med skatteetaten på telefon og ble enige om at feriepengegrunnlaget var grunnlaget, altså det jeg har tjent. Da endret jeg beløpet slik at lønn i november og desember ikke går over beløpet på skattekontoret. Skrev også feriepengegrunnlag som hittil utbetal i år og forskuddstrekk som skatt betalt hittil.

Takk. Da er jeg hvert fall godt under beløpet. Beklager masing, skulle ønske vi bare kunne gjøre det slik at alle kunne forstå "skattespråk"...

Lenke til kommentar

Ok. Nå snakket jeg med skatteetaten på telefon og ble enige om at feriepengegrunnlaget var grunnlaget, altså det jeg har tjent. Da endret jeg beløpet slik at lønn i november og desember ikke går over beløpet på skattekontoret. Skrev også feriepengegrunnlag som hittil utbetal i år og forskuddstrekk som skatt betalt hittil.

 

Takk. Da er jeg hvert fall godt under beløpet. Beklager masing, skulle ønske vi bare kunne gjøre det slik at alle kunne forstå "skattespråk"...

 

Du kan jo legge til ut ett bildet av lønnslippen din, så kan vi se hvordan den ser ut. (Du kan sensurere tall, og heller nummerere de med 1,2,3 etc) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...