Gå til innhold

Hvilke Master grader kvalifiserer jeg meg til etter endt Bachelor?

Tsukeo

Anbefalte innlegg

Jeg tar første året i Informasjonsbehandling ved NTNU, og har smått begynt å tenke på hvilken Master jeg skal ta etter Bacheloren min, og lurte på om dere har noen forslag?

Jeg vet at jeg ikke har de fleste fagene som kreves for å komme inn på de fleste Master-utdanningene innenfor IT i Norge, men jeg har mulighet og er villig til å ta flere fag om det kreves.

Av interesser vil jeg jeg gjerne drive på med programmering. Jeg er spesielt interessert i nettverk, nettverkssikkerhet og AI. Jeg har kikket litt på Master in Computer Science ved UiT og Programmering og nettverk ved UiO, men lurer på om noen det er noen andre studier i landet som tilbyr det et lignende fag. Jeg har sett på de to Master-gradene jeg er kvalifisert til etter endt studium på Informasjonsbehandling, men ingen av de interesserer meg.

På forhånd, takk. :)

Endret av Tsukeo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du må lese på nettsidene til universitetet hvilke fag som kreves, det burde stå listet opp, og eventuelt kontakte studiestedene og høre. Kanskje du trenger et ekstra fag eller fler til noen. Og så skader det ikke å søke uansett.
Jeg vet om en som har bachelor i informatikk men master i et helt annet realfag men han tok noen ekstra fag på forhånd i et år.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er vel strengt tatt noe du kan finne ut av selv ved å se på de ulike opptakskravene til hvert studie. Ingen her vil gjøre drittjobben for deg, når du fint kan gjøre det selv - er jo tross alt din egen fremtid som står på spill.

Videre trenger man ikke å være rakettforsker for å skjønne at du åpenbart ikke er kvalifisert til eksempelvis master i historie, men om mulig kvalifisert til masterstudier som er beslektet med det du studerer i dag.

Endret av Manager
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...