Gå til innhold

sliter med treningen.... Stor takk(!) for tips

Anbefalte innlegg

Hei! 
Har seg sånn at jeg har trent litt av å på i en god stund nu, uten at det har gitt store utslag (selvfølgelig kommer dette av "pausene" som dukker opp inne i mellom.) 

Uansett, er ikke noen ekspert når det kommer til trening, og teknikken sitter ikke så godt på flere av øvelsene jeg utfører. Men nå skal jeg ta i et tak, og fra i morgen av skal jeg begynne med trening å kosthold veldig seriøst! 

post-283919-0-87958900-1477857286_thumb.png

Utgangspunktet mitt er veldig likt som bildet til venstre (slik jeg ser ut i dag), og det jeg ønsker å oppnå er noe lignende som bildet til høyre, med markert six-pack og veltrente armer. 

Noen tips til hvordan jeg skal komme meg dit? Noen brae trenings- og kostholds programmer å anbefale? 

Hvor lang tidsperiode regner jeg med, hvis det jobbes hardt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidsperiode 2-3 år .

Først må du ha kcal-overskudd og bygge massen. 

Deffer innimellom for å holde fettprosenten i sjakk, så må du ha en lenger deff på slutten for å se slik ut. 

Program blir relativt, hva han man tilgang på, senter? 

Programmet bør ha progresjon og deload. 

Hvis man ikke vet hva det er, så vil jeg anbefale http://www.ryp.no/

Her skriver du inn 8 eller 10RM på vektene programmet har, så regner den ut det man skal løfte alle ukene. 

Øvelsesguide følger med. 

Lenke til kommentar

har et treningssenter jeg kan bruke, så oppsett av et bra treningsprogram burde ikke være noen problem, men di som jeg har funnet på nett har ikke fungert for optimal måte for min del. I tillegg så går di alle fleste treningsprogrammene på markløft, hvor jeg igjen sliter veldig med teknikk. Får liksom ikke den knekken i ryggen som skal til...

Lenke til kommentar

Ryp fungerer, for man kan ikke gjøre feil. 

Det eneste du MÅ gjøre for å få resultater er å spise så mye at du går opp 1-2 kg i mnd. 

Veier du det samme etter 4 uker, så har du spist forlite og får 0 resultater. 

Skal man ned i fettprosent og redusere vekten, så trener man faktisk på samme måte, så maten er nøkkelen her og like viktig som treningen, om ikke mer. 

Lenke til kommentar

Ryp fungerer, for man kan ikke gjøre feil. 

Det eneste du MÅ gjøre for å få resultater er å spise så mye at du går opp 1-2 kg i mnd. 

Veier du det samme etter 4 uker, så har du spist forlite og får 0 resultater. 

Skal man ned i fettprosent og redusere vekten, så trener man faktisk på samme måte, så maten er nøkkelen her og like viktig som treningen, om ikke mer. 

For de fleste vil jeg nok si at matinntaket er viktigere enn treningen, ja!

Lenke til kommentar

Ja om man blir biff som en snekker, eller ikke får noen endring eller blir rippet som ett vaskebrett, så kan man gjøre dette med det samme programmet og bare justere kosten. 

Spiser du nok, trenger du 3 øvelser, så blir du biff uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette forslaget er velkomment, men om du skal trene relativt hardt de neste 3 årene så hadde det kanskje vært mer motiverende med en idrett om du ikke driver med det fra før (i tillegg til litt treningsstudio)?
Eks: Basket, turn, kampsport, poledance, tennis etc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...