mix122 Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Bor i Sarpsborg. er nettopp blitt læring som tømrer firma min har jobber i Oslo. Kunne det gått Ann å flytte til Oslo ? Har ikke bil har ikke noe familie.. Student økonomi. Lett å finne noe sted å bo? Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Hva med kollektiv? http://m.finn.no/realestate/lettings/search.html?location=0.20061&property_type=17&filters= Lenke til kommentar
mix122 Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2016 Hva med kollektiv? http://m.finn.no/realestate/lettings/search.html?location=0.20061&property_type=17&filters= 1 Lenke til kommentar
Tufteputten Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Et kollektiv og buss hjem for å besøke familie tror jeg nok skal fungere! Jeg kjenner hvert fall mange som til stadig vekk har annonsert de har et rom i sitt kollektiv på FB. Nå er det sikkert noen uker siden nå, men kikk litt på Finn og andre plattformer som kan annonsere om e boplass i hovestaden, så tror jeg det blir å ordne seg. Lykke til! :-) Lenke til kommentar
mix122 Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2016 Bor i Sarpsborg liten by egentlig og død her. Tenkte å flytte til Oslo siden det er noe andre type folk og kjenner flere der. Men det som er er koster mer å bo der... Skal sjekke med firma som er læring om det hadde gått. Vil helst finne noe i nærheten av sentrum... Et kollektiv og buss hjem for å besøke familie tror jeg nok skal fungere! Jeg kjenner hvert fall mange som til stadig vekk har annonsert de har et rom i sitt kollektiv på FB. Nå er det sikkert noen uker siden nå, men kikk litt på Finn og andre plattformer som kan annonsere om e boplass i hovestaden, så tror jeg det blir å ordne seg. Lykke til! :-) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Med mindre du absolutt må bo i sentrum, så går det fine kollektivforbindelser sydover på begge sider av oslofjorden. Kommer også an på hvor mye du kan legge ut i månedsleie. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Det er fullt mulig å bo på hybel i ytterstrøkene av Oslo og så bruke f.eks T-bane til å komme seg rundt. 1 Lenke til kommentar
mix122 Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2016 Tenkte om det hadde gått for å finne noe til 6000tusen i nærheten av sentrum? Mulig? Med mindre du absolutt må bo i sentrum, så går det fine kollektivforbindelser sydover på begge sider av oslofjorden. Kommer også an på hvor mye du kan legge ut i månedsleie. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Til den prisen blir det nok et kollektiv i sentrum? Ellers må du nok litt ut av byen hvis du vil ha din egen hybel til 6k i måneden. Kanskje du klarer å finne et sentralt bøttekott i sentrum, hvis du klarer å bo på lite areal. Gå inn på finn.no, der kan du avgrense søket til dine ønsker. Endret 31. oktober 2016 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Tror det skal være ganske håpløst å finne en leilighet til 6000 mnd inne i Oslo. Da må du nok belage deg på å pendle et stykke med tog eller bil. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Det finns leilighet,hybel Oslo leie inntil 6.500,- http://m.finn.no/realestate/lettings/search.html?location=0.20061&property_type=16&property_type=3&price_to=6500&sort=5 Bare å legge inn , endre søkekriterier på bydel , pris etc. Lenke til kommentar
mix122 Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2016 Bedre da å bo i mindre by som Sarpsborg betyr det da? Tror det skal være ganske håpløst å finne en leilighet til 6000 mnd inne i Oslo. Da må du nok belage deg på å pendle et stykke med tog eller bil. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Nja tenkte mere noe ala Drammen eller Lillestrøm e.l. Men det er vel dyrt å bo her også. En halvtime/45min tur ut av selve byen er hvertfall betraktelig billigere hvis du styrer unna Asker. Men da må du jo ha månedskort med tog eller betale skjorta i bomavgifter så.. Endret 31. oktober 2016 av Bytex Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Bedre da å bo i mindre by som Sarpsborg betyr det da? Tror det skal være ganske håpløst å finne en leilighet til 6000 mnd inne i Oslo. Da må du nok belage deg på å pendle et stykke med tog eller bil. Det blir vel helt opp til deg å beslutte hva som er "bedre" for deg. Bo i Sarpsborg å jobbe i Oslo er nok ikke det det siktes til men noe innenfor Akerhus. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Sokkel leielighet Oslo 12 6500,- http://m.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=84855473 Kort vei til tunellbane. Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Om du er ung er det jo bare koselig å bo i kollektiv. Nye venner, sosialt os.v. Mange velger tilogmed store kollektiv eller studentbyer med vilje for å treffe andre. Det går også an å holde seg for seg selv om man trenger alenetid.Ville definitivt valgt Oslo om du er i 20-årene, ikke isolert deg i en liten by. Lenke til kommentar
mix122 Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2016 Skal prøve å få det til kanskje. Det er jeg enig med!! Om du er ung er det jo bare koselig å bo i kollektiv. Nye venner, sosialt os.v. Mange velger tilogmed store kollektiv eller studentbyer med vilje for å treffe andre. Det går også an å holde seg for seg selv om man trenger alenetid. Ville definitivt valgt Oslo om du er i 20-årene, ikke isolert deg i en liten by. Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Når du leter etter et sted å bo bør du spørre andre som har flyttet ut om tips.F.eks. her er noen tips:-Har kollektivet stue? Ønsker du det? Hvor stor er den? Ikke alle har det. -Er det mugg på badet? (ikke spør i mail men bruk øyne)-Hva slags folk er det som bor der? Dette kan ha mye å si.-Er det mye rot der? -Er det ofte festing der?-Husk å være høflig mot de du skal bo med og utleier, og presentere deg som en bra person i mailer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå