Gå til innhold

Importering av kamera


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å lage en youtube kanal, men har ikke så mye penger å bruke på kamera. Har tenkt å kjøpe en brukt 700d fra ebay.com, ebay.co.uk, amazon.com eller amazon.co.uk. Lurer på om når jeg får kjøpt det, om jeg må betale skatt eller noen andre avgifter etter jeg har kjøpt det fra utlandet.

 

Takk for svar!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon 550D kan du lage videoer med, men jo nyere jo bedre videofunksjoner har kameraet.

 

Du finner foreksempel en 550D på finn for 1400.- uten objektiv, og med objektiv for 1700.-

 

600D fra en 2800.- og 700D fra 3500.- med objektiv. Du kan bruke både 7D og 60D til video også og disse finer du fra 3000.- og oppover.

 

Men objektivet er viktig også skal du zoome og fokusere så har det betydning på valg av objektiv for og få myk zooming og lydløs fokusering uten støy fra fokusmotor. Fordelen med 700D er at den er laget for og fungere med Canon sine objektiver som har en STM fokusmotor som igjen er designet for video siden motoren er meget lydsvak.

 

Er du en mer avansert videobruker kan du legge inn softvaren MagicLantern og få endel bedre resultater på videoene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!

Jeg skal følge med på finn, men tenkte at jeg kan bruke mamma sin 7D og kjøpe ny objektiv med STM (jeg har prøvd å filme med en av de hun har men man kan godt høre lyden fra fokusmotoren) inntil jeg har fått kjøpt meg egen. 

Kan noen av dere svare på denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1746207&hl= ?

Jeg trenger bare tripod, har dere noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...